Gå til innhold

Symptomer på allergi??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har allergi mot pollen. Men syns det er vanskelig å vite om det er forkjølelse(corona) eller allergi. Føler jeg har forskjellige symptomer hvert år🤷🏼‍♀️
men har i flere dager vært veldig tett, litt vondt i halsen av og til. Er ikke noe spesielt vondt. kan våkne en dag med litt sår hals, borte om etter middagen, vekke neste dag og så kan det komme tilbake igjen. Er dette vanlige symptomer på allergi? 
jeg bruker allergi tabletter men begynte for 1 uke siden, noen som vet hvor lang tid det tar før det virker? 

Anonymkode: acfd6...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også vondt i halsen om morgenen når spredningen er moderat/kraftig og hatt det i flere år. Forsvinner etter formiddagen så har tolker det som at halsen er tørr. 
Har du sjekket med legen din om du det er noen andre allergimedisiner du kan ta, evt i tillegg til tablettene? Hos meg virker det innen en uke, men symptomene forsvinner ikke - de blir bare svakere slik at jeg fungerer i studier og arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, gohege skrev:

Jeg har også vondt i halsen om morgenen når spredningen er moderat/kraftig og hatt det i flere år. Forsvinner etter formiddagen så har tolker det som at halsen er tørr. 
Har du sjekket med legen din om du det er noen andre allergimedisiner du kan ta, evt i tillegg til tablettene? Hos meg virker det innen en uke, men symptomene forsvinner ikke - de blir bare svakere slik at jeg fungerer i studier og arbeid.

Ok, føler du deg forkjølt når spredningen er moderat? Sånn tett i nesen, hører at du er tett når du prater ? Visst du skjønner😂😅

tror jeg må ringe legen og få noen andre tabletter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, føler du deg forkjølt når spredningen er moderat? Sånn tett i nesen, hører at du er tett når du prater ? Visst du skjønner😂😅

tror jeg må ringe legen og få noen andre tabletter :) 

Ja, men ikke så tett, har derimot ganske rennende nese og kløe i øynene. Når det står på som verst kjenner jeg meg aldri opplagt. Sliter med konsentrasjonen og føler meg konstant trøtt. Jeg bruker dymista nesespray i tillegg til aerius tabletter som jeg syns fungerer ganske bra. Kanskje det er et alternativ for deg? 
Jeg holder også på med allergivaksinering så krysser fingrene for at symptomene blir svakere etterhvert 🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, gohege skrev:

Ja, men ikke så tett, har derimot ganske rennende nese og kløe i øynene. Når det står på som verst kjenner jeg meg aldri opplagt. Sliter med konsentrasjonen og føler meg konstant trøtt. Jeg bruker dymista nesespray i tillegg til aerius tabletter som jeg syns fungerer ganske bra. Kanskje det er et alternativ for deg? 
Jeg holder også på med allergivaksinering så krysser fingrene for at symptomene blir svakere etterhvert 🤞🏼🤞🏼

Jeg klør aldri i øynene, er det noe alle gjør ved allergi??🤔

jeg tok faktisk dymista nesespray for ca 30 min siden, glemt at jeg hadde den:) første gang jeg prøver den! det hjalp faktisk!  Vet ikke om det hjelper så kjapt, men føler meg ikke så tett nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

jeg tok faktisk dymista nesespray for ca 30 min siden, glemt at jeg hadde den:) første gang jeg prøver den! det hjalp faktisk!  Vet ikke om det hjelper så kjapt, men føler meg ikke så tett nå! 

Nei, det tror jeg ikke. Jeg har det verst i nesa, mens andre får mest symptomer i øynene. Det varierer fra person til person, og hvilke allergener man eksponeres for. 
Så bra det hjalp! Jeg har hørt at man bør bruke dymista to ganger daglig for å oppleve best virkning. 
Håper du får en overkommelig pollensesong 🤧😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, gohege skrev:

Nei, det tror jeg ikke. Jeg har det verst i nesa, mens andre får mest symptomer i øynene. Det varierer fra person til person, og hvilke allergener man eksponeres for. 
Så bra det hjalp! Jeg har hørt at man bør bruke dymista to ganger daglig for å oppleve best virkning. 
Håper du får en overkommelig pollensesong 🤧😊

Takk! Du og!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Godt vi er flere som blir paranoide mtp egen allergi og helsetilstand i disse dager:P

jeg også er allergisk og har vært det alltid. Men synes også der varierer veldig hvordan jeg er, og føler det er ekstra ille i år.

jeg får heller ikke «typiske» symptomer som nysing og rennende øyne. Snørrra renner ikke men jeg tetner til, altså tett i nesa og eller bihulene uten så mye snørr. Kan også få hoste og astma.

Og sånn som i dag regner det, men er drittett, tenker kanskje det er fordi jeg var mye ute i går, og så kommer reaksjonen litt på etterskudd liksom. Flere som har det sånn?

Anonymkode: b5ca5...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Godt vi er flere som blir paranoide mtp egen allergi og helsetilstand i disse dager:P

jeg også er allergisk og har vært det alltid. Men synes også der varierer veldig hvordan jeg er, og føler det er ekstra ille i år.

jeg får heller ikke «typiske» symptomer som nysing og rennende øyne. Snørrra renner ikke men jeg tetner til, altså tett i nesa og eller bihulene uten så mye snørr. Kan også få hoste og astma.

Og sånn som i dag regner det, men er drittett, tenker kanskje det er fordi jeg var mye ute i går, og så kommer reaksjonen litt på etterskudd liksom. Flere som har det sånn?

Ja syns det er vanskelig å skille mellom forkjølelse og allergi.. 

i går var jeg veldig tett, og da regnet det her. Føler jeg kanskje burde testet meg for corona, men samtidig så vet jeg at det er moderat med bjørk her jeg bor idag.og at det er nok  bare allergi..  Men I går da det regnet her sto det at det var beskjeden spredning av det 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja syns det er vanskelig å skille mellom forkjølelse og allergi.. 

i går var jeg veldig tett, og da regnet det her. Føler jeg kanskje burde testet meg for corona, men samtidig så vet jeg at det er moderat med bjørk her jeg bor idag.og at det er nok  bare allergi..  Men I går da det regnet her sto det at det var beskjeden spredning av det 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

Jeg syns vanligvis det er lett å merke forskjell, men denne situasjonen har ødelagt meg litt, så nå klarer jeg liksom ikke å huske om jeg pleier å være sånn her alltid, men føler jo som regel at det varierer en del fra år til år uansett. 
men jeg har uansett aldri vært en som nyser og har øyeplager, Så sånn jeg er nå er jo vanlig for meg. Men kjenner ekstra etter i år, og tenker mer. Jeg føler ikke det er noe veldig system i at jeg er mer tett på dager med mer spredning, men teorien min er litt at det samler seg opp litt kroppen på en måte, og dermed holder det kanskje ikke med en dag med regn, da vil man fortsatt ha reaksjonen i kroppen fra feks dagen før. Har du noe erfaring/tanker om det? Er du også tett på natta/morgenen?

jeg føler meg også av og til ganske varm i hodet, uten at jeg trenger å ha feber. Litt høyere temp kanskje men ikke feber og allmenntilstanden er bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns vanligvis det er lett å merke forskjell, men denne situasjonen har ødelagt meg litt, så nå klarer jeg liksom ikke å huske om jeg pleier å være sånn her alltid, men føler jo som regel at det varierer en del fra år til år uansett. 
men jeg har uansett aldri vært en som nyser og har øyeplager, Så sånn jeg er nå er jo vanlig for meg. Men kjenner ekstra etter i år, og tenker mer. Jeg føler ikke det er noe veldig system i at jeg er mer tett på dager med mer spredning, men teorien min er litt at det samler seg opp litt kroppen på en måte, og dermed holder det kanskje ikke med en dag med regn, da vil man fortsatt ha reaksjonen i kroppen fra feks dagen før. Har du noe erfaring/tanker om det? Er du også tett på natta/morgenen?

jeg føler meg også av og til ganske varm i hodet, uten at jeg trenger å ha feber. Litt høyere temp kanskje men ikke feber og allmenntilstanden er bra. 

Ja jeg har det faktisk akkurat sånn som du beskriver. 

jeg har vært ganske varm i hode i går og idag, litt høyere temperatur enn det jeg pleier, men føler meg ikke syk.  Ja jeg er tett om natta og morgenen. Første jeg gjør eg å finne nesesprayen! Klarer meg ikke uten.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har det faktisk akkurat sånn som du beskriver. 

jeg har vært ganske varm i hode i går og idag, litt høyere temperatur enn det jeg pleier, men føler meg ikke syk.  Ja jeg er tett om natta og morgenen. Første jeg gjør eg å finne nesesprayen! Klarer meg ikke uten.. 

Kanskje det er vanligere enn vi tror med sånne utypiske allergisymptomer?

jeg blir så ett om  natta, ikke så mye snørr, det setter seg liksom fast baki der, får puste i nesa men likevel er det tett på en måte. Og blir tørr i nesa og munnen. Veldig irriterende og slitsomt. Tar ofte lang tid før det blir bedre utover dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klør bare i øynene når jeg er utendørs mens det er stor spredning samt en periode når pollenspredningen nettopp har begynt.

Nå for tiden er jeg småtett i halsen og nesa, men har samtidig rennende nese. Føler jeg snufser og tørker nesa konstant enkelte dager. Snørra er tynn, nesten som vann, og helt blank. Er innimellom skikkelig irritert i nesa og får litt blod på papiret når jeg snyter meg. Litt småvondt i halsen innimellom i løpet av dagen (gjerne rett etter jeg har kommet inn etter å ha vært ute) som blir bedre av drikke, så tipper halsen er irritert. Klør en del i nese og ører. Høres egentlig ikke spesielt tett ut når jeg snakker, men høres innimellom ut som om jeg er småforkjøla.

Hvis pollenallergien min skulle vært korona, har jeg vært koronasyk uten feber i litt over to måneder. 😛

Anonymkode: dc7c3...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...