Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, kjøpte meg akkurat vitamin C serum (2 stykker av samme merke) og væsken i begge var lyse gul. Kan begge virkelig ha oksidert allerede før jeg åpnet flasken? Surt

Anonymkode: 6697d...526

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fargen er helt klart gult. Ingrediensene:

AQUA, ASCORBIC ACID, POTASSIUM HYDROXIDE, PROPYLENE GLYCOL, ALOE BARBADENSIS LEAF EXTRACT, CAMELLIA SINENSIS LEAF EXTRACT, PHENOXYENTHANOL, PPG-1-PEG-9, LAURYL GLYCOL ETHER, XANTHAN GUM, DISODIUM EDTA.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vitamin c serum fra Ole Henriksen og det er litt oransje i fargen. Så det er ikke nødvendigvis ødelagt, men skal kanskje være sånn?

Anonymkode: cffc8...4f6

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har vitamin c serum fra Ole Henriksen og det er litt oransje i fargen. Så det er ikke nødvendigvis ødelagt, men skal kanskje være sånn?

Anonymkode: cffc8...4f6

Takk for svar, er det Truth Serum du bruker? Ser at denne inneholder Yellow 6 (CI 15985) så kanskje det er et fargestoff?🤔

Ser ikke noe fargestoff i ingrediensene i mitt serum dessverre 

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, kjøpte meg akkurat vitamin C serum (2 stykker av samme merke) og væsken i begge var lyse gul. Kan begge virkelig ha oksidert allerede før jeg åpnet flasken? Surt

Da hadde jeg klaget til produsenten. De sier jo at det bør oppbevares mørkt og kaldt, men da etter åpning. 

Anonymkode: debe9...dc9

AnonymBruker
Skrevet

De fleste produsenter farger det gult eller orange slik at du ikke skal se når det oksiderer😩

Anonymkode: e58ef...abc

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste produsenter farger det gult eller orange slik at du ikke skal se når det oksiderer😩

Tenker at det kan være sannsynlig med mine serum siden begge har akkurat lik farge, men jeg ser ingen fargestoffer i ingrediens lista. Kanskje noen av disse likevel kan gi en gul farge:

• AQUA, ASCORBIC ACID, POTASSIUM HYDROXIDE, PROPYLENE GLYCOL, ALOE BARBADENSIS LEAF EXTRACT, CAMELLIA SINENSIS LEAF EXTRACT, PHENOXYENTHANOL, PPG-1-PEG-9, LAURYL GLYCOL ETHER, XANTHAN GUM, DISODIUM EDTA.

AnonymBruker
Skrevet

Vis den er oksidert, vet noen om det er farlig å fortsette å bruke den? Og er liksom all vitamin c borte eller bare sånn 25% ?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vis den er oksidert, vet noen om det er farlig å fortsette å bruke den? Og er liksom all vitamin c borte eller bare sånn 25% ?

Det er ikke farlig, men du får ikke effekt av c vitaminet, hvor mye som er oksidert er ikke godt å si. Du kan bruke den opp og se om du får resultater som oppgitt. 

Skrevet
På 10.5.2020 den 13.15, AnonymBruker skrev:

Har hørt at hvis det er lysegult, som Ole Henriksen sitt, så blir det mer oransje eller gulbrunt når det er ødelagt. Jeg følger med hvordan det går med mine O.H.-produkter, oppbevarer de i eskene sine, i en toalettmappe i kjøleskapet. Jeg kommer til å kaste dem hvis de endrer farge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...