AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #1 Skrevet 10. mai 2020 Hei jeg er 4 til 6 uker på vei jeg har de siste dagene begynt å blø med mer og mer økning. Ikke særlig vondt. Må ikke bytte bind hver time, brukte samme bind i over 12 timer uten noe problem. men nå nylig kom dette er dette fosteret? Anonymkode: 45eec...415
strynejenta Skrevet 10. mai 2020 #2 Skrevet 10. mai 2020 Hva med å kontakte lege isteden for å spørre fremmede på nettet? 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #3 Skrevet 10. mai 2020 Er det bløtt, som klumpete blod eller litt hardt? Anonymkode: b3563...e39
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #4 Skrevet 10. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det bløtt, som klumpete blod eller litt hardt? Anonymkode: b3563...e39 Litt hardt. Anonymkode: 45eec...415
Lita_go Skrevet 10. mai 2020 #5 Skrevet 10. mai 2020 Det kan være fosteranlegg, vanskelig å bedømme ut fra bilde. Kontakt fastlegen på mandag så får du avklart situasjonen 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #6 Skrevet 10. mai 2020 Ikke nødvendigvis fosteret, det kan være rester av livmorslimhinne. Anonymkode: 7ac49...30f 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #7 Skrevet 10. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke nødvendigvis fosteret, det kan være rester av livmorslimhinne. Anonymkode: 7ac49...30f Okei så ikke noe tvil om at dette er spontanabort uansett? Anonymkode: 45eec...415
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #8 Skrevet 10. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Okei så ikke noe tvil om at dette er spontanabort uansett? Anonymkode: 45eec...415 Jeg ville tenkt at det var abort ja. Men jeg er ingen lege, så ikke ta det vi sier for god fisk. Anonymkode: b3563...e39 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #9 Skrevet 10. mai 2020 7 minutter siden, strynejenta skrev: Hva med å kontakte lege isteden for å spørre fremmede på nettet? Hva med å gi hyggelige svar isteden for å være spydig? Anonymkode: b3563...e39 9
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #10 Skrevet 10. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei så ikke noe tvil om at dette er spontanabort uansett? Anonymkode: 45eec...415 Du får ta en ny graviditetstest om noen uker og se. Sannsynligvis er du ikke gravid lengre. Det er ikke noe vits i å gå til legen som noen andre foreslår, da det ikke er noe legen kan gjøre uansett, og det er jo veldig vanlig å spontanabortere så tidlig. Anonymkode: cefca...e8d 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #11 Skrevet 10. mai 2020 Jeg hadde noe veldig lignende en gang, og det var en spontanabort. En litt hard rund klump. Vil tro at dette er det samme dessverre Anonymkode: 359dd...bf0
FluffyChix Skrevet 10. mai 2020 #12 Skrevet 10. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får ta en ny graviditetstest om noen uker og se. Sannsynligvis er du ikke gravid lengre. Det er ikke noe vits i å gå til legen som noen andre foreslår, da det ikke er noe legen kan gjøre uansett, og det er jo veldig vanlig å spontanabortere så tidlig. Anonymkode: cefca...e8d Kjempeflott råd. Dette syns jeg alle skal ta til seg, at det ikke er noen vits å gå til lege. Hva om det ikke er abort? Så går TS rundt og tror det var SA og spiser kvikksølv og drikker alkohol, men om 3 uker viser det seg at det jaggu var feil. Å gå til lege er alltid ett råd man skal følge, spesielt om det er tviler tilstede. Jeg ville faktisk ringt legevakta bare for å få det sjekket og få ro i sjela. 8
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #13 Skrevet 10. mai 2020 Dette er veldig rart av meg å si men jeg er glad for at det er spontanabort og at kroppen har fikset opp selv tidligere i uka tok en ultralyd jordmor feil av gestasjonssekken og en cyste, så hu sa jeg hadde en MA, så fikk jeg haste time på sykehuset som avbekreftet det og sa det var en cyste og at hu fant gestasjonssekken på 2 mm og har siden jeg ble gravid hatt en dårlig magefølelse og ikke helt slappet av. jeg var veldig redd for MA for jeg ville ikke ta abort, jeg selv ville ikke svelge den tabletten eller legge meg i narkose, da ville jeg at kroppen skulle rydde opp selv sånn at vi snart kan prøve på nytt. Alt ellers så bra ut og tror og håper neste gang blir vellykket.. jeg har målt HCG og skal tilbake for ny måling så det kan jo bekrefte spontanaborten Anonymkode: 45eec...415
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #14 Skrevet 10. mai 2020 10 minutter siden, FluffyChix skrev: Kjempeflott råd. Dette syns jeg alle skal ta til seg, at det ikke er noen vits å gå til lege. Hva om det ikke er abort? Så går TS rundt og tror det var SA og spiser kvikksølv og drikker alkohol, men om 3 uker viser det seg at det jaggu var feil. Å gå til lege er alltid ett råd man skal følge, spesielt om det er tviler tilstede. Jeg ville faktisk ringt legevakta bare for å få det sjekket og få ro i sjela. Dette er jo ikke en sak for legevakten 🤦♀️ (med mindre ts får alvorlig blødning eller sterke smerter) Ts, embryoet er mye mindre, men det kan være fosteranlegg eventuelt bare litt koagulert blod. Anonymkode: c4a04...fd1 8
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #15 Skrevet 10. mai 2020 12 minutter siden, FluffyChix skrev: Kjempeflott råd. Dette syns jeg alle skal ta til seg, at det ikke er noen vits å gå til lege. Hva om det ikke er abort? Så går TS rundt og tror det var SA og spiser kvikksølv og drikker alkohol, men om 3 uker viser det seg at det jaggu var feil. Å gå til lege er alltid ett råd man skal følge, spesielt om det er tviler tilstede. Jeg ville faktisk ringt legevakta bare for å få det sjekket og få ro i sjela. Man trenger ikke spise kvikksølv (hvem i all verden gjør vel det uansett?) Og drikke alkohol før man tar en ny graviditetstest om noen uker. Anonymkode: cefca...e8d 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #16 Skrevet 10. mai 2020 Legevakta pleier ikke ta inn, med mindre man blør veldig mye eller har ekstreme smerter. De får jo ikke gjort noe uansett, det må bare gå sin gang. Også enten kontakte fastlegen for å måle HCG for å bekrefte at det synker, eller ta egne tester hjemme og se at de blir svakere/negativ. Anonymkode: b0662...04d
Bbwifey! Skrevet 10. mai 2020 #17 Skrevet 10. mai 2020 En slik blødning er nok en spontanabort. Lurt å gå til legen for å sjekke at Hcg nivået synker. Fosteret i uke 6 er bare noen mm stort. Dette er nok bare koaguleret blod fra slimhinnen. Det kan danne seg ganske store klumper når man blør en del.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #18 Skrevet 10. mai 2020 Jeg hadde prikk lik blodklump som deg! Men jeg gjorde ingenting med det, selvom jeg enda lurer på hva det kunne være 😆 Har du fått sjekka opp i det? Anonymkode: 4ea3f...3cd
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #19 Skrevet 10. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde prikk lik blodklump som deg! Men jeg gjorde ingenting med det, selvom jeg enda lurer på hva det kunne være 😆 Har du fått sjekka opp i det? Anonymkode: 4ea3f...3cd Ser nå at jeg fikk den 2 dager etter jeg var ferdig med mensen... så godt mulig det bare er en blodklomp?🙄 Anonymkode: 4ea3f...3cd
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #20 Skrevet 11. mai 2020 Fikk nå bekreftet HCG senkning via clearblue skulle vise 3+ men brukte heller kjempe langt tid og viste 1-2 uker Anonymkode: 45eec...415
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå