Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

jeg er 4 til 6 uker på vei

jeg har de siste dagene begynt å blø med mer og mer økning. Ikke særlig vondt. Må ikke bytte bind hver time, brukte samme bind i over 12 timer uten noe problem. 
men nå nylig kom dette

er dette fosteret? 

2A57A843-78FF-435D-8846-AE0AF9C86B13.jpeg

Anonymkode: 45eec...415

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å kontakte lege isteden for å spørre fremmede på nettet?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det bløtt, som klumpete blod eller litt hardt? 

Anonymkode: b3563...e39

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det bløtt, som klumpete blod eller litt hardt? 

Litt hardt. 

Skrevet

Det kan være fosteranlegg, vanskelig å bedømme ut fra bilde. Kontakt fastlegen på mandag så får du avklart situasjonen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke nødvendigvis fosteret, det kan være rester av livmorslimhinne.

Anonymkode: 7ac49...30f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis fosteret, det kan være rester av livmorslimhinne.

Anonymkode: 7ac49...30f

Okei så ikke noe tvil om at dette er spontanabort uansett? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt at det var abort ja. Men jeg er ingen lege, så ikke ta det vi sier for god fisk. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, strynejenta skrev:

Hva med å kontakte lege isteden for å spørre fremmede på nettet?

Hva med å gi hyggelige svar isteden for å være spydig? 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får ta en ny graviditetstest om noen uker og se. Sannsynligvis er du ikke gravid lengre. Det er ikke noe vits i å gå til legen som noen andre foreslår, da det ikke er noe legen kan gjøre uansett, og det er jo veldig vanlig å spontanabortere så tidlig. 

Anonymkode: cefca...e8d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde noe veldig lignende en gang, og det var en spontanabort. En litt hard rund klump. Vil tro at dette er det samme dessverre

Anonymkode: 359dd...bf0

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får ta en ny graviditetstest om noen uker og se. Sannsynligvis er du ikke gravid lengre. Det er ikke noe vits i å gå til legen som noen andre foreslår, da det ikke er noe legen kan gjøre uansett, og det er jo veldig vanlig å spontanabortere så tidlig. 

Kjempeflott råd. Dette syns jeg alle skal ta til seg, at det ikke er noen vits å gå til lege. 
Hva om det ikke er abort? Så går TS rundt og tror det var SA og spiser kvikksølv og drikker alkohol, men om 3 uker viser det seg at det jaggu var feil. 

Å gå til lege er alltid ett råd man skal følge, spesielt om det er tviler tilstede. Jeg ville faktisk ringt legevakta bare for å få det sjekket og få ro i sjela. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dette er veldig rart av meg å si

men jeg er glad for at det er spontanabort og at kroppen har fikset opp selv 

tidligere i uka tok en ultralyd jordmor feil av gestasjonssekken og en cyste, så hu sa jeg hadde en MA, så fikk jeg haste time på sykehuset som avbekreftet det og sa det var en cyste og at hu fant gestasjonssekken på 2 mm

og har siden jeg ble gravid hatt en dårlig magefølelse og ikke helt slappet av. 
jeg var veldig redd for MA for jeg ville ikke ta abort, jeg selv ville ikke svelge den tabletten eller legge meg i narkose, da ville jeg at kroppen skulle rydde opp selv sånn at vi snart kan prøve på nytt. Alt ellers så bra ut og tror og håper neste gang blir vellykket.. 

jeg har målt HCG og skal tilbake for ny måling så det kan jo bekrefte spontanaborten

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, FluffyChix skrev:

Kjempeflott råd. Dette syns jeg alle skal ta til seg, at det ikke er noen vits å gå til lege. 
Hva om det ikke er abort? Så går TS rundt og tror det var SA og spiser kvikksølv og drikker alkohol, men om 3 uker viser det seg at det jaggu var feil. 

Å gå til lege er alltid ett råd man skal følge, spesielt om det er tviler tilstede. Jeg ville faktisk ringt legevakta bare for å få det sjekket og få ro i sjela. 

Dette er jo ikke en sak for legevakten 🤦‍♀️ (med mindre ts får alvorlig blødning eller sterke smerter)

Ts, embryoet er mye mindre, men det kan være fosteranlegg eventuelt bare litt koagulert blod.

Anonymkode: c4a04...fd1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, FluffyChix skrev:

Man trenger ikke spise kvikksølv (hvem i all verden gjør vel det uansett?) Og drikke alkohol før man tar en ny graviditetstest om noen uker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legevakta pleier ikke ta inn, med mindre man blør veldig mye eller har ekstreme smerter. De får jo ikke gjort noe uansett, det må bare gå sin gang. Også enten kontakte fastlegen for å måle HCG for å bekrefte at det synker, eller ta egne tester hjemme og se at de blir svakere/negativ. 

Anonymkode: b0662...04d

Skrevet

En slik blødning er nok en spontanabort. Lurt å gå til legen for å sjekke at Hcg nivået synker. 

Fosteret i uke 6 er bare noen mm stort. Dette er nok bare koaguleret blod fra slimhinnen. Det kan danne seg ganske store klumper når man blør en del.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde prikk lik blodklump som deg! Men jeg gjorde ingenting med det, selvom jeg enda lurer på hva det kunne være 😆  Har du fått sjekka opp i det? :)

Anonymkode: 4ea3f...3cd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde prikk lik blodklump som deg! Men jeg gjorde ingenting med det, selvom jeg enda lurer på hva det kunne være 😆  Har du fått sjekka opp i det? :)

Ser nå at jeg fikk den  2 dager etter jeg var ferdig med mensen... så godt mulig det bare er en blodklomp?🙄

AnonymBruker
Skrevet

Fikk nå bekreftet HCG senkning via clearblue 

skulle vise 3+ men brukte heller kjempe langt tid og viste 1-2 uker 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...