AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #1 Skrevet 10. mai 2020 Hei, kan noen tipse meg om gode materialer? Som gjør at klær holder. Vurderer å kjøpe et plagg i 98% ull og 2% elastan, er det bra? Anonymkode: 1de45...d97
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #2 Skrevet 11. mai 2020 Ull, bomull, modal, det er de tre materialene jeg helst går for. Silke en sjelden gang. At det er 2-5% elastane i noe er greit nok for meg, betyr jo bare at det er litt stretch. Kjøper aldri polyester for eksempel. Er bare å google hva som inneholder plast og hva som er naturlige materialer Du må jo også behandle plagget pent. Jeg bruker aldri tørketrommel på jeans, bukser, gensere eller pene t-skjorter, men jeg tromler undertøy, sokker og treningsklær som jeg ikke er like redd for (selv om jeg vil det skal vare). Anonymkode: 39347...e0e
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #3 Skrevet 11. mai 2020 Gode stoffer er forskjellige typer ull («vanlig», Kashmir, alpakka, kamel, angora), bomull, lin, silke og hamp. Syntetiske stoffer som polyester, polyamid, nylon, akryl, polypropylen etc. er «dårlige», stoffer. Gode til en viss type bruk, f.eks. treningstøy eller turtøy - men ikke til en dress eller bluse. Prøv også å kjøpe mest mulig «rene» plagg for å unngå at de nupper. Ikke 50/50 syntetisk/naturfiber, men så nær som mulig 100%. Men 100% bomull rynker noe voldsomt og er litt stivt, så der er en blanding fint. 98% ull er en veldig god blanding. Det syntetiske der er bare for å få strech, og det er ofte nødvendig. Anonymkode: 0a1e0...fa1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå