Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har litt utestående ører. Dette plager meg aldri da håret mitt alltid er løst! 

men så straks jeg vil samle håret mitt bak så blir dette synlig. Så må alltid bruke en hestehale som dekker øret. Eller samler øret i tilegg

vil nå ta operasjon så jeg kan bruke hestehale slik jeg vil. 

hva tenker dere? Noen som har tatt?  Var det veldig vondt? Hva betalte du?

Anonymkode: b746d...f43

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er litt ufint å kalle det «jumboører», men ja, jeg har operert mine. Hos meg stakk ørene ut av håret når det hang ned.

Det anbefales å foreta operasjonen når man er barn, for da er brusken fortsatt myk og øret former seg etter den nye stillingen enklere. Jeg gjorde det da jeg var 17, da brusken fortsatt var myk, men hadde et lenger og vondere forløp da det skulle gro enn mitt søsken som gjorde det som fem-åring.

Betalte ingenting. Operasjonen støttes av staten om ørene er utstående i stor nok grad. 

Anonymkode: 19464...0c7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg gjorde det dag jeg var 12, som også var litt sent.  Betalte ingenting.

Anonymkode: 5d6d6...dee

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg gjorde det dag jeg var 12, som også var litt sent.  Betalte ingenting.

Anonymkode: 5d6d6...dee

Jeg er 19.. er sikkert sent nå?

AnonymBruker
Skrevet

Gjorde det da jeg var 12 omtrent. Så det er 30 år siden hehe. Det var jo litt vondt så klart. Ørnene har blitt veldig harde. Men ørnene er ikke lengre utstående. Litt rare bretter på baksiden. Men i dag er dem nok mye flinkere og utviklet andre teknikker. Glad jeg ikke har utstående ører. Det var meget sjenerende, brukte alltid hårbånd, også under svømming. Søsteren min ertet meg pga dumboørene mine.

Anonymkode: 9dd16...7f0

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 19.. er sikkert sent nå?

Det kan gå fint, antar at det ikke er SÅ stor forskjell mellom 17 og 19. Hør med legen din. Tror du må betale selv når du er over 18 da. 

AnonymBruker
Skrevet

Vet om noen som har gjort det som voksen som har fått kroniske problemer med smerter osv.

Anonymkode: ed2d2...00c

AnonymBruker
Skrevet

Bare jeg som synes det er sjarmerende med litt utstående ører? Det er sånt som gir ansiktet karakter.

Anonymkode: 3e223...2c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare jeg som synes det er sjarmerende med litt utstående ører? Det er sånt som gir ansiktet karakter.

Anonymkode: 3e223...2c9

Ikke alle har lyst til å se «sjarmerende» ut i voksen alder. Jeg setter pris på at ørene mine ikke er oppsiktsvekkende i dag. Helt ok at ingen tenker over dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig bevisst på ørene mine når jeg var tenåring, ble egentlig bevisst på de som barn når min bestemor spurte om jeg ikke ville operere de slik at de ble fine, dustedame å gi et barn komplekser for ting man ikke har tenkt over.. Men i voksen alder bryr jeg meg ikke, jeg ser de ikke lenger faktisk. Går bestandig med håret opp nesten, syntes I mange tilfeller jeg er penere da også nå.. Nå er kanskje ikke mitt tilfellet det verste, men det er godt mulig at du etter noen år på baken ikke vil bry deg om det lenger, og det er slett ikke uvanlig med litt utstående ører. Kall det alveører i stedet for dumboører! Det har en litt mer positiv klang 😅 

Og kommer du dithen at du tar en operasjon så ønsker jeg deg bare lykke til og håper ørene dine blir som du vil 😊 

Anonymkode: 63c5b...40c

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er litt blandet. Jeg opererte meg i slutten av 20-årene. Hadde i følge kirurgen veldig hard/stiv brusk. De første tiden etterpå var det veldig vondt, og det gjorde vondt å få en hjertelig klem i hvert fall et år etterpå. 
Nå etter 6-7 år blir jeg fortere kald og nummen i ørene om det er kaldt ute. 
Resultatmessig ser ørene ut som de er knepet inn på midten, de er fortsatt utstående øverst og nederst. Fikk tilbud om korrigerende operasjon, men orket ikke pga smertene. Tross alt ser de jo litt bedre ut enn de gjorde før, så på sett og vis var det vel verdt det. 
Er blitt veldig trang i øregangen og kan ikke bruke headset som er propper. Har vært hos ØNH leger for noe annet senere som har reagert på hvordan øregangen ser ut (neste lukket). 

Anonymkode: 608ea...a87

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er litt blandet. Jeg opererte meg i slutten av 20-årene. Hadde i følge kirurgen veldig hard/stiv brusk. De første tiden etterpå var det veldig vondt, og det gjorde vondt å få en hjertelig klem i hvert fall et år etterpå. 
Nå etter 6-7 år blir jeg fortere kald og nummen i ørene om det er kaldt ute. 
Resultatmessig ser ørene ut som de er knepet inn på midten, de er fortsatt utstående øverst og nederst. Fikk tilbud om korrigerende operasjon, men orket ikke pga smertene. Tross alt ser de jo litt bedre ut enn de gjorde før, så på sett og vis var det vel verdt det. 
Er blitt veldig trang i øregangen og kan ikke bruke headset som er propper. Har vært hos ØNH leger for noe annet senere som har reagert på hvordan øregangen ser ut (neste lukket). 

Anonymkode: 608ea...a87

Oi! Jeg har ikke hørt om noen som har tatt denne operasjonen i voksen alder. De sier jo at det er vanskeligere, men det er synd at du skal få faktiske plager. Har en venninne som har fått samme utseendemessige resultat som deg, hvor ørene går inn på midten. Hos meg hvor brusken fortsatt var myk, har jeg bare fått en ekstra fold i øret. 

AnonymBruker
Skrevet
På 10.5.2020 den 10.57, AnonymBruker skrev:

Jeg har litt utestående ører. Dette plager meg aldri da håret mitt alltid er løst! 

men så straks jeg vil samle håret mitt bak så blir dette synlig. Så må alltid bruke en hestehale som dekker øret. Eller samler øret i tilegg

vil nå ta operasjon så jeg kan bruke hestehale slik jeg vil. 

hva tenker dere? Noen som har tatt?  Var det veldig vondt? Hva betalte du?

Hvordan kan du bruke hestehale som dekker ørene? Mener du sånn pippi-hestehale? Og hvordan kan hestehale samle øret? Beklager, men forstår ikke hva du mener.

Vet at dette sikkert ikke hjelper, men har noen venninner som har utestående ører og jeg legger ikke merke til dem/tenker ikke over det, så hvis det er til en trøst, så tror at det bare er du som tenker over det. Ingen mennesker er perfekte uansett. 

Anonymkode: a8004...595

Skrevet

Jeg opererte mine da jeg var 18 år ca..så begynner å bli lenge siden.. har siden vært fornøyd jeg... anbefales.... hvis du plages med de utstående ørene...jumbo ører var nytt da.. hi hi hi...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...