Gå til innhold

Erfarne prøvere og testere - har dere noen innspill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Innledningsvis; har PCOS og går på metformin. Fikk tilbake eggløsning på tablettene, så hva en «normal syklus» for meg er, vet jeg egentlig ikke. Ser ut til at den muligens er ca 28 dager. 

Iallfall - ble gravid på første eggløsning (dag 14/15), mistet når jeg var 7 uker på vei. Sjekket hos gyn når jeg var ferdig å blø, og var ingen rester. Ble gravid i påfølgende syklus igjen (dag 14) mistet/kjemisk når jeg var 4+6. Verdt å nevne at jeg kun fikk svake tester. 

Nå er det første syklus etter kjemisk. Er på dag 9 i syklusen.. og har begynt å ta EL tester. Øverste fra i går og underste fra i dag. Er det sannsynlig at jeg har EL nå/rett rundt hjørnet?

Det gir jo isåfall en veldig kort syklus på 23-24 dager? 

Jeg har ingen graviditetstester igjen, så får ikke sett om det er noen rester av HCG.. Legger ved EL testene og graviditetstestene, så kan dere vurdere sammen med meg 😁

Ka dokke tru? 🙂 

4E86D8F4-A72C-4AE3-8EF1-6A56D8E5E245.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5A82BA0A-35CF-4ACE-A466-ECA0FA673745.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Er graviditetstesten fra i dag? I så fall kan HCG gi positive el-tester. 

Hvis ikke ser det ut til at el er rett rundt hjørnet, eller at du har lang lh-topp. El har ikke (sannsynligvis) skjedd før el-testen er negativ igjen. :)

Anonymkode: a8c7a...80e

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er graviditetstesten fra i dag? I så fall kan HCG gi positive el-tester. 

Hvis ikke ser det ut til at el er rett rundt hjørnet, eller at du har lang lh-topp. El har ikke (sannsynligvis) skjedd før el-testen er negativ igjen. :)

Anonymkode: a8c7a...80e

Graviditetstesten er fra forrige graviditet (den ble aldri sterkere), mistet for 9 dager siden. Får ikke testet HCG ettersom jeg er tom for tester 😅 

Er redd det er HCG som slår ut, men vet ikke hvor sensitive EL-testet pleier å være mtp. HCG.. 

ah! Tusen takk for godt innspill mtp LH-topp, det hadde jeg ikke tenkt over ❤️ 

Skrevet

EL-testene i første innlegg er iallefall positiv. Men å få positiv EL-test på syklusdag 8 og 9 er ekstremt tidlig da, og nesten umulig. Så jeg vil vedde at dette er hcg-rester. Hvor sikker er du på at du ikke er gravid? Blødd mye under mensen? (kan være svangerskapsblødning) Høres ikke helt bra ut med svake tester forrige syklus, men det er kanskje ikke alle som får tydelig økning? Hm. Absolutt merkelig. Tror nesten bare det er ny g-tester som kan gi litt svar nå. Eller bare fortsette å teste med EL-tester fremover, de kan jo ikke være positiv i dagevis (hvis det er EL).

Skrevet
På 10.5.2020 den 22.30, Amatariel skrev:

EL-testene i første innlegg er iallefall positiv. Men å få positiv EL-test på syklusdag 8 og 9 er ekstremt tidlig da, og nesten umulig. Så jeg vil vedde at dette er hcg-rester. Hvor sikker er du på at du ikke er gravid? Blødd mye under mensen? (kan være svangerskapsblødning) Høres ikke helt bra ut med svake tester forrige syklus, men det er kanskje ikke alle som får tydelig økning? Hm. Absolutt merkelig. Tror nesten bare det er ny g-tester som kan gi litt svar nå. Eller bare fortsette å teste med EL-tester fremover, de kan jo ikke være positiv i dagevis (hvis det er EL).

Testene er enda like positive.. jeg blødde mye i 7 dager. Venter egentlig graviditetstester i posten, men mulig jeg må kjøpe en i morgen om EL testen er positiv i morgen også? Har ingen symptomer på graviditet, så derfor jeg tenker det er lite sannsynlig. Men burde vel få utelukket det helt 🙂 

Skrevet

Ikke alltid man har noen symptomer når man er gravid. Så håper du får tatt en g-test. Kanskje med ukeindikator hadde vært lurt!

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, Amatariel skrev:

Ikke alltid man har noen symptomer når man er gravid. Så håper du får tatt en g-test. Kanskje med ukeindikator hadde vært lurt!

Ehm. Er litt sjokkskadd akkurat nå. 

30FD2639-AC90-4D1E-9536-B9286122A19B.jpeg

Skrevet
45 minutter siden, Snurrepurre skrev:

Testene er enda like positive.. jeg blødde mye i 7 dager. Venter egentlig graviditetstester i posten, men mulig jeg må kjøpe en i morgen om EL testen er positiv i morgen også? Har ingen symptomer på graviditet, så derfor jeg tenker det er lite sannsynlig. Men burde vel få utelukket det helt 🙂 

Må bare si tusen takk for at du tipset meg om å teste igjen.. jeg skal ta kontakt med gynekologen i morgen for ultralyd så vi finner ut om det er noe hjerte som slår inni der, eller om der er MA. Godt å få avklart det uansett! 

Skrevet

Ooii den var positiv gitt!! Da hadde du tydeligvis ikke en kjemisk..? Blødning du evnt hadde kan rett og slett ha vært en svangerskapsblødning... Håper du får et klart svar snart! Krysser fingrene for at alt er bra. 

Skrevet
19 timer siden, Amatariel skrev:

Ooii den var positiv gitt!! Da hadde du tydeligvis ikke en kjemisk..? Blødning du evnt hadde kan rett og slett ha vært en svangerskapsblødning... Håper du får et klart svar snart! Krysser fingrene for at alt er bra. 

Var hos gynekologen min som fikk en avbestilling i dag. Han så bare en tom livmor.. 😕 så HCGen har holdt seg høy lenge til tross for at jeg mistet tidlig..

Må ta en ny blodprøve på mandag for å sikre at den går ned, da det er fare for at det er graviditet i eggleder om den ikke går nedover. (Han kunne ikke se antydning til det på ultralyden da). Det positive er at det visst er lettere å bli gravid med HCG i blodet - mager trøst, men :P alle gode ting er tre? 

Skrevet

Uff så kjedelig. Håper det ordner seg for deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Teit spørsmål. Hva er metformin?  Googlet litt, står at den brukes til de som er overvektige, stemmer det? 

Anonymkode: e2346...b5b

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Teit spørsmål. Hva er metformin?  Googlet litt, står at den brukes til de som er overvektige, stemmer det? 

Anonymkode: e2346...b5b

Den brukes ofte til dem som har pco. Trenger ikke være overvektig for å ha det. Les mer i tråden lenger ned på siden her om du ønsker.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...