Jenki Skrevet 10. mai 2020 #1 Skrevet 10. mai 2020 Det er mange som er vant til å bruke sommerferien i andre land/ varmere strøk, og som synes at dette blir en litt trist sommer. Jeg liker også en sydentur i ny og ne, men håper dette kan bli året hvor flere får opp øynene for det utlendinger har skjønt i mange år 😄 Norge har utrolig mye fint, spennende, eksotisk og gøy å by på 😍 Her kan du finne mye inspirasjon og grunnleggende informasjon/ tips til mange fine ferieturer: https://www.visitnorway.no/ 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #2 Skrevet 10. mai 2020 For min del sliter jeg med å se hva Norge har å by på om man ikke er veldig interessert i natur. Jeg ønsker storby, kultur, mat, museer, ikke fjord og fjell. Anonymkode: 3ad66...08f 8
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #3 Skrevet 10. mai 2020 Det er kanskje ikke så mange storbyer her, men hvis du tror vi mangler kultur, matopplevelser og museer så har du nok brukt for lite tid i Norge... 😏 Anonymkode: 2f5fd...bce 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #4 Skrevet 10. mai 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: For min del sliter jeg med å se hva Norge har å by på om man ikke er veldig interessert i natur. Jeg ønsker storby, kultur, mat, museer, ikke fjord og fjell. Anonymkode: 3ad66...08f Anbefaler Stavanger om du ikke har vært der. Anonymkode: 928cf...2e6 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #5 Skrevet 10. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er kanskje ikke så mange storbyer her, men hvis du tror vi mangler kultur, matopplevelser og museer så har du nok brukt for lite tid i Norge... 😏 Anonymkode: 2f5fd...bce Da kan du jo kanskje komme med noen konkrete tips da? Bor i en større by, har besøkt de andre større byene og er voksen. Må kunne komme meg dit med kollektivtransport da jeg ikke klarer å kjøre langt lengre. Anonymkode: 3ad66...08f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #6 Skrevet 10. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler Stavanger om du ikke har vært der. Anonymkode: 928cf...2e6 Tittet faktisk på Stavanger, men himla dyrt med fly dit og for langt for meg å kjøre. Den står på planen dersom flyprisene normaliserer seg. Anonymkode: 3ad66...08f
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #7 Skrevet 14. mai 2020 Kjipt med hotellferie i Norge når man ikke får ordentlig frokost en gang Håper man i det minste får room service, for meg er hotellfrokost en stor del av kosen ved ferien. Å starte dagen med aviser, egg, bacon og kaffe. Anonymkode: 29741...297 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #8 Skrevet 14. mai 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjipt med hotellferie i Norge når man ikke får ordentlig frokost en gang Håper man i det minste får room service, for meg er hotellfrokost en stor del av kosen ved ferien. Å starte dagen med aviser, egg, bacon og kaffe. Anonymkode: 29741...297 Ja, jeg er helt enig. En lang og rolig hotellfrokost et en stor del av hyggen ved å reise. Anonymkode: 3ad66...08f 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #9 Skrevet 14. mai 2020 Jeg har begynt å bli kontaktet av slektninger som vil komme på besøk...... For meg er ferie å være friiii som fuglen, ikke jobb, absolutt ingen forpliktelser, bare ta med familien for å reise et sted ingen av oss kjenner fra før, alt er nytt. Vi kjøper mat i stedet for å lage. Klesvask, hva er det? Og bare slapper av. Nå booker fjern familie seg inn hos oss i Norge, og tar ikke et hint når jeg prøver å være høflig å si at vi ikke vet hvordan sommeren vil bli ennå. Argh.... En sommer i regnfulle landsdelen min, med small-talk og underholdning av gjester, rigging av soveplasser i hver krik og krok... Det er IKKE det jeg tenker på som ferie. Anonymkode: bc92d...1d2 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #10 Skrevet 14. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har begynt å bli kontaktet av slektninger som vil komme på besøk...... For meg er ferie å være friiii som fuglen, ikke jobb, absolutt ingen forpliktelser, bare ta med familien for å reise et sted ingen av oss kjenner fra før, alt er nytt. Vi kjøper mat i stedet for å lage. Klesvask, hva er det? Og bare slapper av. Nå booker fjern familie seg inn hos oss i Norge, og tar ikke et hint når jeg prøver å være høflig å si at vi ikke vet hvordan sommeren vil bli ennå. Argh.... En sommer i regnfulle landsdelen min, med small-talk og underholdning av gjester, rigging av soveplasser i hver krik og krok... Det er IKKE det jeg tenker på som ferie. Anonymkode: bc92d...1d2 Huff Du har min medfølelse! I og med at jeg må jobbe hjemme til over sommeren håper jeg ikke at noen ønsker å legge seg inn her, det har vi rett og slett ikke plass til. Drømmen er å feriere en annen plass en hjemmekontoret, og å slippe snø 😄 Anonymkode: 3ad66...08f 1
Troyamin Skrevet 15. mai 2020 #11 Skrevet 15. mai 2020 Anbefaler å sjekke ut hashtags # på Instagram. Feks #visitkristiansand #vistitstavanger #visitoslo osv. Da får man ofte tips fra vanlige folk, i stedet for typiske turistinformasjonssteder. 1
Bombibit Skrevet 15. mai 2020 #12 Skrevet 15. mai 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjipt med hotellferie i Norge når man ikke får ordentlig frokost en gang Frokostene er da bra de. Hvilke hoteller er det du ferierer på?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #13 Skrevet 15. mai 2020 42 minutter siden, Bombibit skrev: Frokostene er da bra de. Hvilke hoteller er det du ferierer på? Til vanlig ja. Men nå tilbyr de hotellene jeg har sett på frokostpakke som du spiser på rommet. Anonymkode: 3ad66...08f 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #14 Skrevet 16. mai 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Til vanlig ja. Men nå tilbyr de hotellene jeg har sett på frokostpakke som du spiser på rommet. Anonymkode: 3ad66...08f Dette har jeg nettopp oppdaget også, skikkelig nedtur 🙁 Jeg har booket noen netter på hotell i to forskjellige byer i sommer, men nå er jeg rett og slett usikker på om jeg skal reise eller avbestille. Jeg får tenke på det et par dager og se om jeg klarer å svelge skuffelsen (det gjør jeg antageligvis, dette er et skikkelig I-landsproblem 😜) Det er helt sikkert god mat å få likevel, det er bare det at jeg elsker buffèt og synes det er det beste med å bo på hotell. Anonymkode: 39ad8...096
reiseglad Skrevet 16. mai 2020 #15 Skrevet 16. mai 2020 Kjenner noen som bodde på hotell denne uka ifm jobb, og da ble de møtt i døra og fulgt av servitør til ledig bord i restauranten med god avstand, fikk utlevert meny hvor de kunne velge fra, og fikk servert maten ved bordet. Altså omtrent som å spise frokost i utlandet når du ikke har booket bosted med frokost inkludert. Hva som sto på menyen vet jeg ikke, men tenker at her har hotellene potensiale for å utvikle et godt tilbud til sine gjester.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #16 Skrevet 16. mai 2020 Om sommeren skal bli fin, er det kanskje best å legge vekk forventningene man vanligvis ville hatt til en ferie (svær frokostsal, pulserende byliv, kunst og kultur) og heller gjøre det beste ut av den rare tilstanden man er i. Prøver å tenke at vi lever i en historisk begivenhet, og at senere i livet vil vi huske nettopp denne sommeren. Jeg er heller ikke så fryktelig interessert i naturferie vanligvis, men nå blir det litt sånn. Kanskje dette blir året jeg blir litt mer gira (har bestilt meg nye fjellsko, så aldri si aldri...). Samboer og jeg har foreløpige planer om å reise fra Oslo til Rogaland, hvor han har familie. Vi skal bl.a. besøke det vakre Utstein kloster, se helleristninger, og hvis det er varmt reiser vi til strendene sør for Stavanger. Kjæresten min er veldig interessert i historie, og det merker jeg hjelper nå. Da klarer man å legge opp noen ruter og opplevelser. Han finner fram til rare små klostre og vikingspor og mystiske kirker. Så planlegger vi hvor vi skal spise (finnes en del bra mat også utenfor de store byene, til og med gourmet), og har bøker med i bagasjen om det blir regnvær. Anonymkode: 1c6f6...5d5 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #17 Skrevet 16. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Om sommeren skal bli fin, er det kanskje best å legge vekk forventningene man vanligvis ville hatt til en ferie (svær frokostsal, pulserende byliv, kunst og kultur) og heller gjøre det beste ut av den rare tilstanden man er i. Prøver å tenke at vi lever i en historisk begivenhet, og at senere i livet vil vi huske nettopp denne sommeren. Jeg er heller ikke så fryktelig interessert i naturferie vanligvis, men nå blir det litt sånn. Kanskje dette blir året jeg blir litt mer gira (har bestilt meg nye fjellsko, så aldri si aldri...). Samboer og jeg har foreløpige planer om å reise fra Oslo til Rogaland, hvor han har familie. Vi skal bl.a. besøke det vakre Utstein kloster, se helleristninger, og hvis det er varmt reiser vi til strendene sør for Stavanger. Kjæresten min er veldig interessert i historie, og det merker jeg hjelper nå. Da klarer man å legge opp noen ruter og opplevelser. Han finner fram til rare små klostre og vikingspor og mystiske kirker. Så planlegger vi hvor vi skal spise (finnes en del bra mat også utenfor de store byene, til og med gourmet), og har bøker med i bagasjen om det blir regnvær. Anonymkode: 1c6f6...5d5 Ferie er jo å gjøre noe annet. Naturen har jeg fri tilgang til hele året, og det samme med "storbyene" i Norge. Bor midt i matfatet og det mangler ikke på gourmetmat her. Jeg er sikkert bortskjemt til vanlig, men jeg trenger nye impulser etter over to måneder med hjemmekontor. Det er heller ingen som kommer med konkrete tips til oss som er interessert i kultur, mat og andre ting enn naturen, uteaktiviteter, norsk historie og camping. Blir spennende å se hva de klarer å få til på norgesreklame rettet mot slike som oss. Norge er et lite land, og når man har passert 40 har man rukket å se svært mye av det. Anonymkode: 3ad66...08f 4
Luckiness Skrevet 16. mai 2020 #18 Skrevet 16. mai 2020 På 14.5.2020 den 13.37, AnonymBruker skrev: Jeg har begynt å bli kontaktet av slektninger som vil komme på besøk...... For meg er ferie å være friiii som fuglen, ikke jobb, absolutt ingen forpliktelser, bare ta med familien for å reise et sted ingen av oss kjenner fra før, alt er nytt. Vi kjøper mat i stedet for å lage. Klesvask, hva er det? Og bare slapper av. Nå booker fjern familie seg inn hos oss i Norge, og tar ikke et hint når jeg prøver å være høflig å si at vi ikke vet hvordan sommeren vil bli ennå. Argh.... En sommer i regnfulle landsdelen min, med small-talk og underholdning av gjester, rigging av soveplasser i hver krik og krok... Det er IKKE det jeg tenker på som ferie. Anonymkode: bc92d...1d2 Kan du ikke si at dere ikke tar imot gjester i år grunnet korona? Dere ønsker å være føre var. Selv om ting begynner å åpne mer opp, så skal vi fortsatt holde avstand. Det er ikke lett når man bor oppå hverandre 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #19 Skrevet 18. mai 2020 På 16.5.2020 den 17.39, AnonymBruker skrev: Ferie er jo å gjøre noe annet. Naturen har jeg fri tilgang til hele året, og det samme med "storbyene" i Norge. Bor midt i matfatet og det mangler ikke på gourmetmat her. Jeg er sikkert bortskjemt til vanlig, men jeg trenger nye impulser etter over to måneder med hjemmekontor. Det er heller ingen som kommer med konkrete tips til oss som er interessert i kultur, mat og andre ting enn naturen, uteaktiviteter, norsk historie og camping. Blir spennende å se hva de klarer å få til på norgesreklame rettet mot slike som oss. Norge er et lite land, og når man har passert 40 har man rukket å se svært mye av det. Anonymkode: 3ad66...08f Kjenner meg igjen. Tror ikke alle skjønner problemstillingen. Jeg har passet klart, og setter meg på første fly ut av landet, hvis det blir en mulighet for det senere i sommer. En evt karantene ved retur gjør meg ingenting, jeg har levd som i karantene siden 13.mars, og har hjemmekontor. En karantene fra eller til betyr ingenting. Anonymkode: 930c6...aa1 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #20 Skrevet 18. mai 2020 På 16.5.2020 den 17.39, AnonymBruker skrev: Ferie er jo å gjøre noe annet. Naturen har jeg fri tilgang til hele året, og det samme med "storbyene" i Norge. Bor midt i matfatet og det mangler ikke på gourmetmat her. Jeg er sikkert bortskjemt til vanlig, men jeg trenger nye impulser etter over to måneder med hjemmekontor. Det er heller ingen som kommer med konkrete tips til oss som er interessert i kultur, mat og andre ting enn naturen, uteaktiviteter, norsk historie og camping. Blir spennende å se hva de klarer å få til på norgesreklame rettet mot slike som oss. Norge er et lite land, og når man har passert 40 har man rukket å se svært mye av det. Anonymkode: 3ad66...08f Det høres ut som om du har alt for snevre interesser. Jobb litt mer med å utvide spekteret ditt så har du det aldri kjedelig! Er du det minste historieinteressert så finner du alltids noe spennende i enhver by ig bygd. Det blir for dumt når du sier du har ‘sett alt’ i Norge, men ikke er interessert i noe slags historie. Du fremstiller deg selv som om du er mest interessert i mat, shopping og kafeliv? Anonymkode: 81350...31b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå