AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #1 Skrevet 10. mai 2020 Har vært hos lege og tatt blodprøve for overgangsalder og fikk svar at jeg Ikke er i overgangsalder. Hadde dere stolt på det og ikke tenkt noe mer på det? Anonymkode: 8da3c...ab7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #2 Skrevet 10. mai 2020 Du må jo stole på det. Hvorfor tror du er i overgangsalderen? Blodprøver kan indikere om man er i starten av overgangsalderen, det er forskjell på det. Anonymkode: 2bf31...1c4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #3 Skrevet 10. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du må jo stole på det. Hvorfor tror du er i overgangsalderen? Blodprøver kan indikere om man er i starten av overgangsalderen, det er forskjell på det. Anonymkode: 2bf31...1c4 Mensen min er litt rar derfor. Skulle også fått den i går, men den er sein. Anonymkode: 8da3c...ab7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #4 Skrevet 10. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mensen min er litt rar derfor. Skulle også fått den i går, men den er sein. Anonymkode: 8da3c...ab7 Vet jo ikke hvor gammel du er, men det er faktisk veldig vanlig at mensen kan klusse til tider enten det kommer for tidlig eller noen dager for seint. Fikk du ingen indikasjon på hva hormonnivået i blodet var? At du er en dag for sein er helt vanlig. I perioder kan den komme når den skal men etterhvert som vi blir eldre så kan det bli litt i hytt og vær uten man trenger og være i nærheten av overgangsalderen. Anonymkode: 2bf31...1c4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #5 Skrevet 10. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet jo ikke hvor gammel du er, men det er faktisk veldig vanlig at mensen kan klusse til tider enten det kommer for tidlig eller noen dager for seint. Fikk du ingen indikasjon på hva hormonnivået i blodet var? At du er en dag for sein er helt vanlig. I perioder kan den komme når den skal men etterhvert som vi blir eldre så kan det bli litt i hytt og vær uten man trenger og være i nærheten av overgangsalderen. Anonymkode: 2bf31...1c4 Jeg er 38 år. Moren min kom i overgangsalder etter 50. Vet ikke om hormonnivået, fikk bare sms at jeg ikke er i overgangsalder. Den har kommet alltid til tiden, men sist måned blødde jeg mindre. Og denne gangen så har jeg hatt brunt utflod i 3 dager og nå ingenting. Beklager ekle detaljer🙈 Anonymkode: 8da3c...ab7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #6 Skrevet 10. mai 2020 En venninne tok også blodprøve som viste at hun ikke var i overgangs alder. Likevel så mistet hun menstruasjonen like etterpå....så kan man stole på slike prøver ? Anonymkode: 63bd2...505
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #7 Skrevet 10. mai 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet jo ikke hvor gammel du er, men det er faktisk veldig vanlig at mensen kan klusse til tider enten det kommer for tidlig eller noen dager for seint. Fikk du ingen indikasjon på hva hormonnivået i blodet var? At du er en dag for sein er helt vanlig. I perioder kan den komme når den skal men etterhvert som vi blir eldre så kan det bli litt i hytt og vær uten man trenger og være i nærheten av overgangsalderen. Anonymkode: 2bf31...1c4 FSH ligger på 5 🤷♀️ Anonymkode: 8da3c...ab7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #8 Skrevet 10. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 38 år. Moren min kom i overgangsalder etter 50. Vet ikke om hormonnivået, fikk bare sms at jeg ikke er i overgangsalder. Den har kommet alltid til tiden, men sist måned blødde jeg mindre. Og denne gangen så har jeg hatt brunt utflod i 3 dager og nå ingenting. Beklager ekle detaljer🙈 Anonymkode: 8da3c...ab7 Starten på overgangsalderen kan starte opptil 10 år før du kommer i den. Min mor kom i overgangsalderen i midten av 40 årene. Jeg er i midten av 50 årene og var fra ca 50 år i starten av det. Men mener at i slutten av 30 årene begynte mensen og klusse en periode før den ble såkalt normal i gjen. I 40 var det mye tull noen jeg fikk beskjed om var normalt, ble sjekka hos gyn også. Men mensen kan faktisk noen ganger være lang for så og vare kort. Mens syklusen er ikke alltid lett og bli klok på sånn er det bare Anonymkode: 2bf31...1c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå