AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #1 Skrevet 10. mai 2020 Og han smitter meg... Får jeg i teorien mindre smitte da? Liksom second strain, og at det ikke blir like ille for meg? Det er jo gjerne sånn med forkjølelser osv... Men fungerer corona på samme måte? Anonymkode: 51067...fd4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #2 Skrevet 10. mai 2020 Det vet vi ikke, men vanligvis blir jo virus mindre farlig jo mer det sprer seg ja. Problemet med covid19 er at det er veldig uforutsigbart og ikke følger de forventede spillereglene... Anonymkode: 4c0b5...41e
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #3 Skrevet 10. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og han smitter meg... Får jeg i teorien mindre smitte da? Liksom second strain, og at det ikke blir like ille for meg? Det er jo gjerne sånn med forkjølelser osv... Men fungerer corona på samme måte? Anonymkode: 51067...fd4 Hva er logikken i det? Han er vel isåfall også blitt smittet av noen-og er også «second strain» isåfall? Anonymkode: 4949f...c19 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #4 Skrevet 10. mai 2020 Har lest at Corona er verre jo flere virus man får i seg! Anonymkode: fffbe...e0f 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #5 Skrevet 10. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er logikken i det? Han er vel isåfall også blitt smittet av noen-og er også «second strain» isåfall? Anonymkode: 4949f...c19 Jo, det er sant. Men om han drar på seg masse smitte også kommer hjem med det og vi må isolere oss, så får vi jo ikke noe mer strains? Da burde vel han i teorien bli sykere enn meg? Anonymkode: 51067...fd4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #6 Skrevet 10. mai 2020 Har hørt om folk som har blitt veldig syke og ikke aner hvor de fikk smitten (ergo har de sikkert blitt smittet på butikken el og da skulle man jo tro mengden virus er mindre enn om man fleks blir smittet av nærkontakt i hjemmet? Og har også hørt om folk som har bodd med smittede og som ikke har blitt syke. Så det virker jo egentlig ganske tilfeldig? Anonymkode: 4949f...c19
OPIgirl Skrevet 10. mai 2020 #7 Skrevet 10. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lest at Corona er verre jo flere virus man får i seg! Anonymkode: fffbe...e0f Det er riktig. Jo mer virus man blir eksponert for, desto sykere blir man.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #8 Skrevet 10. mai 2020 2 minutter siden, OPIgirl skrev: Det er riktig. Jo mer virus man blir eksponert for, desto sykere blir man. Det stemmer vel ikke helt når det finnes feks familiemedlemmer i samme husstand som smitter hverandre og får ulikt utslag? I samme husstand/nærkontakt er det vel høy konsentrasjon av virus? Anonymkode: 4949f...c19 1
OPIgirl Skrevet 10. mai 2020 #9 Skrevet 10. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer vel ikke helt når det finnes feks familiemedlemmer i samme husstand som smitter hverandre og får ulikt utslag? I samme husstand/nærkontakt er det vel høy konsentrasjon av virus? Anonymkode: 4949f...c19 Det er i hvert fall det som ble sagt på nyhetene for ett par dager siden.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #10 Skrevet 10. mai 2020 2 minutter siden, OPIgirl skrev: Det er i hvert fall det som ble sagt på nyhetene for ett par dager siden. Det sies mye rart på nyhetene Anonymkode: 4949f...c19 1
Nerine_ Skrevet 10. mai 2020 #11 Skrevet 10. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer vel ikke helt når det finnes feks familiemedlemmer i samme husstand som smitter hverandre og får ulikt utslag? I samme husstand/nærkontakt er det vel høy konsentrasjon av virus? Anonymkode: 4949f...c19 Det er en teori at jo mer smitte man får i seg, jo større er sjansen for å bli alvorlig syk. Det er mange dødsfall blant helsepersonell som jobber med korona pasienter.
OPIgirl Skrevet 10. mai 2020 #12 Skrevet 10. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det sies mye rart på nyhetene Anonymkode: 4949f...c19 Ikke vet jeg. Synes uansett det virker logisk. Om flere blir smittet innen samme familie og blir utsatt for samme mengde virus, men ikke blir like syke, kan kanskje komme av at en eller flere har mer antistoffer i seg?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #13 Skrevet 10. mai 2020 4 minutter siden, Nerine_ skrev: Det er en teori at jo mer smitte man får i seg, jo større er sjansen for å bli alvorlig syk. Det er mange dødsfall blant helsepersonell som jobber med korona pasienter. Det er jo rart når helsepersonell som jobber med pasientene er bedre beskytta enn noen andre? Anonymkode: 4949f...c19
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #14 Skrevet 10. mai 2020 5 minutter siden, OPIgirl skrev: Ikke vet jeg. Synes uansett det virker logisk. Om flere blir smittet innen samme familie og blir utsatt for samme mengde virus, men ikke blir like syke, kan kanskje komme av at en eller flere har mer antistoffer i seg? Ja, men da er det jo nettopp slike eller andre faktorer som påvirker hvor syk en blir-ikke virusmengden i seg selv Anonymkode: 4949f...c19
Nerine_ Skrevet 10. mai 2020 #15 Skrevet 10. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er jo rart når helsepersonell som jobber med pasientene er bedre beskytta enn noen andre? Anonymkode: 4949f...c19 Men så har det vært mangel på utstyr til smittevern, og helsepersonell har vært tvunget til gjenbruk av munnbind og annet utstyr. Helsepersonell kan også slurve/bruke smittevernsutstyr feil, ha jobbet tett på pasienter som ikke var fanget opp som smittet osv. 1
Anbefalte innlegg