Ginavn Skrevet 10. mai 2020 #61 Del Skrevet 10. mai 2020 Jeg får ingenting av mor/stefar, og rundt 1000 kr av pappa. Det er ikke hvert år jeg gir heller. Gir jeg til mor/stefar er det sjokolade, og pappa får ei skjorte eller noe annet smått jeg vet han samler på I år blir jeg 29. Jeg tror pappa overfører penger. Jeg regner ikke med å få noe av mor/stefar, med mindre jeg kjører til dem. De gidder ikke å besøke meg. Jeg planlegger å la dagen passere uten å feire den, bare skrive "takk" til dem som kommenterer på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #62 Del Skrevet 10. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså hva skal voksne folk med gaver.. Altså da mener jeg folk over 30år.. Da er det vel heller ungene som skal få gaver og så kan man gi gaver frem og tilbake mellom seg (f.eks middag for to, kino for to osv) mellom mann og kone.. Anonymkode: 3c1f1...e7e Man gir gaver for å overraske og glede andre, ikke for å forsørge dem. Hvorfor mener så mange at barn skal læres opp til at de er de eneste viktige i verden? Alle har godt av å føle seg sett og verdsatt. Når det er sagt, mener jeg mange overdriver størrelsen på gaver. Noe hjemmebakt, hjemmelaget syltetøy, strikkede sokker er topp gaver. Og om man heller vil kjøpe noe, kan det være en blomst eller urter, en flaske vin, litt god sjokolade, en pocketbok, god te eller kaffe. Anonymkode: 3d07d...c18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #63 Del Skrevet 10. mai 2020 Jeg får gaver av både foreldre og besteforeldre. Er midten av 30 årene. Anonymkode: 96000...26d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #64 Del Skrevet 10. mai 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er voksen, i tredveårene med mann og barn. Jeg har ikke fått bursdagsgave av foreldrene mine i år, og jeg er usikker på om det er greit å reagere å det. Når sluttet dere å få bursdagsgave fra foreldre? Dere som har sluttet med det, bare opphørte det et år, eller hadde dere en prat om at nå slutter vi med bursdagsgave først? Og hvordan navigerer man nå gave på deres bursdager? Vi traff dem denne uken, og barnet mitt som hadde bursdag samme uke som meg fikk gave, og jeg vet søskenet mitt som har hatt bursdag etter meg har fått gave. De var invitert til feiring på bursdagen min, men har ønsket å vente til nå med å treffes pga koronaråd. Så det skyldes altså ikke at vi ikke har sett dem pga korona siden vi nå har truffet dem, eller at de ikke ønsker handle pga korona siden de jo handler til barnebarn og sitt andre barn, eller at det ikke har vært noen feiring. Det må jo enten være at de har bestemt seg for å kutte bursdagsgave til meg uten å kommentere det, eller så har de glemt å tenke på meg. Begge alternativer er ganske sårt, men jeg ser heller ingen måte å ta det opp uten å fremstå som en drittunge som maser om bursdagsgave. Anonymkode: 0ebc5...3dd Jeg har aldri sluttet å få det fra min mor og mine besteforeldre på den siden. Jeg er i 30-årene. Mine foreldre er skilt. Min far og besteforeldre på den siden pleier jeg ikke å få fra. Anonymkode: 1f700...ad7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #65 Del Skrevet 10. mai 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Altså hva skal voksne folk med gaver.. Altså da mener jeg folk over 30år.. Da er det vel heller ungene som skal få gaver og så kan man gi gaver frem og tilbake mellom seg (f.eks middag for to, kino for to osv) mellom mann og kone.. Anonymkode: 3c1f1...e7e En gave er et symbol på at man er verdsatt, og det er noe som alle trenger å føle uavhengig av alder. Anonymkode: 1f700...ad7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #66 Del Skrevet 10. mai 2020 Jeg får penger av mine foreldre i gave. Og gir de selvsagt gave også. Aldri hørt om noen som ikke får noe. Anonymkode: 7be3b...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #67 Del Skrevet 10. mai 2020 Jeg er 48 og får både julegave og bursdagsgave og påskeegg... Anonymkode: 5a23e...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 10. mai 2020 #68 Del Skrevet 10. mai 2020 Det vil jeg nok få til de dør, eller eventuelt blir for syke til å klare å holde rede på slikt. Aldri vært aktuelt å slutte med gaver til hverandre verken jul eller fødselsdager. Til fødselsdagen hender det at jeg får penger, ikke gave, men med streng beskjed om at de skal brukes på meg selv, ikke gå inn i husholdningen, og de vil helst vite hva jeg har kjøpt meg. Jeg har inntrykk av at familier som slutter med å gi gaver, voksne mellom, pleier å snakke om det, og avtale det gjensidig, ikke at det bare opphører. Helt uaktuelt for min familie. Både å gi og få regnes som viktig, og vi er såpass opptatt av dette med gaver at vi gjerne året rundt prøver å fange opp hva som vil være en bra gave til hverandre. Hadde jeg plutselig ikke fått gave hadde jeg lurt veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #69 Del Skrevet 10. mai 2020 Mannen min og jeg fortsatt får gaver fra svigerforeldrene mine. (seint 40 årene). Anonymkode: c1771...84c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå