AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #1 Del Skrevet 10. mai 2020 Jeg er voksen, i tredveårene med mann og barn. Jeg har ikke fått bursdagsgave av foreldrene mine i år, og jeg er usikker på om det er greit å reagere å det. Når sluttet dere å få bursdagsgave fra foreldre? Dere som har sluttet med det, bare opphørte det et år, eller hadde dere en prat om at nå slutter vi med bursdagsgave først? Og hvordan navigerer man nå gave på deres bursdager? Vi traff dem denne uken, og barnet mitt som hadde bursdag samme uke som meg fikk gave, og jeg vet søskenet mitt som har hatt bursdag etter meg har fått gave. De var invitert til feiring på bursdagen min, men har ønsket å vente til nå med å treffes pga koronaråd. Så det skyldes altså ikke at vi ikke har sett dem pga korona siden vi nå har truffet dem, eller at de ikke ønsker handle pga korona siden de jo handler til barnebarn og sitt andre barn, eller at det ikke har vært noen feiring. Det må jo enten være at de har bestemt seg for å kutte bursdagsgave til meg uten å kommentere det, eller så har de glemt å tenke på meg. Begge alternativer er ganske sårt, men jeg ser heller ingen måte å ta det opp uten å fremstå som en drittunge som maser om bursdagsgave. Anonymkode: 0ebc5...3dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #2 Del Skrevet 10. mai 2020 Gir du dine foreldre bursdagsgave? Anonymkode: d304a...c20 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 10. mai 2020 #3 Del Skrevet 10. mai 2020 (endret) Når de døde. Edit: Mamma var drøyt senil på slutten, -mulig jeg ikke fikk av hun, -egentlig... -Mulig Søs. hadde en finger med i "spillet" de siste åra mamma levde... a. Endret 10. mai 2020 av Sliten&kjørt52 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #4 Del Skrevet 10. mai 2020 Fast bursdagsgave ble det slutt på når jeg var ferdig med studier og fikk fast jobb i ca alder 26. Jeg fikk gave på 30 og 40 års dagen min. Fra litt over noen og førti har min mor overført 1000 kr til kontoen min på bursdagene mine. På 50 års dagen overførte hun 10000, nå er jeg 52 og har ikke fått noe de to siste årene. Min far (de skilte seg når jeg var 22), ga frem til jeg fikk fast jobb ca 26 år. Så fikk jeg gave når jeg fyllte 30. Siden har jeg ikke fått, men jeg gir heller ikke til han. Anonymkode: 70b2b...17d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #5 Del Skrevet 10. mai 2020 Jeg er også voksen i 30-årene med mann og barn. Har bursdag i sommer og he blitt spurt om hva jeg ønsker meg. De kommer ikke til å slutte å gi meg bursdagsgave før de av en eller annen grunn ikke er i stand til det lenger. Jeg jeg også gave til dem. Anonymkode: 009d0...141 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #6 Del Skrevet 10. mai 2020 Jeg fikk bursdags-gave helt til de døde.... (etter at jeg ble voksen og i stand til å skaffe meg det jeg trengte på egenhånd ble det bare en liten oppmerksomhet, vinflaske, blomster el.l) Anonymkode: 62a34...542 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #7 Del Skrevet 10. mai 2020 Jeg er 36, får til og med påskeegg ennå. Så får bursdagsgave ja. Har mann og barn. Anonymkode: d087f...168 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #8 Del Skrevet 10. mai 2020 Jeg er 30, får fortsatt gave. Anonymkode: 41bec...bf4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tangent Skrevet 10. mai 2020 #9 Del Skrevet 10. mai 2020 Pleier du å ha noe samling med kake etc? Kanskje de har inntrykk av at dere tar det senere og sparer gaven? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #10 Del Skrevet 10. mai 2020 38 år her. Mamma vil ha ønskeliste og kjøper gave eller sender penger. Får også påskeegg og julegaver. Jeg kjøper til henne når jeg kan (ikke påskeegg). Pappa kjøpte siste gave når jeg var 20. De var skilt. Anonymkode: df5e1...9c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #11 Del Skrevet 10. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er voksen, i tredveårene med mann og barn. Jeg har ikke fått bursdagsgave av foreldrene mine i år, og jeg er usikker på om det er greit å reagere å det. Når sluttet dere å få bursdagsgave fra foreldre? Dere som har sluttet med det, bare opphørte det et år, eller hadde dere en prat om at nå slutter vi med bursdagsgave først? Og hvordan navigerer man nå gave på deres bursdager? Vi traff dem denne uken, og barnet mitt som hadde bursdag samme uke som meg fikk gave, og jeg vet søskenet mitt som har hatt bursdag etter meg har fått gave. De var invitert til feiring på bursdagen min, men har ønsket å vente til nå med å treffes pga koronaråd. Så det skyldes altså ikke at vi ikke har sett dem pga korona siden vi nå har truffet dem, eller at de ikke ønsker handle pga korona siden de jo handler til barnebarn og sitt andre barn, eller at det ikke har vært noen feiring. Det må jo enten være at de har bestemt seg for å kutte bursdagsgave til meg uten å kommentere det, eller så har de glemt å tenke på meg. Begge alternativer er ganske sårt, men jeg ser heller ingen måte å ta det opp uten å fremstå som en drittunge som maser om bursdagsgave. Anonymkode: 0ebc5...3dd Reagere? HAHA! Husker ikke når jeg fikk for siste gang, til 18-årsdagen kanskje? Mulig jeg har fått noe innimellom, til 30-årsdag f.eks. Men hvert år? Herregud, nei, og aldri tenkt et sekund over det heller. Anonymkode: 4fc9e...d82 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 10. mai 2020 #12 Del Skrevet 10. mai 2020 Er 36 år, alltid fått bursdag gave hvert år av foreldre, søsken og besteforeldre. Ene bestemoren min lever enda. De får også gaver av meg. De i slekta som sluttet med å gi meg gave på bursdag og til jul er tanter/onkler/søsken barn. Da var jeg mellom 18 og 20 år et sted. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #13 Del Skrevet 10. mai 2020 Jeg fikk bursdagsgave av min mor helt fram til hun døde, da var jeg 39. Hun ga også småting fra hunden min til meg, både til jul og bursdag. Min far bodde ikke sammen med oss, og jeg husker ikke når han sluttet å gi. Men han ga julegave fram til han døde. Da var jeg 41. Anonymkode: 2ffe7...1c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #14 Del Skrevet 10. mai 2020 Jeg er nesten 40 og får fortsatt. De overfører et femsifret beløp på dagen. Jeg hadde satt større pris på en gjennomtenkt oppmerksomhet, blomster eller lignende, da jeg ikke trenger noe, og heller vil at de bruker penger på seg selv. Anonymkode: 5980f...878 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Munchlax Skrevet 10. mai 2020 #15 Del Skrevet 10. mai 2020 Er 30 år. Får forsatt gave fra både svigermor, foreldre, tanter og besteforeldre. Har mann og barn. Feirer ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #16 Del Skrevet 10. mai 2020 Har mann og barn, i 30åra, får fortsatt gave eller penger. Jeg gir gaver til mine foreldre, lager alltid kake og et lite "selskap" til de. Mine søsken i 40åra får også burdagsgaver av foreldrene våre, har inntrykk av at de synes det er koselig å gi. Har foreldrene dine mange å gi gave til eller dårlig økonomi? Viser du at du setter pris på gave? Rart de bare sluttet uten å ta en prat viss det ikke var et "logisk" sluttpunkt Anonymkode: 9f1ce...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #17 Del Skrevet 10. mai 2020 58, får fortsatt. Og hun får av meg. Anonymkode: a9fef...713 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #18 Del Skrevet 10. mai 2020 Her vil vi få bursdagsgave av mamma så lenge hun lever, eller er frisk nok til det. Vi gir henne også bursdags-og julegave selvfølgelig. Anonymkode: 1d2be...f98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #19 Del Skrevet 10. mai 2020 Sist jeg hadde bursdag, så ble jeg 36 år. Fikk gave fra mine foreldre og mine besteforeldre. I min familie gir vi gaver til barna våre uansett alder på dem. Anonymkode: 51bba...319 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #20 Del Skrevet 10. mai 2020 Pleier stor sett å få litt penger fra foreldrene på bursdager. Anonymkode: 4fd24...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå