AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #21 Skrevet 10. mai 2020 26 minutter siden, theTitanic skrev: MÅ det bare være starten? Dere vet tross alt ingenting. Kanskje er det slutten. Pessimister. Vi vet at det er starten, vi vet dette vil vare lenge. Hvis dette er et maraton har vi så vidt blitt ferdig med første mila, hvis vi har kommet så langt. Men hvordan resten av maratonet blir vet vi ikke. Det kan gå lekende lett, eller det kan dukke opp ting som gjør det tyngre. Mye kommer an på oss selv, og vår egen innsats. Men å bryte er ikke et alternativ for meg i alle fall, jeg skal stå løpet ut! Jeg er også drittlei! Mest fordi det er så mange som klager på de minst inngripende virkemidlene vi har, de som gjør at vi kan gjennomføre dette løpet med så små samfunnskonsekvenser som mulig. Jeg tenker da på hygiene, holde seg hjemme når man er syk, og holde god avstand til folk utenfor husstanden, eller andre faste (klemme)partnere. Hilsen den optimisten. Anonymkode: 5392d...0fe 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #22 Skrevet 10. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi vet at det er starten, vi vet dette vil vare lenge. Hvis dette er et maraton har vi så vidt blitt ferdig med første mila, hvis vi har kommet så langt. Men hvordan resten av maratonet blir vet vi ikke. Det kan gå lekende lett, eller det kan dukke opp ting som gjør det tyngre. Mye kommer an på oss selv, og vår egen innsats. Men å bryte er ikke et alternativ for meg i alle fall, jeg skal stå løpet ut! Jeg er også drittlei! Mest fordi det er så mange som klager på de minst inngripende virkemidlene vi har, de som gjør at vi kan gjennomføre dette løpet med så små samfunnskonsekvenser som mulig. Jeg tenker da på hygiene, holde seg hjemme når man er syk, og holde god avstand til folk utenfor husstanden, eller andre faste (klemme)partnere. Hilsen den optimisten. Anonymkode: 5392d...0fe Men det kan jo fortsatt hende at det vil fortsette å gå bra/bedre fremover. Det må ikke bli krise igjen! Anonymkode: d7e9c...a78
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #23 Skrevet 10. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi vet at det er starten, vi vet dette vil vare lenge. Hvis dette er et maraton har vi så vidt blitt ferdig med første mila, hvis vi har kommet så langt. Men hvordan resten av maratonet blir vet vi ikke. Det kan gå lekende lett, eller det kan dukke opp ting som gjør det tyngre. Mye kommer an på oss selv, og vår egen innsats. Men å bryte er ikke et alternativ for meg i alle fall, jeg skal stå løpet ut! Jeg er også drittlei! Mest fordi det er så mange som klager på de minst inngripende virkemidlene vi har, de som gjør at vi kan gjennomføre dette løpet med så små samfunnskonsekvenser som mulig. Jeg tenker da på hygiene, holde seg hjemme når man er syk, og holde god avstand til folk utenfor husstanden, eller andre faste (klemme)partnere. Hilsen den optimisten. Anonymkode: 5392d...0fe For meg er det mer inngripende å ikke kunne omgås Familie og venner normalt og kunne slappe av i hverdagen enn at ting er stengt! Anonymkode: d7e9c...a78
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #24 Skrevet 10. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det kan jo fortsatt hende at det vil fortsette å gå bra/bedre fremover. Det må ikke bli krise igjen! Anonymkode: d7e9c...a78 Og det skriver jeg også i andre avsnitt. Det kan gå veldig bra, men det avhenger i stor grad av hva den enkelte i befolkningen gjør fremover. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg er det mer inngripende å ikke kunne omgås Familie og venner normalt og kunne slappe av i hverdagen enn at ting er stengt! Anonymkode: d7e9c...a78 Det er din personlige preferanse, ikke hva som er best for samfunnet generelt. Anonymkode: 5392d...0fe 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #25 Skrevet 10. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det skriver jeg også i andre avsnitt. Det kan gå veldig bra, men det avhenger i stor grad av hva den enkelte i befolkningen gjør fremover. Det er din personlige preferanse, ikke hva som er best for samfunnet generelt. Anonymkode: 5392d...0fe Det er ikke best for samfunnet at alt er stengt for å redde stort sett gamle og syke. Anonymkode: 9bba2...3b3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #26 Skrevet 10. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke best for samfunnet at alt er stengt Anonymkode: 9bba2...3b3 Nettopp, og derfor må befolkningen innfinne seg med noen enkle basisregler, som å opprettholde god hygiene, være hjemme når de er syke, og holde avstand til de som ikke er i den nærmeste kretsen. Anonymkode: 5392d...0fe
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #27 Skrevet 10. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp, og derfor må befolkningen innfinne seg med noen enkle basisregler, som å opprettholde god hygiene, være hjemme når de er syke, og holde avstand til de som ikke er i den nærmeste kretsen. Anonymkode: 5392d...0fe Men man må jo holde avstand til den nærmeste kretsen også! Det er jo det som er problemet! (For oss som er alene) Anonymkode: d7e9c...a78 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #28 Skrevet 10. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men man må jo holde avstand til den nærmeste kretsen også! Det er jo det som er problemet! (For oss som er alene) Anonymkode: d7e9c...a78 Nei, det må du ikke. Du bestemmer selv om du vil gjøre dette og ta risikoen (som er lav). Anonymkode: 9bba2...3b3 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #29 Skrevet 10. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men man må jo holde avstand til den nærmeste kretsen også! Det er jo det som er problemet! (For oss som er alene) Anonymkode: d7e9c...a78 Du kan kanskje ikke møte alle samtidig, og du kan ikke klemme på alle, men møte dem kan du. Nå er jeg kanskje veldig gammel, men noen av de fineste minnene jeg har fra min tid som ung voksen var da jeg møtte vennene mine. Når vi satt i hver vår ende av sofaen, med en kopp te, og snakket og lo oss gjennom kvelden og natten. Må du sitte på fanget til de nærmeste for å være sammen med dem? Anonymkode: 5392d...0fe 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #30 Skrevet 10. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan kanskje ikke møte alle samtidig, og du kan ikke klemme på alle, men møte dem kan du. Nå er jeg kanskje veldig gammel, men noen av de fineste minnene jeg har fra min tid som ung voksen var da jeg møtte vennene mine. Når vi satt i hver vår ende av sofaen, med en kopp te, og snakket og lo oss gjennom kvelden og natten. Må du sitte på fanget til de nærmeste for å være sammen med dem? Anonymkode: 5392d...0fe Nei men man skal jo helst være utendørs og man skal helst ikke dele mat eller ta på de samme tingene osv. Blir mange begrensninger og lite naturlig/avslappa Anonymkode: d7e9c...a78
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #31 Skrevet 10. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Flere som kjenner at de er drittlei hele greia nå? Kjenner at jeg begynner å bli lei nå. Jeg er ikke så irritert eller noe slikt, men jeg merker at jeg er blitt veldig sløv med tanke på håndvask, avstand, besøk osv. Sklir mer og mer ut her. Anonymkode: 9bba2...3b3 Ja jeg er også drittlei. Mest fordi arbeidsmarkedet er rasert og det kommer til å bli grisevanskelig å få seg en jobb fremover. Det å leve i en så utrolig overdreven frykt for et virus funker ikke i lengden. Det vet de som styrer også, derfor øker frekvensen av medieoppslagene om unge folk som dauet uten at de hadde underliggende sykdommer og så videre... og seriøst, sosial distansering skjer ikke i praksis, det gjorde det kanskje den første uka... men folk har ikke dødd som fluer? Det er så og si ingen som holder 1-2 meters folkefri radius rundt seg. Så det hele har vært unødvendig siden dag én. Myndighetene må true det på folk. Nedover i Europa får man sinnssyke bøter eller til og med utsatt for vold dersom man er slepphendt... sier litt om hva man egentlig burde være bekymra for... Anonymkode: 6e264...ecc
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #32 Skrevet 10. mai 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei men man skal jo helst være utendørs og man skal helst ikke dele mat eller ta på de samme tingene osv. Blir mange begrensninger og lite naturlig/avslappa Anonymkode: d7e9c...a78 Hvis du lager det til et stort problem, så blir det det. Men hvor stort er problemet egentlig? Jeg synes basistiltakene er en liten pris å betale for å ha et så funksjonelt samfunnsliv som mulig. Jeg synes det er viktigere at folk har en jobb å gå til, tak over hodet, mat på bordet, enn at jeg skal ha ha det så enkelt og bekvemt som mulig hele tiden. Jeg tåler godt en kortere periode med noen begrensninger hvis det gjør dagene lettere for andre. Anonymkode: 5392d...0fe 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #33 Skrevet 10. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg er også drittlei. Mest fordi arbeidsmarkedet er rasert og det kommer til å bli grisevanskelig å få seg en jobb fremover. Det å leve i en så utrolig overdreven frykt for et virus funker ikke i lengden. Det vet de som styrer også, derfor øker frekvensen av medieoppslagene om unge folk som dauet uten at de hadde underliggende sykdommer og så videre... og seriøst, sosial distansering skjer ikke i praksis, det gjorde det kanskje den første uka... men folk har ikke dødd som fluer? Det er så og si ingen som holder 1-2 meters folkefri radius rundt seg. Så det hele har vært unødvendig siden dag én. Myndighetene må true det på folk. Nedover i Europa får man sinnssyke bøter eller til og med utsatt for vold dersom man er slepphendt... sier litt om hva man egentlig burde være bekymra for... Anonymkode: 6e264...ecc Du sier at frykten er overdreven men samtidig sier du at vi må være mer bekymra? Anonymkode: d7e9c...a78 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #34 Skrevet 10. mai 2020 Har gått greit. Hatt hjemmekontor og vært lite ute. Jobber som lærer på mellomtrinnet, og skal tilbake på jobb til uka. Kjenner jeg allerede er drittlei det, haha. Vaske henda hele tida. Og vi har én utgang på 30 elever. Kommer til å bruke halve dagen på vasking. De kunne likegjerne vært hjemme. Dessuten blir det masse vikarer. Pga lærere i risikosonen osv. Vi har allerede fått beskjed om fravær fra lærere. Det blir bare oppbevaring. Anonymkode: e4d68...654
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #35 Skrevet 10. mai 2020 Hvorfor sendte man aldri alle de gamle, svake og de som reiste på en egen øy? Istenfor å kræsje hele verdenssamfunnet og økonomien. Hvorfor skal vi vanlige straffes, for at rikingene i samfunnet måtte stå på ski på alpene for f*en. Jeg har selv begynt å gi en lang beng i hele driten. Alle folka som skulle flotte seg på facebook skal nå late som om de bryr seg om naboen og samfunnet, mens vi har snakket i snart et 10år om å ikke reise med fly hvis du ikke må. De som resite med fly som ikke måtte (les ferie, fordi det sååååå kooooselig asså) ga en lang beng i hele jordkloden. F*ck menneskeheten. Vi blir den første rase som utrydder oss selv, hahaha... Anonymkode: 9221e...bfd 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #36 Skrevet 10. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sier at frykten er overdreven men samtidig sier du at vi må være mer bekymra? Anonymkode: d7e9c...a78 Frykten for å dø av en sykdom bør man kvitte seg med. Frykten for et totalitært regime derimot, den bør vedvare og bre seg slik at folk våkner og sier at nok er nok. Det kommer fortsatt til å være masse sykdommer og andre ting man kan dø av samme hvor kontrollerende og overvåkende staten blir. Livskvaliteten mens man er i live derimot vil synke betraktelig, selv om man er fysisk frisk. Bare se på Kina, hvor dette viruset oppstod. De har en helt sinnssykt inngripende stat fra før av, likevel smittet de hele verden med et virus. Da vil jeg heller leve i et land slik Norge var før Koronaen og rissikere å dø av det, enn at vi får myndigheter som nærmer seg Kina i overvåking og kontroll. Anonymkode: 6e264...ecc
Gjest Alkoholist Skrevet 10. mai 2020 #37 Skrevet 10. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Håndvask er alltid viktig. Jeg skjønner ikke helt hva folk mener når de skal slappe av litt med håndvasken, jeg har alltid vært opptatt av å ha rene hender. Hadde trodd det var mer vanlig enn det tydeligvis er.... Anonymkode: 0c4c1...54a Enig.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #38 Skrevet 10. mai 2020 Jeg er ikke lei, men bekymret for at jeg skal begynne å glemme meg bort i større grad, især når jeg er utenfor hjemmets vegger. Det positive er at mange av de små tiltakene i hverdagen nå er blitt etablerte vaner som går mer eller mindre på autopilot. Når jeg er på f.eks butikk må jeg konsentrere meg mer, for jo flere jeg ser som samler seg i klynger og lar ting skli ut, jo mer merker jeg at hjernen prøver å lure seg tilbake til den utdaterte autopiloten for shoppe-atferd dersom jeg ikke er bevisst hele tiden. Anonymkode: 3f0c3...390
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #39 Skrevet 10. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du lager det til et stort problem, så blir det det. Men hvor stort er problemet egentlig? Jeg synes basistiltakene er en liten pris å betale for å ha et så funksjonelt samfunnsliv som mulig. Jeg synes det er viktigere at folk har en jobb å gå til, tak over hodet, mat på bordet, enn at jeg skal ha ha det så enkelt og bekvemt som mulig hele tiden. Jeg tåler godt en kortere periode med noen begrensninger hvis det gjør dagene lettere for andre. Anonymkode: 5392d...0fe Men nå er det jo ikke snakk om en kortere periode. Det er snakk om kanskje 2 år. Og da forringer det livskvaliteten betraktelig for oss som er alene. Og i tillegg har en ekstrem angst for denne sykdommen Anonymkode: d7e9c...a78 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #40 Skrevet 10. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men nå er det jo ikke snakk om en kortere periode. Det er snakk om kanskje 2 år. Og da forringer det livskvaliteten betraktelig for oss som er alene. Og i tillegg har en ekstrem angst for denne sykdommen Anonymkode: d7e9c...a78 2 år av ca 80 forventede leveår. Fremdeles 78 år uten store restriksjoner og begrensninger. En kort periode av livet. Anonymkode: 5392d...0fe
Anbefalte innlegg