Gå til innhold

Tror du det blir flere bølger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, det tror jeg om folk går helt tilbake til normalen fordi de tror alt er over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så farlig. De fleste dør på sykehjem uansett. 

Anonymkode: 866d4...814

Tror du burde sette deg inn i ting. Skremmende at du har sånn holdning.

Anonymkode: 4da22...daa

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig. Med en gang grensene åpnes så kommer en mer alvorlig bølge. Vi kan være flinke med tiltak innenlands, men å ha kontroll på smitte fra andre land - glem det. 

Anonymkode: 51c22...db2

Noen som har snakket om at grensene skal åpnes nå da?

Anonymkode: 5b8ec...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har snakket om at grensene skal åpnes nå da?

Anonymkode: 5b8ec...f68

Spørsmålet i HI var om man trodde at det ville komme flere bølger. Grensene kan ikke være stengt i lang tid. Så selvfølgelig vil det komme nye bølger fra utlandet når de åpnes. Vi vet ikke ennå når det vil skje. Regjeringen er nok ganske klar for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok en ny "bølge" til høsten. Viruset trives dårlig i sol og varme , så det kan bli en rolig sommer.

Men innen den tid har vi gjort en stor jobb med å ruste opp helsevesenet til å takle dette. Vi har "kjøpt tid" med tiltakene, med hensikt å flate ut kurven. Viktig at helsevesenet ikke overbelastes så all får den behandligen de skal ha.

Viruset blir vi ikke kvitt. Men jo flere som har blitt smittet, dess saktere vil spredningen være. Til slutt så vil den bli en del av sesonginfluensaen.

Åpning av grenser har begrenset betydning for smitte i motsetning til hva mange tror. FHI anbefalte ikke å stenge grensene.

Endret av Gjeste mann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så farlig. De fleste dør på sykehjem uansett. 

Fordi sykehusene har vært operative. Det er helt essensielt at ikke sykehusene kneler under pandemien, ellers vil svært mange i arbeidsfør alder dø av sykdommen. 

Unge folk kan faktisk dø av dette. Jeg vet ikke om du har lest tråden til hun som var smittet i London, men hun ble kjempesyk av dette. 

Personlig er jeg veldig lite keen på denne sykdommen. Jeg tror myndighetene nedtoner faren for de som ikke er gamle, og syke fra før.

Anonymkode: 6fcaa...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leste at FHI mente viruset var på vei ned allerede 12 mars?

Hvordan kan dette ha seg?

TS

Anonymkode: afc4e...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig. Med en gang grensene åpnes så kommer en mer alvorlig bølge. Vi kan være flinke med tiltak innenlands, men å ha kontroll på smitte fra andre land - glem det. 

Grensene bør kun åpnes for nordmenn som vil reise inn og ut.

Anonymkode: d1ca7...7cd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grensene bør kun åpnes for nordmenn som vil reise inn og ut.

Anonymkode: d1ca7...7cd

Jeg synes grensene bør åpnes først og fremst for de som har sin familie i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan jo hende det roer seg? Tallene går jo ned overalt. Selv i de verste landene 

Anonymkode: a82ce...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kommer det flere bølger. Viruset er ikke utryddet. Straks det lettes på tiltakene vil smittespredningen øke. På tide å innse at det er umulig å "slå ned" viruset og heller satse på en kontrollert smittespredning så vi får en slutt på dette. 

Jaha?

Når defineres det at en "bølge 2" er et faktum?

Anonymkode: 56a25...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Forslag. To tre uker etter skolene srarter mandag,?

Anonymkode: fb927...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig. Viruset er ikke utryddet.

Anonymkode: a365e...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS

Fordi tiltakene som ble iverksatt før 12.mars begynte å virke, antar jeg.

I følge fhi var reproduksjonstallet rundt 2.4 12.mars, men de regner med at det var rundt 4 uken før. 

Anonymkode: a62fa...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

De var sikre på at det ble mye verre enn det som var.

Kommer runde to tror du.

Ja, fordi dette handler om å utarme demokratiet og å fjerne flest mulig grunnlovsfestede rettigheter. Det er bare å lese mellom linjene på det politikerne sier. De sier "hvis alle følger reglene, så går dette bra". Det vil si at de kommer til å skylde på oss for at de må ta i fra oss enda flere rettigheter neste gang det kommer en såkalt bølge. Merk mine ord. De FN-pin bærende politikerne våre løper globalistene som ønsker verdensregjering sin agenda. Og nå er de igang med å hjernevaske/tvinge oss til å bli lydige og akseptere at vi ikke har noen frihet til å velge hvordan vi vil leve livene våre. Nå skal fascisme og totalitært styre innføres. De som ikke tror meg bør snarest lese seg opp på grunnloven og se hvordan den brytes daglig av våre øverste ledere.

Anonymkode: 8cb48...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

TS

R var vel på vei ned, det er noe helt annet.

Vær så snill å la fagfolk ta seg av dette...

Anonymkode: b9406...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er stor sjanse for at mange land åpner så mye opp at R blir større enn 1, men jeg skjønner ikke hvorfor noen tror at neste bølge blir verre. Folk flest har blitt mer forsiktige og gjør mer for å unngå smitte enn under første bølge, og myndighetene har fått mer kunnskap. De vet bedre hva de skal se etter og kan innføre mer målrettede tiltak tidligere for å kutte veksten. Det er derfor ingen grunn til å tro at neste bølge skal få vokse fortere og over lenger tid enn den første, slik den må for å bli mer alvorlig.

Anonymkode: 97d08...2f9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tror jeg. Folk lever allerede omtrent som tidligere. Jeg var ute å gikk tur igår kveld og det var masse fester og folk som omtrent var oppå hverandre. Folk bryr seg ikke i butikker osv. Har venner og bekjente som jobber på sykehus og de forteller at de bare venter på at det skal smelle.

Jeg håper jeg tar feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...