Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 😊

Håper noen har råd til meg, har ikke greie på sånt. Min tenåringsgutt med halvlangt hår trenger en sjampo som gjør at håret ikke blir så fett. Har aldri hatt utfordringer med dette tidligere, men antar det er puberteten som gjør at det blir slik. 

Lillesøstra på 12 begynner også å få samme utfordring, de bruker stort sett samme sjampo om de dusjer hjemme. Hun har langt hår, bruker bare balsam i "langhåret", ikke ved hodebunnen. 

Noen som har tips til hva jeg kan kjøpe? Bor litt avsides til, gjerne noe som kan bestilles på Blivakker eller lignende sider, ellers har jeg tilgang på en Normal-butikk sånn innimellom 😊

Alle tips mottas med takk, dette er ukjent problemstilling for meg, har tørt hår selv 😂

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Viktigste er at de ikke vasker håret for ofte. Ikke hvilken shampo de bruker. 

Verste for fett hår er hyppig hårvask. 

Anonymkode: 82457...c0a

• Liker 2
Skrevet

De vasker ikke så ofte, jenta ca 2 ganger i uka, gutten litt oftere, trener mer, men vasker ikke hver gang. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fet hodebunn, og bruker sjampo beregnet for det. Bruker denne fra Kerastase som jeg kjøpte på Bangerhead på nett. Koster 185 kr på tilbud nå.

0A3936BB-0EAD-4969-8322-33F92725C4A0.jpeg.11ab1634dcea0edb933601402003565a.jpeg

Jeg kunne likevel aldri ha dusjet håret så sjeldent som to ganger i uken. Før den sjampoen måtte det vaskes hver dag for å ikke se direkte nedoljet og skittent ut, men nå holder det med ca. annenhver dag.

Vet ikke om jeg hadde ønsket å kjøpe en så dyr sjampo til ungene da, for flaska er bitteliten. 

Anonymkode: 69e8e...c38

• Liker 1
Skrevet

Jeg slet mye med fett hår når jeg var yngre og brukte sjampoen Scalp relief oil detox shampoo fra Redken. Du får kjøpt den på blivakker.

Husker at håret ble mindre fett og føltes renere ved vask enn med vanlig sjampoo. 

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips begge to, skal sjekke de ut 😊

AnonymBruker
Skrevet

Denne passer ypperlig til mine tenåringer (jente og gutt). God og frisk duft som passer begge, og effektiv for fett hår!

https://www.blivakker.no/product/harpleie/shampoo/3032060/kerastase-specifique-bain-divalent-balancing-shampoo-1000ml#reviews 

Supert at den kommer i 1 l flaske. Men husk å forklare de at man behøver liten mengde, og at man skal vaske håret to ganger. Den første gangen behøver det ikke å skumme særlig, det er andre ganger det skummer. Jeg måtte forklare dette da den første literen gikk vel raskt unna... ;) Og husk også at det er viktig å børste håret med en naturbørste før vask. Både for å gi hodebunnen en massasje og for å fordele de naturlige håroljene i lengdene.

Anonymkode: 095bb...eb7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne passer ypperlig til mine tenåringer (jente og gutt). God og frisk duft som passer begge, og effektiv for fett hår!

https://www.blivakker.no/product/harpleie/shampoo/3032060/kerastase-specifique-bain-divalent-balancing-shampoo-1000ml#reviews 

Supert at den kommer i 1 l flaske. Men husk å forklare de at man behøver liten mengde, og at man skal vaske håret to ganger. Den første gangen behøver det ikke å skumme særlig, det er andre ganger det skummer. Jeg måtte forklare dette da den første literen gikk vel raskt unna... ;) Og husk også at det er viktig å børste håret med en naturbørste før vask. Både for å gi hodebunnen en massasje og for å fordele de naturlige håroljene i lengdene.

Anonymkode: 095bb...eb7

Hei, hei, hallå! Den finnes i stor størrelse! Takk til deg ❤️ 

Anonymkode: 69e8e...c38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 9.5.2020 den 21.51, Gresskaret skrev:

Hei 😊

Håper noen har råd til meg, har ikke greie på sånt. Min tenåringsgutt med halvlangt hår trenger en sjampo som gjør at håret ikke blir så fett. Har aldri hatt utfordringer med dette tidligere, men antar det er puberteten som gjør at det blir slik. 

Lillesøstra på 12 begynner også å få samme utfordring, de bruker stort sett samme sjampo om de dusjer hjemme. Hun har langt hår, bruker bare balsam i "langhåret", ikke ved hodebunnen. 

Noen som har tips til hva jeg kan kjøpe? Bor litt avsides til, gjerne noe som kan bestilles på Blivakker eller lignende sider, ellers har jeg tilgang på en Normal-butikk sånn innimellom 😊

Alle tips mottas med takk, dette er ukjent problemstilling for meg, har tørt hår selv 😂

Hvis jenta har litt fett hår og bruker Balsam, er det lurt å bruke spraybalsam istedenfor vanlig Balsam. Vanlig Balsam gjør håret lettere tungt og fett enn spraybalsam/detangeling spray som det også heter. 

Anonymkode: 388c6...77b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...