Gå til innhold

Rar avstand/klemmeregel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner meg ikke på den såkalte regelen med å holde avstand og ikke klemme folk man ikke bor med. Det er lov å klemme og kysse og det som verre er med en kjæreste man ikke bor med, du kan til og med hooke opp med en fremmed (så lenge det er en), men man kan ikke gi en klem eller stå nærme moren sin eller søstra si som man ikke bor med. Hvor er logikken? 

Anonymkode: b78ca...8b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner meg ikke på den såkalte regelen med å holde avstand og ikke klemme folk man ikke bor med. Det er lov å klemme og kysse og det som verre er med en kjæreste man ikke bor med, du kan til og med hooke opp med en fremmed (så lenge det er en), men man kan ikke gi en klem eller stå nærme moren sin eller søstra si som man ikke bor med. Hvor er logikken? 

Punkt 1 - det er ikke ulovlig, det er anbefalinger.

Punkt 2 - det er jo selvfølgelig heller ikke anbefalt at man skal hooke opp med fremmede, det ligger i hele anbefalingen. hvis man skal være sammen med en kjæresten man ikke bor sammen med uten at man velger å være i samme husstand denne tiden.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Teatrica skrev:

Punkt 1 - det er ikke ulovlig, det er anbefalinger.

Punkt 2 - det er jo selvfølgelig heller ikke anbefalt at man skal hooke opp med fremmede, det ligger i hele anbefalingen. hvis man skal være sammen med en kjæresten man ikke bor sammen med uten at man velger å være i samme husstand denne tiden.

Ja vet at det er anbefalinger. Men synes likevel det er rart at de i klartekst sier at man helt fint kan holde på med kjæreste i annen husstand mens man må være dritforsiktig med å stå nærme et eller annet annet famlllemedlem/venn. Faren er  jo like stor/liten for smitte i begge tilfeller

Skrevet

Minst mulig kontakt med minst mulig folk. Enkelt og greit.

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja vet at det er anbefalinger. Men synes likevel det er rart at de i klartekst sier at man helt fint kan holde på med kjæreste i annen husstand mens man må være dritforsiktig med å stå nærme et eller annet annet famlllemedlem/venn. Faren er  jo like stor/liten for smitte i begge tilfeller

De fleste av oss har bare en kjæreste, men flere familiemedlemmer som bor i flere forskjellige husstander. Dermed større sjanse for å spre smitte til mange ved å klemme mange familiemedlemmer som bor i andre husstander.

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor og hvem er det i klartekst som sier dette da?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Teatrica skrev:

Hvor og hvem er det i klartekst som sier dette da?

Fhi. Leste det et sted i stad. Kan prøve å finne link senere. Stod hvertfall noe om samme husstand eller partner utenfor husstand 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i en jobb hvor det er mye stamgjester som ønsker å klemme, mange som blir stående langt mer nærmere enn min personlige grenser på inntimsone og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg sier i løpet av en arbeidsdag; "ikke ta på meg" og akkuratt her takker jeg korona høyt og tydelig; takk!!! Jeg elsker klemmeforbudet for de en ikke bor med. Jeg elsker nå at jeg kan gå på jobb å ikke bli kladdet på, og jeg liker også at det nå i køer på butikker ille er sånn at noen står bak meg og nesten "tørr homper" på meg. Ja det er kipt at jeg ikke kan klemme på vennene mine, men samtidig; gu kor deilig 😀

Anonymkode: 2895b...418

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fint å klemme familie og nære venner, men alle tilfeldige bekjente, og (skrekk) kolleger; nei takk. 

Anonymkode: 19300...14f

Deg om det

Anonymkode: a4791...714

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deg om det

Anonymkode: a4791...714

Altså; nå var det ikke meg du siterte men JA, det er jo eller burde jo vært individelt om inntimsoner som å gi en klem f.eks. Nå er mine kollegaer noen av mine beste venner men det er dog slik at mange "klemmere" tror alle andre har den samme inntimsonen som de selv har. Jeg tror nå, eller jeg håper i det minste at denne krisen kan lære oss at A) å klemme alt og alle til alle tider ikke er så bra. B) gjøre oss litt bevist på at en trenger ikke nødvendigvis ta på folk hele tiden...

Anonymkode: 2895b...418

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er da ganske selvsagt. Som en annen nevner, har man bare én kjæreste, men gjerne flere familiemedlemmer man vanligvis klemmer med jevne mellomrom. Den viktigste grunnen tipper jeg dog er at det forringer livskvaliteten noe kraftig dersom man ikke kan klemme, kysse og ha sex med kjæresten sin på flere uker, måneder og år. Det er rett og slett for umenneskelig å "kreve" at kjærestepar som ikke bor sammen skal legge den fysiske delen av forholdet dødt. Da er det nok litt lettere for folk flest å styre unna å klemme mamma og pappa. 

Anonymkode: 01731...db8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er da ganske selvsagt. Som en annen nevner, har man bare én kjæreste, men gjerne flere familiemedlemmer man vanligvis klemmer med jevne mellomrom. Den viktigste grunnen tipper jeg dog er at det forringer livskvaliteten noe kraftig dersom man ikke kan klemme, kysse og ha sex med kjæresten sin på flere uker, måneder og år. Det er rett og slett for umenneskelig å "kreve" at kjærestepar som ikke bor sammen skal legge den fysiske delen av forholdet dødt. Da er det nok litt lettere for folk flest å styre unna å klemme mamma og pappa. 

Anonymkode: 01731...db8

Men når man er alene og ikke får være nær noen er det ikke så lett. Synes bare det er rart. Jeg skjønner jo at man ikke skal klemme alt og alle men at man feks skulle omgås nær familie normalt - blir jo det samme som å omgås en kjæreste normalt 

AnonymBruker
Skrevet

Det handler om å begrense nærkontakt med andre i stor grad. Ikke eliminere den, de psykiske belastningene av det blir for stor. 

Du kan fint klemme i vei på moren din. Bare ikke hun også klemmer i vei på alle søsken, som igjen klemmer i vei på sine ektefeller, som klemmer sine foreldre, og så videre. 

Anonymkode: 08985...64b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle som liker å klemme uansett. Jeg for min del er bare glad til. Eneste jeg føler det er naturlig å klemme, er mine sønner og mine foreldre. Utover det, trenger jeg faktisk ikke andres kropp tett opp til min.

Anonymkode: bb305...cb6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er anbefalinger. Bruk litt skjønn. Treff noen få av dine nærmeste. Du vet hva som kan skje hvis du flyr rundt og treffer en hel haug. Selv treffer jeg foreldre og noen få venner. 

Anonymkode: cadf3...574

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fhi. Leste det et sted i stad. Kan prøve å finne link senere. Stod hvertfall noe om samme husstand eller partner utenfor husstand 

Jo, men det er da virkelig forskjell på en fast partner, og å ligge rundt?

• Opprett ny...