AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #1 Skrevet 9. mai 2020 Jeg får stadig høre at jeg er så heldig som har fet hud, for da får jeg ikke rynker så fort. Og det er jo sant, jeg er 35 og har enda ikke fått en rynke. Men likevel, jeg misunner dem som kan sminke seg på morgenen uten at det ser ut som ansiktet har smeltet før klokken tolv. Hva tenker dere? Er jeg heldig? Hva er fordelene og ulempene med de forskjellige hudtypene, og hva er enklest å behandle. Jeg synes jeg stadig finner produkter til tørr hud, men til fet hud er det heller sparsomt. Anonymkode: 85a9c...37b 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #2 Skrevet 9. mai 2020 Har fet hud, og hadde helt klart valgt det. Anonymkode: c5f31...1dd
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #3 Skrevet 9. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har fet hud, og hadde helt klart valgt det. Anonymkode: c5f31...1dd Hvorfor? Anonymkode: 85a9c...37b
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #4 Skrevet 9. mai 2020 Jeg har fet hud og hater det! Ville heller hatt tørr hud Anonymkode: ef16f...ea9 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #5 Skrevet 9. mai 2020 Tørr! Har så fet hud at jeg må vaske ansiktet flere ganger daglig på sminkefrie dager, og påføre pudder flere ganger på dager med... Det er SÅ irriterende. Anonymkode: 5eeb9...cab 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #6 Skrevet 9. mai 2020 Jeg har fet hud og har alltid hatet det. Produkter mot fet hud virker jo ikke. Men nå, som jeg snart er 40 så ser jeg jo at jeg tjener på den fete huden for rynker har jeg ikke. Anonymkode: 6b96e...1dc 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #7 Skrevet 9. mai 2020 Tørr, men det handler mest om porene mine. De er gigantiske Anonymkode: 78b70...03c 3
Forundret.. Skrevet 9. mai 2020 #8 Skrevet 9. mai 2020 Vil heller ha fet enn tørr hud. Tørhud kan jo være sårt. Vet om noen som flasser og sprekker. 2
pia mater Skrevet 9. mai 2020 #9 Skrevet 9. mai 2020 Har veldig tørr hud, med ansiktssminke blir den i tillegg fet så bruker minimalt med det. Har ofte så tørr hud den flasser i ansiktet, spesielt rundt øyenbryn og nese. Foretrekker nok tørr hud, er enkelt å smøre på litt ekstra krem iløpet av dagen. Problemet er å finne god nok krem som funker og ikke gir meg urenheter og eksem. 🤷♀️ 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #10 Skrevet 9. mai 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tørr, men det handler mest om porene mine. De er gigantiske Anonymkode: 78b70...03c Det vanlige er at tør hud har små porer og fet hud store. Anonymkode: e571e...9d3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #11 Skrevet 9. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vanlige er at tør hud har små porer og fet hud store. Anonymkode: e571e...9d3 Ja nettopp. Derfor ville jeg valgt tørr hud. Anonymkode: 78b70...03c 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #12 Skrevet 9. mai 2020 Jeg har veldig tørr hud og er sjeleglad for at jeg ikke har fet hud. Så lenge jeg omtrent dypper meg i lotion hver dag så går det bra, mens jeg ikke aner hvordan man løser fet hud. Anonymkode: 56ebe...593 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #13 Skrevet 9. mai 2020 Jeg er nå 46 år gammel og har fremdeles veldig fet hud. Det nærmest renner, altså. Jo, jeg har lite rynker (derimot masse kviser), men ser ikke yngre ut av den grunn. Jeg føler det er enklere å gi fukt til tørr hud enn det er å matte ned oljeblank hud. Det er få produkter rettet mot fet hud og de som finnes, er gjerne så sterke at huden blir illrød midt oppe i det hele. Ergo; jeg ønsker meg tørr hud. Anonymkode: f33f9...9e9 4
Slitenmamma Skrevet 9. mai 2020 #14 Skrevet 9. mai 2020 (endret) Ville nok hatt fet hud, fordi den holder seg finere/yngre lengere og sminken synes jeg ligger bedre. Jeg har selv kombinasjons hud men lett fet underhud, og er en høvelig enkelt hudtype å forholde seg til. Tørr hud blir fortere gammel og kan lett bli flaky om man ikke er ekstremt forsiktig med foundation påføringen. Men tror at ekstreme versjoner av begge hudtypene er vanskelig å forholde seg til. Endret 9. mai 2020 av Slitenmamma Stavefeil
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #15 Skrevet 9. mai 2020 Har fet hud. Er over 30, ingen rynker. Det plager meg ikke stort, jeg sminker meg på morgenen, og om huden blir blank i løpet av dagen bryr jeg meg lite. Gjorde det tidlig i 20-årene, da blottet jeg og hadde med pudder i veska, men det gidder jeg ikke lengre. På sminkefrie dager gjør jeg ingenting. De gangene jeg er litt tørr i huden (vinter) typisk rundt nesen og sminken flaker seg, syns jeg det er mye mer plagsomt enn å være litt blank Anonymkode: f3cad...856
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #16 Skrevet 9. mai 2020 1 time siden, Forundret.. skrev: Vil heller ha fet enn tørr hud. Tørhud kan jo være sårt. Vet om noen som flasser og sprekker. Fet kan også være sår og sensitiv. Min er rød og jævlig samtidig fet Anonymkode: ef16f...ea9 1
Nuttery Skrevet 9. mai 2020 #17 Skrevet 9. mai 2020 Fet hud. Har alltid hatt fet hud, men har i perioder hatt tørr hud pga noen medisiner jeg har gått på, og det er sykt mye verre. misforstå meg rett: jeg misliker å ha fet hud også. Kan ikke bruke hudsminke i det hele tatt, og ser ut som jeg bruker olivenolje som hudkrem. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #18 Skrevet 9. mai 2020 Jeg har tørr hud og ville nok foretrukket det fremfor fet hud om jeg kunne velge. Det må være veldig slitsomt at det blir mye fett i pannen osv når man har sminket seg. Det er selvsagt en del "styr" med tørr hud, for jeg må bruke nattmaske 3 dager i uka og smøre 2-3 ganger daglig, men har ikke noe flassende hud. Anonymkode: a1ebe...5c9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #19 Skrevet 9. mai 2020 Spørs jo om man får mye kviser av fet hud.. jeg har litt tørr hud .. er 35 og har ikke rynker.. bruker gode kremer som gjør huden myk og godt fuktet Gjennom dagen Anonymkode: c416b...ab6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #20 Skrevet 9. mai 2020 Ville valgt tørr ja.. Anonymkode: c416b...ab6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå