Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Er det noen som har erfaring med bruk av mandelolje til ansiktet? Har lest mye bra om dette, og har lyst til å teste det ut. Evt. noen som andre oljer å anbefalle? Har tørr hud i ansiktet, spesielt på og rundt nesen, i pannen og kinnene. 

Anonymkode: 89e48...0c5

AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 

Skrevet

Mandelolje er veldig fint å bruke dersom du har tørr og/eller solskadet hud, men bør ikke brukes dersom du har nøtteallergi. Nypefrøolje (rose hip seed oil) er også bra for tørr hud.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen nøtteallergi her i huset 😊 nypefrøolje kjøpte jeg, da jeg leste den var veldig bra, men det lukter jo tran 🤢 det orker ikke jeg å ha i ansiktet iallefall 🤢 er forøvrig veldig var på lukter, så er litt i tvil med tanke på mandelolje også, hva den lukter..

ts

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen nøtteallergi her i huset 😊 nypefrøolje kjøpte jeg, da jeg leste den var veldig bra, men det lukter jo tran 🤢 det orker ikke jeg å ha i ansiktet iallefall 🤢 er forøvrig veldig var på lukter, så er litt i tvil med tanke på mandelolje også, hva den lukter..

ts

Hvis oljen luktet tran, var den gammel/oksidert. Nypefrøolje skal lukte friskt og litt urteaktig. Mandelolje lukter svakt nøtteaktig.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Roci skrev:

Hvis oljen luktet tran, var den gammel/oksidert. Nypefrøolje skal lukte friskt og litt urteaktig. Mandelolje lukter svakt nøtteaktig.

Mulig jeg bør klage på den da, for jeg satt med en ubehagelig tranaktig lukt i nesa når jeg hadde brukt den en gang 🤢

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg bør klage på den da, for jeg satt med en ubehagelig tranaktig lukt i nesa når jeg hadde brukt den en gang 🤢

Det synes jeg du burde,. Nypefrøolje skal ikke lukte tran, og det er liten vits i å bruke oksidert olje på huden. Du ville jo ikke brukt harsk olivenolje i matlaging 🙂

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Er det noen som har erfaring med bruk av mandelolje til ansiktet? Har lest mye bra om dette, og har lyst til å teste det ut. Evt. noen som andre oljer å anbefalle? Har tørr hud i ansiktet, spesielt på og rundt nesen, i pannen og kinnene. 

Hei

Jeg har brukt mandelolje både i ansiktet og på kroppen i flere år og er veldig fornøyd. Mandelolje trekker relativt fort inn i huset og tilfører mye fukt. Jeg har fet hud til vanlig og bruker kun mandelolje etter dusj. Jeg bruker mandelolje fra Weleda i ansiktet (kjøpt på helsekost) og så har jeg en type fra apoteket jeg bruker på kroppen. Jeg husker ikke hvilket merke, men den er langt billigere enn Weleda. 

Anonymkode: 18bbf...009

AnonymBruker
Skrevet

Jeg renser huden med mandelolje. Veldig fornøyd med det :)

Anonymkode: 31b5b...081

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...