AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #1 Skrevet 9. mai 2020 Jeg har ikke barn selv, men hadde i dag med meg mine to tantebarn på lekeplassen. Der møtte vi to barn (søsken) som de går i samme barnehage som. De to vi møtte var generelt utilpass og to ganger i løpet av de ca 90 minuttene vi var der så måtte mor og far fiske opp telefonen slik at det ble slutt på masingen og de fikk spille. Er dette vanlig? Det var fint vær og masse barn på lekeplassen. Anonymkode: 9f6be...559
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #2 Skrevet 9. mai 2020 Spesielt. Min ser gjerne på TV eller på iPaden, men når han er ute og leker ofrer han det ikke en tanke, og leker som bare det. Anonymkode: fb347...38d 5
Gjest tranedatter Skrevet 9. mai 2020 #3 Skrevet 9. mai 2020 Samme som ovenfor her. Men har til og med sett på trening at barn tok pause fra det med en titt på mors tlf! Jeg bare "...wtf...
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #4 Skrevet 9. mai 2020 Nei, jeg tror (håper) ikke det er vanlig. Men det kan kanskje være ting du ikke vet, som en diagnose f.eks. som gjør at de trenger en pause? I såfall kan det hende det ble mye for dem om det var mange barn der. Men kan selvsagt også bare være litt spesielle foreldre. Anonymkode: cddac...dd1 2
Gjest theTitanic Skrevet 9. mai 2020 #5 Skrevet 9. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke barn selv, men hadde i dag med meg mine to tantebarn på lekeplassen. Der møtte vi to barn (søsken) som de går i samme barnehage som. De to vi møtte var generelt utilpass og to ganger i løpet av de ca 90 minuttene vi var der så måtte mor og far fiske opp telefonen slik at det ble slutt på masingen og de fikk spille. Er dette vanlig? Det var fint vær og masse barn på lekeplassen. Anonymkode: 9f6be...559 Nei det er ikke vanlig. Det var leketid, ikke skjermtid. Dumt å gi etter for mas, og dumt å gi barn skjerm når familien har utetid.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #6 Skrevet 9. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke barn selv, men hadde i dag med meg mine to tantebarn på lekeplassen. Der møtte vi to barn (søsken) som de går i samme barnehage som. De to vi møtte var generelt utilpass og to ganger i løpet av de ca 90 minuttene vi var der så måtte mor og far fiske opp telefonen slik at det ble slutt på masingen og de fikk spille. Er dette vanlig? Det var fint vær og masse barn på lekeplassen. Anonymkode: 9f6be...559 Ikke vanlig. Tenker mitt om foreldre som gjør dette. Har opplevd det selv med nabobarn Anonymkode: 08071...bf7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #7 Skrevet 9. mai 2020 Dette er vel både vanlig og uvanlig. Jeg har en gutt med en sykdom som gjør at han blir fort sliten, han kan leke en god stund, så må han ta en pause, og da kan han fint se litt på skjerm i vogn feks. Før vi fant en god balanse og når han var yngre kunne han sutre og grine før han fikk komme i vogna for å slappe av. Så noen ganger kam det være grunner for ting. Anonymkode: eb338...64e 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #8 Skrevet 12. mai 2020 På 9.5.2020 den 19.10, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke barn selv, men hadde i dag med meg mine to tantebarn på lekeplassen. Der møtte vi to barn (søsken) som de går i samme barnehage som. De to vi møtte var generelt utilpass og to ganger i løpet av de ca 90 minuttene vi var der så måtte mor og far fiske opp telefonen slik at det ble slutt på masingen og de fikk spille. Er dette vanlig? Det var fint vær og masse barn på lekeplassen. Anonymkode: 9f6be...559 Ikke vanlig. Men er sånn det blir om man lar de få lov til det. Mi på 4 kunne garantert sittet 90 min på lekeplassen og spilt bilspill på mobilen - OM JEG LOT HENNE FÅR LOV. Hvilket selvsagt er fullstendig uaktuelt. For meg. Men andre ser ting annerledes om syns det er helt greit, det får være dems sak Har selv reagert ved noen playdates med jevnaldrende til 4 åringen min. Da er storebror på 7 ofte med, så mor får begge barna ut av huset antagelig. Ute for å sykle og kose oss egentlig. Men alt 7-åringen gjør er å spille spill på mobilen - og skal ha moren til å hjelpe til heeeeele tiden. Jeg tenker bare "hæh?!" Kjenner at i mitt hode hadde det vært så uaktuelt, uansett om det er kjedelig for han å være med eller ikke. De er jo også totalt sosialt fraværende begge to, så jeg tar meg av 4-åringene da mens de er opptatte med mobilen. Det er så...lite hyggelig...at jeg har ikke ord. Men igjen - det får være dems sak. Det blir dessverre til at jeg tar lite initiativ for å treffe dem, vi har mange andre vi heller treffer der ingen sitter med mobilspill i to timer liksom. Så noen stor tjeneste for barnas sosiale omgang er ikke det der nei. Anonymkode: 1fc28...0ee
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #9 Skrevet 12. mai 2020 På 9.5.2020 den 20.54, theTitanic skrev: Nei det er ikke vanlig. Det var leketid, ikke skjermtid. Dumt å gi etter for mas, og dumt å gi barn skjerm når familien har utetid. Det dummeste er å gi etter for mas. Hvem er egentlig sjefen i husholdningen tar jeg meg ofte i å lure på... Mine barn har klikket på meg de fordi jeg ikke gir etter for mas. Det tåler jeg. Sure unger betyr ofte at jeg gjør noe riktig. Anonymkode: 1fc28...0ee
Embla82 Skrevet 12. mai 2020 #10 Skrevet 12. mai 2020 Vanlig er det nok ikke, har aldri opplevd det med mine barn. Heller ikke med barn jeg vet er mer foran skjerm innendørs enn det mine er, på lekeplass er de ute og leker. Men jeg hadde ikke giddet gå rundt og gruble på det om jeg hadde observert en ukjent familie gjøre det du beskriver. Vi aner jo ingenting om situasjonen. Det kan ha vært en dårlig dag, det kan ha vært barn med en diagnose. Eller det kan være en familie som generelt er sliten og sliter med grensesetting. Det skal ganske drøye hendelser til før jeg synes det er ok å spekulere i andre familier ut fra en enkelt observasjon. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå