Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har lest disse? Bøkene om Elsi Lund? "Små nøkler store rom", "poplene på st. haugen" og "elsi lund".

Jeg har likt de bøkene så godt, kanskje litt gammeldagse og kanskje ikke så spennende,men jeg får en sånn god stemning fra 40 til 60 tallet.

Er det noen som vet om noen andre bøker som ligner litt, er litt i samme sjanger???

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Hmmm... kommer ikke egentlig på noen. Gerd Brantenbergs oppvekstbøker fra Fredrikstad, kanskje?

Enig i at bøkene om Elsi Lund er fine! Mange år siden jeg leste dem nå, det hadde vært morsomt å lese dme om igjen - bare jeg fikk tid.

Skrevet

Skrev særemne om dem på videregående jeg! Tror jammen jeg må lese dem igjen snart jeg og, for det begynner å bli en stund siden nå...

Skrevet

Å ja, jeg likte de kjempegodt jeg også, de gjorde skikkelig inntrykk den gangen jeg leste dem. Men jeg har ikke funnet bøker som ligner, jeg heller.

Skrevet
Skrev særemne om dem på videregående jeg! Tror jammen jeg må lese dem igjen snart jeg og' date=' for det begynner å bli en stund siden nå...[/quote']

samme her :)

beatles er jo litt samme sjanger men fra en helt annen tid så vidt jeg husker.

Kan ikke hjelpe jeg heller tror jeg

men bøkene er fine.

Holder på med roseri et sprukket krus. Ikke samme tema, men samme forfatter...

Gjest Sukkerert
Skrevet

Jeg har lest dem, og likte dem kjempegodt. Jeg tenkte også på Gerd Brantenbergs triologi med bøkene Sangen om St. Croix, Ved Ferjestedet og For alle vinder ang. bøker som har en lignende stil.

Gjest La Traviata i.i
Skrevet

Har du lest "Trylleglasset" av Torborg Nedreaas?

Kjempefin oppvekstroman.

I samme sjanger har vi jo også Tove Nilsens "Skyskraperengler" samt ca. alle Lars Saabye Christensens romaner (Herman, Beatles m.fl.)

"Simon og eiketrærne" av Marianne Fredriksson er også vel verdt å lese! :)

Skrevet

Takk Takk. Her fikk jeg mange gode tips. Har lest bøkene om Julie og Folket på Innhaug og de er kjempekoselige. Odel er også litt i samme sjanger.

I morgen skal jeg løpe til biblioteket for å låne. :)

Skrevet

Å! Bøkene om Elsi er fine! :Nikke: Må lese dem igjen. Takk for tipset. :wink:

Skrevet

Jeg tror du kan like bøkene til Tore Brekke.

Skrevet

Må bare si meg enig at Elis Lund-bøkene er gode! Leste de en sommer for mange år siden... kanskje jeg må ta dem frem i sommer igjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...