blå Skrevet 25. juni 2005 #1 Skrevet 25. juni 2005 Er det noen som har lest disse? Bøkene om Elsi Lund? "Små nøkler store rom", "poplene på st. haugen" og "elsi lund". Jeg har likt de bøkene så godt, kanskje litt gammeldagse og kanskje ikke så spennende,men jeg får en sånn god stemning fra 40 til 60 tallet. Er det noen som vet om noen andre bøker som ligner litt, er litt i samme sjanger???
Gjest LoisLane Skrevet 26. juni 2005 #2 Skrevet 26. juni 2005 Hmmm... kommer ikke egentlig på noen. Gerd Brantenbergs oppvekstbøker fra Fredrikstad, kanskje? Enig i at bøkene om Elsi Lund er fine! Mange år siden jeg leste dem nå, det hadde vært morsomt å lese dme om igjen - bare jeg fikk tid.
Grooo Skrevet 26. juni 2005 #3 Skrevet 26. juni 2005 Skrev særemne om dem på videregående jeg! Tror jammen jeg må lese dem igjen snart jeg og, for det begynner å bli en stund siden nå...
pusla Skrevet 26. juni 2005 #4 Skrevet 26. juni 2005 Å ja, jeg likte de kjempegodt jeg også, de gjorde skikkelig inntrykk den gangen jeg leste dem. Men jeg har ikke funnet bøker som ligner, jeg heller.
Cherie Skrevet 27. juni 2005 #5 Skrevet 27. juni 2005 Skrev særemne om dem på videregående jeg! Tror jammen jeg må lese dem igjen snart jeg og' date=' for det begynner å bli en stund siden nå...[/quote'] samme her beatles er jo litt samme sjanger men fra en helt annen tid så vidt jeg husker. Kan ikke hjelpe jeg heller tror jeg men bøkene er fine. Holder på med roseri et sprukket krus. Ikke samme tema, men samme forfatter...
Gjest Melk Skrevet 27. juni 2005 #6 Skrevet 27. juni 2005 Sara og Brostein av Toril Brekke (ikke samme tidsepoke) Folket på Innhaug http://www.lydbokforlaget.no/katalog/boker...omaner/026.html Beatles og Bly Anna, Hanna og Johanna av M Fredriksson
Gjest Melk Skrevet 27. juni 2005 #7 Skrevet 27. juni 2005 Også den serien om hun på vestlandet, som avsluttes med boken Fri. Julie, og 3 andre bøker http://www.lydbokforlaget.no/katalog/boker...omaner/031.html
Gjest Sukkerert Skrevet 27. juni 2005 #8 Skrevet 27. juni 2005 Jeg har lest dem, og likte dem kjempegodt. Jeg tenkte også på Gerd Brantenbergs triologi med bøkene Sangen om St. Croix, Ved Ferjestedet og For alle vinder ang. bøker som har en lignende stil.
Gjest La Traviata i.i Skrevet 27. juni 2005 #9 Skrevet 27. juni 2005 Har du lest "Trylleglasset" av Torborg Nedreaas? Kjempefin oppvekstroman. I samme sjanger har vi jo også Tove Nilsens "Skyskraperengler" samt ca. alle Lars Saabye Christensens romaner (Herman, Beatles m.fl.) "Simon og eiketrærne" av Marianne Fredriksson er også vel verdt å lese!
blå Skrevet 27. juni 2005 Forfatter #10 Skrevet 27. juni 2005 Takk Takk. Her fikk jeg mange gode tips. Har lest bøkene om Julie og Folket på Innhaug og de er kjempekoselige. Odel er også litt i samme sjanger. I morgen skal jeg løpe til biblioteket for å låne.
lillesky Skrevet 29. juni 2005 #11 Skrevet 29. juni 2005 Å! Bøkene om Elsi er fine! Må lese dem igjen. Takk for tipset.
Gjest SSS Skrevet 30. juni 2005 #12 Skrevet 30. juni 2005 Jeg tror du kan like bøkene til Tore Brekke.
Cr@sh Skrevet 6. juli 2005 #13 Skrevet 6. juli 2005 Må bare si meg enig at Elis Lund-bøkene er gode! Leste de en sommer for mange år siden... kanskje jeg må ta dem frem i sommer igjen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå