AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #1 Skrevet 9. mai 2020 Har ei jente som går i 3. klasse. Hun har så lyst til å sykle til skolen (ca. 3,5 km), men 1,4 km av veien er uten gangvei. Dvs at hun må sykle langs hovedveien et stykke før gangveien begynner. Dette er en landevei med 50 km/t. Det er jo ikke sagt at alle kjører i fartsgrensa her da, men. Jeg ser unger sykler langs veien her, men vet ikke hvor gamle de er. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: b1adb...d1d
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #2 Skrevet 9. mai 2020 Vel før i tiden kunne man la ungene gå og sykle ute fra ung alder, nå kan du regne med at bv finner grunn til å ta barnet fra dere pga omsorgsvikt. Jeg ville uansett ventet. Det eneste som skal til for at det går til helvete er 1.. en pillemisbruker. Og det er ganske mange av dem på veiene. Anonymkode: d27d3...431
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #3 Skrevet 9. mai 2020 Her sykler ungene fra 1.klasse. E6, så gangbru eller snarvei opp skogen, og videre til skolen. Anonymkode: c758c...788
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #4 Skrevet 9. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Her sykler ungene fra 1.klasse. E6, så gangbru eller snarvei opp skogen, og videre til skolen. Anonymkode: c758c...788 Flaks at ikke BV er koblet inn ennå da. En stor risk å ta. Har hørt om folk som har blitt tatt fra barna på ren spekulasjoner og som har utsatt barna for langt mindre risiko enn deg. 😕 Stort sett går det fint, men folk er meget naiv altså. Det er alt jeg har å si. Anonymkode: d27d3...431
Diamant20 Skrevet 9. mai 2020 #5 Skrevet 9. mai 2020 Ville ventet, spør skolen om det skal være noen form for sykkelopplæring på skolen, mange skoler har det fordi de sykler mer til arrangementer når elevene blir eldre. 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #6 Skrevet 9. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flaks at ikke BV er koblet inn ennå da. En stor risk å ta. Har hørt om folk som har blitt tatt fra barna på ren spekulasjoner og som har utsatt barna for langt mindre risiko enn deg. 😕 Stort sett går det fint, men folk er meget naiv altså. Det er alt jeg har å si. Anonymkode: d27d3...431 Jobber i barneverntjenesten og har ikke opplevd at syklene barn blir plassert i fosteehjem. Kun fordi de sykler Anonymkode: c758c...788 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #7 Skrevet 9. mai 2020 Her har ikke ungene lov til å sykle til skolen før 5. klasse tror jeg det er. Det er fordi hjernen da er litt flinkere til å tenke konsekvenser, og alle går gjennom sykkelopplæring i 4. klasse. Jeg vet likevel om noen som lar småsøsken sykle sammen med de eldre frem til et stykke før skolen. Jeg tror nok ikke jeg hadde latt en 3. klassing sykle alene på vei uten gangvei, men noen er helt sikkert flinke nok til å klare det. Anonymkode: 41db9...617 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #8 Skrevet 9. mai 2020 Min har syklet siden 1. klasse. Den ene veien har ikke fortau, men det er småveier. Vi bor i Oslo, så disse småveien har selvfølgelig en god del trafikk (alle har selvfølgelig fortau så de sykler ikke i veien). De er fortsatt betraktelig roligere enn selve hovedveien der alle kjører. Anonymkode: 516d6...efc
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #9 Skrevet 9. mai 2020 Her anbefaler dem at dem ikke sykler før 6 trinn. Dem kan ikke nekte noen å sykle. Så min har syklet siden 2 trinn. Veldig trygg og fin vei uten mye trafikk. Anonymkode: 41ec5...ded
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå