AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #1 Skrevet 9. mai 2020 Hadde egentlig tenkt på en større hund. Men så har et av barna blitt kronisk syk, og trenger mest en kompis i hverdagen. (Blir en del dager han ikke kan gå på skolen). Far er allergisk. Og da virket plutselig en sånn rase mer ideell. Det jeg er skeptisk til er om denne hunden er i stand til å gå tur og være med på hytta. (Som ligger halvannen time fra bilvei). Anonymkode: bc96c...ce8
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #2 Skrevet 9. mai 2020 Det et viktig å vite at ingen raser er allergivennlige. Far kan fremdeles reagere på hunden selv om den er såkalt allergivennlig. Han trenger heller ikke å reagere på hund 1 av rasen, men reagerer gjerne på hund 2. Så sjekk svært nøye og ha gjerne hunden på prøvetid. Små hunder kan gjerne bli med på lange turer, vet ikke om jeg hadde latt den gått løs på hytta. De kan skade seg av å feks hoppe ned fra små høyder eller bli tatt av rev eller noe. Anonymkode: 8b4c1...500
Bondenisse Skrevet 9. mai 2020 #3 Skrevet 9. mai 2020 Jeg har en på 12 år med hjerteproblemer. Omplasseringshund. Det jeg elsker med henne er tilpassningsdyktigheten. Har jeg en dårlig dag og vil sove/ligge på sofaen så er hun fornøyd bare vi tar ett par turer i hagen... vil jeg på skogstur eller fjelltur hopper hun av glede. Vi trener oss opp sammen om våren på fjellet og hun går lett 3-4 timer i august. Hun har på sine eldre dager utviklet hjerteproblemer og sliter nå med å henge på når jeg jogger eller går på ski. Men dette er en hund som har vært i slekten lenge og når hun var ung hang hun lett med. Når hunden flyttet til meg for ett år siden var hun utrent og feit. Da slet hun med å henge på om jeg gikk i raskt tempo i mer enn 20 minutter. Men det kom seg etter 3-4 uker med ny livsstil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå