AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #21 Del Skrevet 9. mai 2020 57 minutter siden, AnonymBruker said: Er det eksen min mon tro? Han vaska understellet med head and shoulders og de siste månedene stinka det så jævlig der nede, selv rett etter dusjen. Men han var blitt feit i tillegg så kanskje det var derfor det stinka. Her i hus vaska mannen seg med alt fra shampo til body lotion😂 så jeg pleier å kjøpe det jeg mener han skal bruke, og så har jeg få flasker i dusjen så han ikke blir forvirra og bruker mine dyre Rituals produkter. Anonymkode: cae72...983 Kjenner det gjør litt godt å være singel faktisk ... Anonymkode: 5cf89...73e 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 9. mai 2020 #22 Del Skrevet 9. mai 2020 Begge deler inneholder høye mengder av stoffet sls. Det er det som gjør at en blir ren fordi det skummer og løser opp smuss og fett. Det et minimale forskjeller på dusjsåpe og shampo. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsmums Skrevet 9. mai 2020 #23 Del Skrevet 9. mai 2020 Min mann bruker også shampo over det hele, han har ikke hår en gang🤷♀️😂 men lukter rent etter dusj. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 9. mai 2020 #24 Del Skrevet 9. mai 2020 kan du ikke kjøpe en dusjsåpe til han da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #25 Del Skrevet 9. mai 2020 44 minutter siden, Hildur70 skrev: Kjenner noen som er ekstremt opptatt av miljøet. De dusjer regelmessig, men bruker ikke såpe eller sjampo. De lukter alltid vondt. Og jeg har hverken sopp eller kjønnssykdommer, men hvis jeg bare spyler med vann så lukter jeg fortere vondt igjen enn om jeg bruker såpe Man må selvsagt bruke såpe, bare ikke i underlivet. Hvis man er opptatt av miljøet kan man fint lage såpe selv, men å droppe såpe til å vaske hender, under armene, føttene etc høres ikke særlig smart ut. Men driver du og snuser alle dine bekjente i skrittet? Anonymkode: 2fc6a...a5b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #26 Del Skrevet 9. mai 2020 Jaja hår på kroppen og Anonymkode: 9935b...8a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #27 Del Skrevet 9. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjæresten min som er en voksen mann vasker kroppen med shampo, og jeg mener det da ikke blir rent nok. Kjenner ofte det fremdeles lukter svette og sur pikk. Han mener shampo er godt nok og at det er helt unødvendig å bruke penger på intimvask eller dusjsåpe. Jeg kjenner at det fremdeles lukter litt svette og sur pikk, men det har jeg ikke fått meg til å si enda.. Noen synspkt? Anonymkode: 6bda8...455 Jeg tror heller ikke det er det at han bruker shampo som er problemet. Men om du ikke liker det han bruker, hva med å kjøpe noe du vil han skal bruker og gi det i gave? Anonymkode: 1b1a6...aaf 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #28 Del Skrevet 9. mai 2020 Jeg bruker ikke dusjsåpe i det hele tatt. Skyller kroppen og underlivet bare med vann. Aldri fått høre at jeg lukter vondt, og har sex regelmessig. Anonymkode: 2df93...954 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #29 Del Skrevet 9. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er dame og gjør også dette. Lukter godt av meg 😊 Må være mer hvor nøye han vasker seg. Shampo er jo såpe, den er bare litt mildere. Du kan vaske håret med såpe også. Anonymkode: fbe88...4d4 Jeg også, såpe = shampo 😄 Anonymkode: 6021c...c79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #30 Del Skrevet 9. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Han brukte intimsåpe en lang periode helt til han fant ut at han skulle spare penger og bruke shampo, og etter det merker jeg faktisk at han ikke lukter helt rent. Ts Anonymkode: 6bda8...455 Da er det fordi han har sluttet å vaske seg ordentlig i skrittet. Såpe er såpe, uansett om det er intimsåpe eller shampo. Forskjellen er pH og hvilke typer såpestoffer de inneholder. Men uansett type såpestoff, så vasker det bort uhumskheter og gjør deg ren. Shampo inneholder jo stort sett parfyme, men det gjør sjeldent intimsåpe, så egentlig burde du vel heller kjent mer parfymelukt av ham nå enn mens han brukte intimsåpe. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: intimsåpe er ikke bra, med mindre man har sopp eller en slags infeksjon blir man ren nedentil med vann. Og shampoo ER såpe, så svettelukt forsvinner da like godt med det som med vanlig kroppssåpe. Så her er nok problemet at han enten ikke vasker seg særlig nøye eller at han/dere har sopp eller en kjønnsykdom. Anonymkode: 2fc6a...a5b Sopp lukter ikke, så hvis han (og TS) har sopp, er det ikke det som lager lukt. Og nei, man blir ikke ren nok med bare vann. Vann alene fjerner ikke fettstoffer, bakterier, og andre mikroorganismer. Tror du ikke det er en grunn til at man skal vaske hendene med såpe for å unngå smitte av virus og bakterier, istedet for å bare skylle i vann? Anonymkode: c85fb...807 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #31 Del Skrevet 9. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker ikke dusjsåpe i det hele tatt. Skyller kroppen og underlivet bare med vann. Aldri fått høre at jeg lukter vondt, og har sex regelmessig. Anonymkode: 2df93...954 Vasker du hendene med såpe da? Eller går du rundt med (tarm)bakterier og virus på hendene? Anonymkode: c85fb...807 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 9. mai 2020 #32 Del Skrevet 9. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker ikke dusjsåpe i det hele tatt. Skyller kroppen og underlivet bare med vann. Aldri fått høre at jeg lukter vondt, og har sex regelmessig. Anonymkode: 2df93...954 Vasker du ikke hendene eller føttene heller? Man vasker seg ikke i dusjen hvis man ikke bruker noen som helst form for såpe, man skyller seg. Ikke såpebruk i resten av huset heller, ikke til verken oppvask, klær eller hus? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 9. mai 2020 #33 Del Skrevet 9. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det fordi han har sluttet å vaske seg ordentlig i skrittet. Såpe er såpe, uansett om det er intimsåpe eller shampo. Forskjellen er pH og hvilke typer såpestoffer de inneholder. Men uansett type såpestoff, så vasker det bort uhumskheter og gjør deg ren. Shampo inneholder jo stort sett parfyme, men det gjør sjeldent intimsåpe, så egentlig burde du vel heller kjent mer parfymelukt av ham nå enn mens han brukte intimsåpe. Sopp lukter ikke, så hvis han (og TS) har sopp, er det ikke det som lager lukt. Og nei, man blir ikke ren nok med bare vann. Vann alene fjerner ikke fettstoffer, bakterier, og andre mikroorganismer. Tror du ikke det er en grunn til at man skal vaske hendene med såpe for å unngå smitte av virus og bakterier, istedet for å bare skylle i vann? Anonymkode: c85fb...807 Også er det en grunn til at vi lever lengre nå enn de gjorde for 200 år siden, grunnen er såpe. Vi har brukt såpe i over 200 år. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #34 Del Skrevet 9. mai 2020 2 minutter siden, Apocalypte skrev: Man vasker seg ikke i dusjen hvis man ikke bruker noen som helst form for såpe, man skyller seg. Det vil fortsatt være vasking selv om man ikke bruker såpe. 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vasker du hendene med såpe da? Eller går du rundt med (tarm)bakterier og virus på hendene? Anonymkode: c85fb...807 Såpe dreper ikke bakterier eller virus, men fjerner det meste. Det samme gjør vann, med noe mindre effektivitet. Anonymkode: 40e76...6fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 9. mai 2020 #35 Del Skrevet 9. mai 2020 Til kvinner hvis menn sliter med å vaske seg skikkelig, kjøp rituals karma dusjskum til ham. Heeeelt himmelsk! Og gjerne en «Himalayan Charcoal Purifying Glow Mask». Da blir’e andre boller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abc123detvardet Skrevet 9. mai 2020 #36 Del Skrevet 9. mai 2020 (endret) 3 minutter siden, Apocalypte skrev: Også er det en grunn til at vi lever lengre nå enn de gjorde for 200 år siden, grunnen er såpe. Vi har brukt såpe i over 200 år. Tror det er mer tilgang på rent vann, mat, toaletter, medisiner og hvilken type jobber man har i dag enn selve såpen. Det går fint an å leve til man er 80 år uten såpe. Endret 9. mai 2020 av abc123detvardet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #37 Del Skrevet 9. mai 2020 2 minutter siden, abc123detvardet said: Tror det er mer tilgang på rent vann, mat, toaletter, medisiner og hvilken type jobber man har i dag enn selve såpen. Det går fint an å leve til man er 80 år uten såpe. Alt spiller selvsagt inn, men det er ingen tvil om at såpe har forandret historien ved å gi oss en vesentlig bedre hygiene. Og god hygiene gjør oss sunnere. Egentlig et ganske enkelt regnestykke. Anonymkode: af5ed...5f1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abc123detvardet Skrevet 9. mai 2020 #38 Del Skrevet 9. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Alt spiller selvsagt inn, men det er ingen tvil om at såpe har forandret historien ved å gi oss en vesentlig bedre hygiene. Og god hygiene gjør oss sunnere. Egentlig et ganske enkelt regnestykke. Ganske uenig, så tydeligvis ikke et enkelt regnestykke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 9. mai 2020 #39 Del Skrevet 9. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vil fortsatt være vasking selv om man ikke bruker såpe. Såpe dreper ikke bakterier eller virus, men fjerner det meste. Det samme gjør vann, med noe mindre effektivitet. Anonymkode: 40e76...6fc Så hvis du skyller en gryte du har brukt til matlaging er det det samme som å ha vasket den? Vasker du klær i vaskemaskin hvis du ikke har i vaskepulver? Såpe fjerner bla. kapsidet rundt virus som f.eks coronavirus og gjør de ineffektivt. Bakterier setter seg i døde hudceller, fett og smuss på kroppen, skyller du deg bare løses ikke alt smuss og fett opp. Man har dermed mye bakterier igjen på f.eks føtter om de bare skylles og ikke vaskes. En kropp som bare skylles tipper jeg har mange milliarder flere skadelige bakterier og sopp på seg en en vasket kropp! Og den vil dermed også lukte vondt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hildur70 Skrevet 9. mai 2020 #40 Del Skrevet 9. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man må selvsagt bruke såpe, bare ikke i underlivet. Hvis man er opptatt av miljøet kan man fint lage såpe selv, men å droppe såpe til å vaske hender, under armene, føttene etc høres ikke særlig smart ut. Men driver du og snuser alle dine bekjente i skrittet? Anonymkode: 2fc6a...a5b Nei, men den lukta fra de som ikke bruker såpe er så stram at den kjenner en godt ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå