AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #1 Skrevet 9. mai 2020 Synes det fort blir så klissete og skittent der..altså der man heller i vaskemiddel. Bryr du deg om å vaske den? Og er det mulig å dra skuffen helt ut så man kan putte den i en bøtte med såpe og vann fks? Noen som vet? Anonymkode: e4029...b55
Mumsmums Skrevet 9. mai 2020 #2 Skrevet 9. mai 2020 (endret) Ja, vasker både skuffen og der den sitter. For å få den helt ut må du trykke ned noe i bakkant ofte en flat "plate" der man har skyllemiddel. Trekk skuffen helt ut, litt inn, trykk ned, dra ut. Endret 9. mai 2020 av Mumsmums 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #3 Skrevet 9. mai 2020 Jeg vasker den når den blir for ille, og det er såpass sjeldent at det blir noe rundt fire ganger i året eller så. Tror det alltid er mulig å ta hele skuffen ut, det har vært det på alle maskiner jeg har hatt. Tar med skuffen under vasken, og skyller godt med varmtvann, samt gir en lett vask, så er den god som ny. Anonymkode: 7aaf8...123
Sokkar Skrevet 9. mai 2020 #6 Skrevet 9. mai 2020 Pleier ikke slite med at det blir skittent, men hender jeg rengjør fordi det er behov likevel. Pleier å holde lenge å tørke av. Bruker ikke tøymykner. Har sett at de maskinene ofte ser mye eklere ut.
GammelKaktus Skrevet 9. mai 2020 #7 Skrevet 9. mai 2020 Vasker ved behov, legger den i en bøtte med zalo en time eller to så skyller jeg. Pleier å gjøre det et par ganger i året, da tar jeg og en rens på maskinen.
Gjest Albbas Skrevet 9. mai 2020 #8 Skrevet 9. mai 2020 Gjort det en gang på 3 år... Da var det fordi mannen hadde helt pulveret i feil kammer. Er ikke antydning til skittent heller. 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #9 Skrevet 9. mai 2020 Ja, vasker den regelmessig. Bare å trekke ut hele skuffen og demontere de "kammerene". Det er skyllemiddelet som er synderen for at det blir grisete. Anonymkode: 01830...233 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #10 Skrevet 9. mai 2020 Jeg bruker den ikke, hiver pulveret rett i trommelen. Fordi det blir rester i kammeret. Anonymkode: f1a8e...63e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #11 Skrevet 9. mai 2020 Ja, tar ut hele greia og vasker over alt sånn engang i året eller så. Tørker av selve kammeret oftere. Vi bruker stort sett flytende vaskemiddel, og vasker en del med eddik i tillegg. Anonymkode: a99b8...cfc
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #12 Skrevet 9. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker den ikke, hiver pulveret rett i trommelen. Fordi det blir rester i kammeret. Anonymkode: f1a8e...63e Da bruker du for mye vaskepulver.... Jeg bruker fellesvaskeri, og plukker stadig ut klumper og kladdete pulver etter folk som bare heller på en haug med vaskemiddel. Det ligger aldri rester i kammeret når jeg har vasket, jeg klarer å dosere Anonymkode: 72894...62f
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #13 Skrevet 9. mai 2020 Ja gjør det ofte ☺️ Anonymkode: ff80e...2a3 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #14 Skrevet 9. mai 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, vasker den regelmessig. Bare å trekke ut hele skuffen og demontere de "kammerene". Det er skyllemiddelet som er synderen for at det blir grisete. Anonymkode: 01830...233 Jeg bruker ikke skyllemiddel så det kan det ikke være takk for alle svar Anonymkode: e4029...b55
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #15 Skrevet 9. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, tar ut hele greia og vasker over alt sånn engang i året eller så. Tørker av selve kammeret oftere. Vi bruker stort sett flytende vaskemiddel, og vasker en del med eddik i tillegg. Anonymkode: a99b8...cfc Hjelper eddik mot misfarging av lyse klær og flekker? Gir det noe lukt? Bruker du det sammen med noe annet eller alene? 😄 Anonymkode: 01830...233
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #16 Skrevet 9. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Da bruker du for mye vaskepulver.... Jeg bruker fellesvaskeri, og plukker stadig ut klumper og kladdete pulver etter folk som bare heller på en haug med vaskemiddel. Det ligger aldri rester i kammeret når jeg har vasket, jeg klarer å dosere Anonymkode: 72894...62f Nei, jeg er ultragniten på pulveret og bruker måleskje. Med for lite pulver i 🤪 Anonymkode: f1a8e...63e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #18 Skrevet 9. mai 2020 Jeg vasker den før jeg vasker ulltøy og gortex jakker/bukser. Men ellers aldri.. Anonymkode: dd892...0f0
Coronas Skrevet 9. mai 2020 #20 Skrevet 9. mai 2020 Tar det når det ser fælt ut (ikke så ofte, er alene) Jeg tar ut skuffen, legger den i vasken og børster bort rester (såpe) i veldig varmt vann. Bruker veldig varmt vann og microkluter inni der skuffen har vært for å få gjort rent der. Trenger ikke å bruke kjemikalier for å gjøre den ren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå