Gå til innhold

er dte lov å ta bussen nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke er lov å ta bussen, hvorfor går den da?

Anonymkode: 37a9c...1ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt buss fram og tilbake til en samfunnskritisk jobb de siste månedene. Men nå når skolen åpner for de eldre elevene så kommer det til å være pakka på morgenene framover, og da kommer jeg heller til å gå de 4 kilometerne. Eller kjøpe meg en sykkel. 

Anonymkode: 314c2...b0e

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det under en mil til jobb så kan man bruke bena! Sunt er det og :)

Anonymkode: 1ef4e...941

ja, for alle har jo tid til å bruke 3 timer daglig på jobbreisen 🙄

Anonymkode: 72859...5e6

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det ikke er lov å ta bussen, hvorfor går den da?

herregud, følg med. Det er lov. Men kapasiteten er kraftig begrenset. 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts: det er 5 km , mrn jrg klarer det ikke for har så angst...da får jeg heller ikke kommet meg til tannlegen om jeg ikke tar buss, det som er problemetl

Anonymkode: db5b3...f9f

jamen da tar du selvfølgelig buss. Det er de som har et reelt alternativ som oppfordres til å prøve å la være.

• Liker 1
Gjest Lasox
Skrevet (endret)

Ikke ta bussen om den er full (da får du evt. ringe og gi beskjed til arbeidsgiver) og ikke ta på noen håndtak når du går inn eller går ut og prøv å hold avstand til de andre. Jeg ville ha holdt meg unna, og heller kanskje kjøpt meg el-sykkel?

Skal kjøpe det iløpet av året som kan ta meg 100 kilometer på èn lading.

Endret av Lasox
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det under en mil til jobb så kan man bruke bena! Sunt er det og :)

Anonymkode: 1ef4e...941

Hvis man ikke skal rekke å hente/levere barn i barnehage går det sikkert fint å gå en mil før og etter full arbeidsdag, ja 😀 Noen av oss har forpliktelser, ser du. 

Anonymkode: ca28e...321

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

herregud, følg med. Det er lov. Men kapasiteten er kraftig begrenset. 

Herregud, selvfølgelig vet jeg det. Men ts ser ikke ut til å vite det. Jeg påpeker bare det ulogiske i å ha et tilbud det liksom ikke skulle være lov å bruke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å gå så mye jeg kan til det som er relativt nært. Men noen ganger tillater jeg meg å ta buss for å komme ut i naturen da jeg ikke har bil, og bor midt i byen. Ser det som nødvendig for min egen del. Da det hjelper med å minske angst/traumer jeg sliter med, som sikkert tidoblet seg i styrke etter isolasjonen som kom med koronaen, og stopp i behandlingstilbud. Holder avstand og er flink med antibac osv. Jeg tenker at "absolutt nødvendig" ikke bare handler om å dra på jobb. Men også det å komme seg ut av en isolasjonstilværelse der denne blir skadelig på sikt.

Anonymkode: 520f2...792

• Liker 1
  • Opprett ny...