Gå til innhold

Ble hostet og nyset på. Holde meg hjemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Traff en bekjent helt tilfeldig utenfor kiwi og vi utvekslet par ord før han begynte å hoste og nyse rett ut i lufta uten å holde seg for eller nyse i albuen. Der stod jeg da midt i blåsten hans. Han sa det var allergi og at han hadde testet seg for noen dager siden og testen var negativ. 

Han var ikke edru, men likevel hensynsløst. Må jeg holde meg unna familie og venner fremover på grunn av det? Har hjemmekontor. Dette er veldig kjedelig fordi jeg har isolert meg mest mulig. 

Må jeg virkelig holde meg borte fra alle i fjorten dager på grunn av dette? Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 59fbb...b8e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, vedkommende har ikke testet positivt så da trenger ikke du tenke på noen karantene før du evt skulle få symptomer selv.

Anonymkode: e7953...39a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

jeg ville trodd ham på at det er allergi, og glemt hele episoden. 

Anonymkode: e6618...a9c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor testet han seg for korona dersom symptomene kom av allergi? 

Anonymkode: 2ac4d...dab

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han ville være på sikre siden regner jeg med.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå tester de alt som kan krype og gå 😷 Så det forundrer meg ikke.. 

• Liker 1
Skrevet

Min mann har astma og allergi, og er veldig tett om dagen i pusten. Siden dette lett kan forveksles med corona måtte han også testes. Prøven var negativ. Men fram til han fikk resultat av prøven fikk han feks ikke lov til å jobbe, eller dra på butikk osv. 

Du kan være trygg ts om prøven til den du snakket med er negativ..allergi smitter ikke. 

• Liker 2
Skrevet

Ikke nødvendig å være mer forsiktig enn du vil vært normalt. Men hadde ikke tatt en tur til bestemor de neste dagene. Det er veldig mange som har symptomer på allergi nå, og da er det ganske typisk å nyse. Nysing er ikke et typisk korona symptom men hosting er.. Hostet han mye?

AnonymBruker
Skrevet

det er litt rart med hosting og nysing samtidig. Hosting er ikke et allergisymptom og nysing er ikke et covid19-symptom.....

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Trimsi skrev:

Ikke nødvendig å være mer forsiktig enn du vil vært normalt. Men hadde ikke tatt en tur til bestemor de neste dagene. Det er veldig mange som har symptomer på allergi nå, og da er det ganske typisk å nyse. Nysing er ikke et typisk korona symptom men hosting er.. Hostet han mye?

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er litt rart med hosting og nysing samtidig. Hosting er ikke et allergisymptom og nysing er ikke et covid19-symptom.....

Han hostet først, så begynte han å nyse kraftig. Jeg vet ikke. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Traff en bekjent helt tilfeldig utenfor kiwi og vi utvekslet par ord før han begynte å hoste og nyse rett ut i lufta uten å holde seg for eller nyse i albuen. Der stod jeg da midt i blåsten hans. Han sa det var allergi og at han hadde testet seg for noen dager siden og testen var negativ. 

Han var ikke edru, men likevel hensynsløst. Må jeg holde meg unna familie og venner fremover på grunn av det? Har hjemmekontor. Dette er veldig kjedelig fordi jeg har isolert meg mest mulig. 

Må jeg virkelig holde meg borte fra alle i fjorten dager på grunn av dette? Hva ville dere gjort? 

WTF liksom. So what om han har allergi, man tar hensyn særlig i disse tider.

Anonymkode: 26f2f...11c

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Trimsi skrev:

Nå tester de alt som kan krype og gå 😷 Så det forundrer meg ikke.. 

Og bra er det.

Anonymkode: dfaaf...8e8

• Liker 1
  • Opprett ny...