Gå til innhold

mopedlappen voksen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 40 år og har ikke tatt lappen ennå. 

Bor i en større by, og det er ikke mange parkeingsplasser for bil her. 

Har også noenlunde grei pendleavstand til jobb. 

Nå sparkesykler jeg mye, men sliter litt med rekkevidden på batteriet. Vanlig sykkel er ikke helt meg, og å ta lappen på bil samt eie bil blir for kostbart for meg. 

Hva pleier det å koste sånn roughfly med mopedsertifikat?

Og hvilke mopeder/scootere er å anbefale? 

Anonymkode: fc76a...25b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du over 25 år?

Da er du fritatt for deler av trafikalt grunnkurs, og kan kjøre uten øvelseskjøringsbevis. Husk alltid å ha med deg legitimasjon. Førstehjelp og mørkekjøring er obligatorisk for alle. Mørkekjøring kan gjennomføres etter prøven dersom du tar prøven i tidsrommet 16. mars - 31. oktober.

Google og du finner pris. Her har de feks pakkepris hos noen(7500) 

Anonymkode: 6e097...27d

Skrevet

Fra 1. januar 2005 ble det innført krav om førerkort også for personer som tidligere har kjørt moped uten obligatorisk opplæring og uten plikt til å medbringe bevis for førerrettigheten. Ordningen omfatter personer som ikke har førerkort i noen annen klasse, som har fylt 20 år før 1. januar 2005 og som har nødvendig ferdighet, jfr. førerkortforskriften vedlegg 6 § 11. Førerettigheten krever førerkort i klasse AM med kode 145 før den kan benyttes.

Personer som kommer inn under disse regler må følgelig ta kontakt med en trafikkstasjon for å få utstedt slikt førerkort etter at søkers vandel og helse er kontrollert. Helsekravene er de samme som for personbil.

AnonymBruker
Skrevet

Selvom du ikke trenger å ta lappen på "vanlig måte", så kommer sikkert et teorikurs godt med hvis du ikke er helt trygg på regler, skilt osv.

Anonymkode: bf8e9...516

AnonymBruker
Skrevet

Koster deg bare under 400kr

Anonymkode: bf8e9...516

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...