AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #1 Skrevet 9. mai 2020 Hvordan er det på deres arbeidsplass, blir dere forespurt når dere ønsker sommerferie eller får dere plutselig bare beskjed om når tid dere skal avvikle? Anonymkode: 9e2ec...686
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #2 Skrevet 9. mai 2020 Vi blir spurt, og det tilpasses så langt det lar seg gjøre. De som har barn blir som oftest prioritert. Anonymkode: 62028...ca8
Knirke Skrevet 9. mai 2020 #3 Skrevet 9. mai 2020 Har ikke ferie😄. Vi har kun avspasering, og kan ikke bestemme selv når. Da må man i så fall bytte/forskyve internt med kollega.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #4 Skrevet 9. mai 2020 Vi sender inn ønsker, men arbeidsgiver bestemmer ut i fra hvor mange som ønsker samme tidspunkt osv Anonymkode: ef988...fe9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #5 Skrevet 9. mai 2020 Vi blir spurt og det legges stor vekt på ønskene til oss alle. Selvsagt kan ikke alle ha ferie samtidig så arbeidsgiver har jo siste ordet. På min arbeidsplass er det heldigvis ingen som har barn så ingen blir prioritert foran andre, (dette med å prioritere foreldre foran andre u barn er en forgerdelig uting uansett). Anonymkode: 7307f...ef7 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #6 Skrevet 9. mai 2020 VI får ta ferie når vi vil. Men det er krav om 3 uker sammenhengende om sommeren (hvis du har 3 uker igjen). Får 6 uker ferie tilsammen. Anonymkode: e59e9...d00
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #7 Skrevet 9. mai 2020 En annen arbeidsplass var de ansatte delt i 3 grupper. Noen hadde ferie tidlig på sommeren, andre i midten og de siste på slutten. Også roterte de på dette. De ansatte kunne fritt bytte mellom seg synes det var forutberegnelig og rettferdig Anonymkode: ef988...fe9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #8 Skrevet 9. mai 2020 Hos oss ønskes det stortsett at de aller fleste tar ferie i fellesferien, men noe forskyvning er mulig. I fjor var det 1 eller 2 uker alle måtte ha ferie, fordi anlegget ble stengt ned. Anonymkode: 521e1...18f
applestories Skrevet 9. mai 2020 #9 Skrevet 9. mai 2020 Hos forrige arbeidsgiver fikk vi velge, og med tre ansatte i avdelingen tilpasset vi hverandre. Hos ny arbeidsgiver, etter kommunesammenslåingen, ble vi tildelt ferie.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #10 Skrevet 9. mai 2020 Takk for svar! Jeg er vant fra tidligere arbeidsplasser at man får legge inn ønsker å det har i stort sett blitt tilgodesett for alle ansatte. Kanskje 1 uke forskjøvet hit eller dit, men ingen store endringer. Nå har jeg ny arbeidsgiver og har fått tildelt ferie uten å ens ha en drøfting med meg eller noe som helst! Ble veldig overrasket og lurte egentlig på om det var vanlig praksis men synes det burde være rom for å ihvertfall spørre om man har noen preferanser men ferien er satt og kan visst ikke forandres. Anonymkode: 9e2ec...686
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå