Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det på deres arbeidsplass, blir dere forespurt når dere ønsker sommerferie eller får dere plutselig bare beskjed om når tid dere skal avvikle?

Anonymkode: 9e2ec...686

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi blir spurt, og det tilpasses så langt det lar seg gjøre. De som har barn blir som oftest prioritert.

Anonymkode: 62028...ca8

Skrevet

Har ikke ferie😄. Vi har kun avspasering, og kan ikke bestemme selv når. Da må man i så fall bytte/forskyve internt med kollega. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi sender inn ønsker, men arbeidsgiver bestemmer ut i fra hvor mange som ønsker samme tidspunkt osv

Anonymkode: ef988...fe9

AnonymBruker
Skrevet

Vi blir spurt og det legges stor vekt på ønskene til oss alle. Selvsagt kan ikke alle ha ferie samtidig så arbeidsgiver har jo siste ordet. På min arbeidsplass er det heldigvis ingen som har barn så ingen blir prioritert foran andre, (dette med å prioritere foreldre foran andre u barn er en forgerdelig uting uansett).

Anonymkode: 7307f...ef7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

VI får ta ferie når vi vil. Men det er krav om 3 uker sammenhengende om sommeren (hvis du har 3 uker igjen). Får 6 uker ferie tilsammen.  

Anonymkode: e59e9...d00

AnonymBruker
Skrevet

En annen arbeidsplass var de ansatte delt i 3 grupper. Noen hadde ferie tidlig på sommeren, andre i midten og de siste på slutten. Også roterte de på dette. De ansatte kunne fritt bytte mellom seg :) synes det var forutberegnelig og rettferdig

Anonymkode: ef988...fe9

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss ønskes det stortsett at de aller fleste tar ferie i fellesferien, men noe forskyvning er mulig. I fjor var det 1 eller 2 uker alle måtte ha ferie, fordi anlegget ble stengt ned.

Anonymkode: 521e1...18f

Skrevet

Hos forrige arbeidsgiver fikk vi velge, og med tre ansatte i avdelingen tilpasset vi hverandre.

Hos ny arbeidsgiver, etter kommunesammenslåingen, ble vi tildelt ferie.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! 

Jeg er vant fra tidligere arbeidsplasser at man får legge inn ønsker å det har i stort sett blitt tilgodesett for alle ansatte. Kanskje 1 uke forskjøvet hit eller dit, men ingen store endringer. 

Nå har jeg ny arbeidsgiver og har fått tildelt ferie uten å ens ha en drøfting med meg eller noe som helst!  Ble veldig overrasket og lurte egentlig på om det var vanlig praksis men synes det burde være rom for å ihvertfall spørre om man har noen preferanser men ferien er satt og kan visst ikke forandres.

Anonymkode: 9e2ec...686

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...