Gå til innhold

OsloMet eller BI?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen, tusen takk! Er det et veldig krevende studie for å oppnå gode resultater - eks. hvordan vil det være å jobbe deltid +- 50% ved siden? 🤭

Anonymkode: 4023c...1ca

Jeg jobbet ca 40% ved siden av studiene, og opplevde det som overkommelig. Jeg tror jeg jobbet +/- 30 timer i uka med studiet på bachelor (og +/- 40 timer på masteren). Gikk ut med et snitt mellom A og B. 

Jeg hadde mer matte i bunn enn hva som kreves for å komme inn på øk.ad., så jeg har hatt det enklere enn en del av medstudentene mine. Jeg vet at mange av de rundt meg måtte jobbe hardt med de matte-krevende fagene, særlig metode og statistikk. Det er helt umulig å si hvor krevende du vil oppleve det. 

Anonymkode: e19e7...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bare for å utdype: jeg syntes det var veldig overkommelig, men langt fra et studie jeg kunne surfe gjennom. 

Det var noen i mitt kull som jobbet 100 % og likevel klarte seg godt gjennom masteren på normert tid. Og ei med både småbarn og deltidsjobb som fikk knallgode karakterer. Det hadde ikke jeg fått til tror jeg. Samtidig vet jeg om de som la ned dobbelt så mye tid som meg på lesesalen, og likevel aldri fikk det helt til. Folk er så forskjellige, du vet best hvilke forutsetninger du har. Det er langt fra det mest krevende man kan velge, men de fleste må jobbe en god del.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg studerte økad på Oslomet (hio). Jeg søkte både BI og oslomet, søkte BI som en backup om jeg ikke skulle komme inn på oslomet. Men kom inn. Vi hadde minst to forelesere som foreleste på både bi og oslomet, samme fag. Jeg tenker at har du gode nok karakterer så gå for oslomet. Det ligger sentralt, fine lokaler, gode forelesere, gratis (omtrent. Så kan du heller bruke penger på noe annet), osv. Bare fordeler. Jeg ville foretrukket å ansette en fra oslomet og ikke BI (bachelor), for føler den er mer verdt enn BI. Men masteren der er bra. 

Anonymkode: 41c1f...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen, tusen takk! Er det et veldig krevende studie for å oppnå gode resultater - eks. hvordan vil det være å jobbe deltid +- 50% ved siden? 🤭

Jeg jobbet 60% ved siden av på bacheloren og gikk ut med B i snitt. Var flink nok til å behandle studiet som en jobb fra 8-16 man til fre (jobbet bare kvelder på jobben så lot seg fint gjøre). Ble noen lange dager her og der, men til gjengjeld satt jeg enda mer pris på helg. Og var mange ganger jeg tok fredagen fri også. Hvis du er strukturert og disiplinert burde det gå greit. Er jo nada obligatorisk oppmøte heller, så man kan droppe noen timer her og der om det skulle bli sånn :) 

Anonymkode: 4adda...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet ca 40% ved siden av studiene, og opplevde det som overkommelig. Jeg tror jeg jobbet +/- 30 timer i uka med studiet på bachelor (og +/- 40 timer på masteren). Gikk ut med et snitt mellom A og B. 

Jeg hadde mer matte i bunn enn hva som kreves for å komme inn på øk.ad., så jeg har hatt det enklere enn en del av medstudentene mine. Jeg vet at mange av de rundt meg måtte jobbe hardt med de matte-krevende fagene, særlig metode og statistikk. Det er helt umulig å si hvor krevende du vil oppleve det. 

Du jobbet 40 timer per uke ved siden av masteren? Men dette er mer enn 100 % jobb. Hvor mange timer med forelesningene hadde dere på masteren da?

Anonymkode: 464dd...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du jobbet 40 timer per uke ved siden av masteren? Men dette er mer enn 100 % jobb. Hvor mange timer med forelesningene hadde dere på masteren da?

Anonymkode: 464dd...65a

Jeg jobbet +/- 40 timer med studiet (altså forelesninger + lesetid). Jeg hadde en 40% stilling (altså deltidsjobb). 2 dager i uka på jobb, 3 dager på skolen, noen lesing hjemme i helgene. Beklager hvis jeg formulerte det klønete, jeg mente å gi en indikasjon på hvor mye tid studiene tar (tok for meg).

Som jeg skriver i innlegget under det du siterer, vet jeg om flere som jobbet 100% ved siden av mastergraden. Vet ikke hvilke karakterer disse fikk, men vet de kom seg gjennom. Jeg hadde aldri klart det, og fatter ikke at man ønsker det heller.

Vi hadde ingen obligatoriske forelesninger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg jobbet +/- 40 timer med studiet (altså forelesninger + lesetid). Jeg hadde en 40% stilling (altså deltidsjobb). 2 dager i uka på jobb, 3 dager på skolen, noen lesing hjemme i helgene. Beklager hvis jeg formulerte det klønete, jeg mente å gi en indikasjon på hvor mye tid studiene tar (tok for meg).

Som jeg skriver i innlegget under det du siterer, vet jeg om flere som jobbet 100% ved siden av mastergraden. Vet ikke hvilke karakterer disse fikk, men vet de kom seg gjennom. Jeg hadde aldri klart det, og fatter ikke at man ønsker det heller.

Vi hadde ingen obligatoriske forelesninger. 

Det blir "klønete" da alle, inkludert meg selv som startet tråden skriver som anonym - men ser andre også svarer (takk forresten, lærer mye!) som kan se ut som mine svar. 

Alt i alt ser jeg det skal være fult overkommelig for meg å jobbe deltid ved siden. Vi fungerer ulikt og jeg finner nok ut av hvor mye jeg kan håndtere av deltidsjobb etter jeg har startet på studie, men likevel veldig fint å se hvordan andre har kommet seg gjennom det 😊

Står respekt av de med barn eller 100% jobb ved siden av mastergraden! 

Tusen takk for alle svar. Gleder (OG gruer) meg masse til å komme i gang 😓😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...