Gå til innhold

Finnes det noe som hjelper mot hormonell underjordiske kviser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei av de byllene på haken hver eneste måned!

Anonymkode: 380a2...337

• Liker 1
Skrevet

Håper noen kan komme med gode tips , sliter med det samme selv , prøver å spise sunt , droppe sukker, melk og mel, men får der likevel 😰

AnonymBruker
Skrevet

Tror egentlig ikke det. Jeg får de samme. Fin hud ellers, og så kommer DEN kvisa noen dager før mensen. 

Anonymkode: 81394...02e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt med det samme siden tenårene. E 32 nå. Alltid store verkebyller på haka og kjeven, som doblet seg i antall og størrelse en gang i mnd.... Så grusomt ut og var veldig vondt. Jeg begynte med epiduo for noen måneder siden og nå er alle borte :)

Anonymkode: 307dd...27a

Skrevet

Isotretinoin gjorde underverker for meg! Angrer på at jeg ikke sjekket ut det tidligere. Må gå til hudlege:)

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, ahk skrev:

Isotretinoin gjorde underverker for meg! Angrer på at jeg ikke sjekket ut det tidligere. Må gå til hudlege:)

Isotretinoin på grunn av at man får en underjodisk kvise nå og da? Det er det ikke verdt.

Anonymkode: 7535d...1ad

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har slitt med det samme siden tenårene. E 32 nå. Alltid store verkebyller på haka og kjeven, som doblet seg i antall og størrelse en gang i mnd.... Så grusomt ut og var veldig vondt. Jeg begynte med epiduo for noen måneder siden og nå er alle borte :)

Anonymkode: 307dd...27a

Hva er epiduo? Og hvor får man det?

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, ahk skrev:

Så du fikk det selv om du ikke har ansiktet fult av akne? Jeg har fin hud men får alltid et par byller på haken.

Skrevet

P-pillene Diane gjorde under for meg. 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du fikk det selv om du ikke har ansiktet fult av akne? Jeg har fin hud men får alltid et par byller på haken.

Jeg fikk det pga hormonelle kviser på haken. Hadde alltid minst en kvise som var aktiv i tillegg til merker etter tidligere kviser. Huden var aldri kvisefri. Legen sa at det kun var isotretinoin som kunne fikse det, og det gjorde det. Absolutt verdt det! (Angrer på jeg ikke oppsøkte hudlege tidligere!)

Anonymkode: d9379...a7e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk det pga hormonelle kviser på haken. Hadde alltid minst en kvise som var aktiv i tillegg til merker etter tidligere kviser. Huden var aldri kvisefri. Legen sa at det kun var isotretinoin som kunne fikse det, og det gjorde det. Absolutt verdt det! (Angrer på jeg ikke oppsøkte hudlege tidligere!)

Anonymkode: d9379...a7e

Tenker jeg må prøve meg på en sånn kur når vi er ferdig med å lage barn :) 

Anonymkode: 81394...02e

AnonymBruker
Skrevet

P-piller som diane og yasmin er det eneste som hjelper for meg, samt iso. Nyttet ikke med all verdens hudpleieprodukter og bra kosthold når det er hormonelle kviser for meg desverre. Er noe skikkelig dritt! 

Anonymkode: 40978...9dc

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Isotretinoin på grunn av at man får en underjodisk kvise nå og da? Det er det ikke verdt.

Anonymkode: 7535d...1ad

Man får det neppe utskrevet heller. Men epiduo er et alternativ. Det er de samme ingrediensene.

Anonymkode: 2f117...303

AnonymBruker
Skrevet

Leste et sted at noen sa at nattlysolje funker. Jeg trodde ikke på det, men fikk en periode med kviser ifb med Pms. Jeg har tidligere gått på tetracycliner og noe annet greier.. Men så fikk jeg noen kviser som sagt noen år senere. Ihvertfall, en uke med nattlysolje og jeg var kvisefri. Ikke vært plaget siden. 

Anonymkode: ae14d...4f9

AnonymBruker
Skrevet

Du må få utskrevet legemidler. I første omgang salver og muligens tetralysal tablettkur. Og fungerer ikke dette tilstrekkelig, kviser kommer tilbake etter endt antibiotika kur som de ofte gjør så oppsøk lege igjen. Men anbefaler hudlege. Har slitt med byller på haka i 10 år, 1-2 omtrent hele tiden, var kvisefri maks 1 uke. Nå går jeg på iso, og angrer på at jeg ikke ikke begynte på den tidligere når hudlegen mente det var det beste for denne type akne. Så glad jeg er over halvveis med kuren nå som vare i 7 måneder for min del. Huden er helt glatt, ikke sett en kvise på lenge og arrene er blitt bedre. 

Anonymkode: 05fbf...19e

Skrevet

Hvis du har en underjordisk kvise i forbindelse med mensen ville jeg kjøpt meg basiron som du smører direkte på kvisa, du må smøre på rent ansikt og smøre til kremen er tørr, ikke bare legg kremen på liksom. I tillegg kan du bruke en isbit som du legger på kvisa (pakk den gjerne inn i plast og papir først) og kjøler den ned et par ganger om dagen, gjerne med en gang du kjenner den komme. Det kan hjelpe med at den trekker seg tilbake fortere. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Blingblingtahei skrev:

Hvis du har en underjordisk kvise i forbindelse med mensen ville jeg kjøpt meg basiron som du smører direkte på kvisa, du må smøre på rent ansikt og smøre til kremen er tørr, ikke bare legg kremen på liksom. I tillegg kan du bruke en isbit som du legger på kvisa (pakk den gjerne inn i plast og papir først) og kjøler den ned et par ganger om dagen, gjerne med en gang du kjenner den komme. Det kan hjelpe med at den trekker seg tilbake fortere. 

Takk for tips. Basiron har virkelig ingen effekt på disse kvisene, dessverre. Det eneste som skjer er at huden rundt blir tørr og flasser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble kvitt mine etter flere mnd trening og  sunnere mat. Og jeg hadde mye verre kviser. Hadde dem over nakken, ryggen, ansiktet, halsen, brystet, og armene også. Er kvitt dem nå.

Anonymkode: e5690...b6a

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble kvitt mine etter flere mnd trening og  sunnere mat. Og jeg hadde mye verre kviser. Hadde dem over nakken, ryggen, ansiktet, halsen, brystet, og armene også. Er kvitt dem nå.

Jeg har trent i 20 år og spiser så og si bare sunt.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har trent i 20 år og spiser så og si bare sunt.

Ok, men kanskje feil for din kropp siden du får utbrudd nå? Du sier det er hormonelt. Er det da konstant, eller ved mensen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...