Gå til innhold

Overpronasjon hos småbarn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen med erfaring, feks med 1-2 åring? Får bare vage svar av fysio, vanskelig å finne god informasjon om dette hos småbarn synes jeg.. Skal bestille legetime, for vi synes overpronasjonen er ganske stor. Barnet hviler vekten på innsiden av fotsålen, spesielt ene benet. 

Anonymkode: e3986...932

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ganske vanlig ? Noen vokser ikke det av seg og noen barn gjør det..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Tapas skrev:

Det er vel ganske vanlig ? Noen vokser ikke det av seg og noen barn gjør det..

Som sagt er overpronasjon ganske stor, vanskelig å beskrive, men hele foten går skjevt. Det ser rett og slett veldig feil ut :( kan ikke skjønne at foten skal ha en god utvikling om dette ikke retter seg.. Så hadde vært veldig fint å høre andres erfaringer mens vi venter på legetime. 

AnonymBruker
Skrevet

Hos vår er den også sånn. Kan ikke bruke sandaler eller mye sko, for foten faller liksom inn. Fikk såler på teknomed når barnet var 3-4 år gammelt. Har det jo fortsatt, men er nok mye mer komfortabelt med såler 

Anonymkode: 0fbfc...2de

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hos vår er den også sånn. Kan ikke bruke sandaler eller mye sko, for foten faller liksom inn. Fikk såler på teknomed når barnet var 3-4 år gammelt. Har det jo fortsatt, men er nok mye mer komfortabelt med såler 

Har dere fått vurdering av ortoped? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt overpronasjon siden jeg Var en liten jente. Har kun regelmessig gått til fysio for å øvelser som strekning osv, og spesial såler hos ortoped. Ingenting mer har blitt gjort, og har hatt det fint med både gåing, løping, sykling og andre aktiviteter der bein/føtter spiller en rolle. Som barn ble jeg vel mye påmint å stå rett opp på begge og ikke hvile vekten på det ene beinet. Men det var ikke bare en påminnelse for foten, det er ikke noe godt for hoftene våres heller å stå slik uansett. 

Anonymkode: be193...ef4

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere fått vurdering av ortoped? 

Var hos ortoped og fikk godkjent støtte til såler fra nav. Skulle bruke de mest mulig også inne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...