Gå til innhold

Hvordan ignorerer man en kollega på en vennlig måte og at vedkomne forstår det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kommet i en lei situasjon på jobb der noen kollegaer tror at jeg og en har noe på gang. Har vell vært for koselige mot denne kollegaen. Denne personen har laget litt problemer for min del også. 

Nå ønsker jeg å holde avstand og ignorere vedkomne på en grei måte. Har dere noen ideer på hvordan ? Ønsker at vedkomne skal forstå dette også. Har aldri gjort dette før så ønsker å få ideer :) 

Anonymkode: e65c0...396

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si det som det er. "Det har blitt litt snakk om oss som om vi har noe på gang. Kam vi roe det litt ned en liten stund så de går lei?" Eller noe sånt da. Da hadde jo den personen også innsett at du ikke er interessert på den måten, noe som hadde stoppet det hele :)

en annen ide kan være at du kan begynne å snakke om tinderdatene/ kjærlighetslivet ditt for å på den måten vise at du ikke er interessert i denne personen ;)

Anonymkode: cc370...350

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Si det som det er. "Det har blitt litt snakk om oss som om vi har noe på gang. Kam vi roe det litt ned en liten stund så de går lei?" Eller noe sånt da. Da hadde jo den personen også innsett at du ikke er interessert på den måten, noe som hadde stoppet det hele :)

en annen ide kan være at du kan begynne å snakke om tinderdatene/ kjærlighetslivet ditt for å på den måten vise at du ikke er interessert i denne personen ;)

Innser at jeg har drete meg ut og gitt han for mye oppmerksomhet noe som det ikke har vært meningen med :( 

Det beste er vell å ignorere han framover,men hvor lenge då liksom?

Skrevet (endret)

Hvordan mener du egentlig at du har drete deg ut? 

Endret av Forundret..
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Forundret.. skrev:

Har gitt for mye oppmerksomhet

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Forundret.. skrev:

Kollegaen har ment at jeg har gitt han alt for mye oppmerksomhet og delvis har han rett,men det er mye han tar feil i også. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kollegaen har ment at jeg har gitt han alt for mye oppmerksomhet og delvis har han rett,men det er mye han tar feil i også. 

Hvilken type oppmerksomhet er det du har gitt ham da? 

AnonymBruker
Skrevet

Utfra det du forteller, så virker det jo som om dere har hatt en viss dialog om hvordan han har oppfattet deg. Kan du ikke bare fortelle ham rett ut at selv om du kanskje har sendt noen litt feile signaler, så er du ikke interessert i noe? Det er mer ryddig enn å skulle hinte om det. Voksne mennesker skal tåle å både fortelle og bli fortalt slike ting på en ordentlig måte, tenker jeg. 

Anonymkode: 6ccff...5e3

• Liker 3
Gjest theTitanic
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å ignorere er ikke spesielt hyggelig og lite voksent. Voksne snakker sammen og forteller på en grei måte hva ståa er. De fleste forstår bare de blir forklart. Om du ignorerer er så vil jo vedkommende lure på hva dette handler om. Kanskje blir det noe snakk. Og det er ikke snilt. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, theTitanic said:

Å ignorere er ikke spesielt hyggelig og lite voksent. Voksne snakker sammen og forteller på en grei måte hva ståa er. De fleste forstår bare de blir forklart. Om du ignorerer er så vil jo vedkommende lure på hva dette handler om. Kanskje blir det noe snakk. Og det er ikke snilt. 

Jeg har ikke sakt at hun burde ignorere.. mente du å quote noen andre?

Gjest theTitanic
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sakt at hun burde ignorere.. mente du å quote noen andre?

Kanskje var jeg litt kjapp. Noen ville ignorere kollegaen fremfor å si noe. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, theTitanic skrev:

Problemet er at da jeg fikk vite dette så blei jeg ikke fortalt alt hva dette dreide seg om, men det har jeg fått vite nå. Prøvde å be om unnskyldning på en keitete måte før jeg visste hva dette dreide seg om. Såg jo når sjefen leste opp så har han misforstått en god del,men at jeg har drete meg ut. Har ikke problem med å innrømme at jeg har drete meg ut på enkelte områder,men at han har også misforstått også. 

Han ignorerer meg på jobb. Er helt enig i å snakke i sammen,men er redd at han skal gå til sjefen og at jeg får enda mer trøbbel. 

Kjenner at jeg syns at dette er vanskelig og har lyst til å gjøre dette på rett måte. Ønsker også at han skal høre på meg også. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utfra det du forteller, så virker det jo som om dere har hatt en viss dialog om hvordan han har oppfattet deg. Kan du ikke bare fortelle ham rett ut at selv om du kanskje har sendt noen litt feile signaler, så er du ikke interessert i noe? Det er mer ryddig enn å skulle hinte om det. Voksne mennesker skal tåle å både fortelle og bli fortalt slike ting på en ordentlig måte, tenker jeg. 

Problemet er at han har hevet dette til sjefen sin og min. Ønsker ikke noe enda mer problemer siden det har vært det. Han ignorerer meg osv på jobb. 

Skrevet

Han ignorerer deg og du har lyst å ignorere han? Jeg skjønner ikke helt. Eller er det det at du har lyst å si unnskyld og så ignorere? 

Hvis du har drete deg ut, så si unnskyld og gå videre. 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Sensi skrev:

Han ignorerer deg og du har lyst å ignorere han? Jeg skjønner ikke helt. Eller er det det at du har lyst å si unnskyld og så ignorere? 

Hvis du har drete deg ut, så si unnskyld og gå videre. 

For å si det slikt så har jeg kommet meg videre,men han tror jo ting som ikke stemmer helt.

På en måte så har jeg drete meg ut,men på en annen måte så har han også misforstått ting også. Har litt lyst til å si dette til han når jeg vet disse tingene nå. Ønsker jo ikke at det skal bli verre. 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke hatt noe dialog med han om dette, men har fått vite det via sjefen min. Ønsker kun å snakke med han under 4 øyne og ingen andre til stede som sjefene. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har noen gode ideer på hvordan jeg kan få snakke med vedkomne uten at det blir oppfattet som at jeg oppsøker han osv.

Hvordan begynner man en slik samtale som er vanskelig ? 

Føler at hva jeg gjør så blir dette oppfattet feil :( 😕 

Skrevet

Det er veldig vanskelig å forstå hva du mener?

Men du er altså ei dame som har gitt en fyr for mye oppmerksomhet, i den grad at det ble så ubehagelig for ham at han informerte sjefen deres?

Og de leste opp hva han hadde sagt du hadde gjort? 

—> hva i all verden har du gjort for at det kan gå så langt? Du må jo ha gjort mer enn «ga ham mye oppmerksomhet»...!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Ellevill skrev:

Det er veldig vanskelig å forstå hva du mener?

Men du er altså ei dame som har gitt en fyr for mye oppmerksomhet, i den grad at det ble så ubehagelig for ham at han informerte sjefen deres?

Og de leste opp hva han hadde sagt du hadde gjort? 

—> hva i all verden har du gjort for at det kan gå så langt? Du må jo ha gjort mer enn «ga ham mye oppmerksomhet»...!

Har ikke følt selv at jeg har gjort noe galt. Bortsett fra at jeg har drete meg ut i forhold med at jeg har eventuelt har kanskje sendt for mye mld til han. 

Han har misforstått en god del også. Har ikke gjort noe graverende. 

AnonymBruker
Skrevet
På 9.5.2020 den 12.45, AnonymBruker skrev:

Innser at jeg har drete meg ut og gitt han for mye oppmerksomhet noe som det ikke har vært meningen med :( 

Det beste er vell å ignorere han framover,men hvor lenge då liksom?

Nei. Det beste er å si det på en pen måte, men tydelig, og så lite som mulig. Ignorering skaper bare dårlig stemning, og forsurer miljøet. Da risikerer du også å få en uvenn.

Anonymkode: d934a...ace

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...