Gå til innhold

Svenskene tror at vi skal feire 17 mai på helt vanlig måte..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må le litt. I Sverige sitter de nå og gnir seg i hendene og gleder seg til å se nordmennene feire 17 mai. De har nemlig fått for seg at vi skal feire på helt vanligvis, med tusenvis av mennesker samlet! Altså, hva med å gjøre litt research?? Jeg har både lest om det på et svensk forum, og den linken her sier jo alt:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tegnell-om-att-norge-oppnar-upp

Hvor korka tror de egentlig at vi er?

Anonymkode: 75fc1...41f

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje de er ordentlig sinna på oss for alle svenskevitsene. Man vet jo ikke.

• Liker 14
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ja,ja. Så får de tro det da.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gidder virkelig ikke å bry meg om hva andre land mener, sier eller gjør.

Anonymkode: eab35...c3a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Nightcrawler skrev:

Kanskje de er ordentlig sinna på oss for alle svenskevitsene. Man vet jo ikke.

Skal ikke se bort fra det. Og det virker som om de ikke unner noen andre å lykkes i det her, når de selv ikke gjør det. Det oser av bitterhet, og det er bare trist.

2 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Ja,ja. Så får de tro det da.

Jepp! Men det er fortsatt komitragisk.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder virkelig ikke å bry meg om hva andre land mener, sier eller gjør.

Men hvorfor åpner du og leser tråder som denne, da? 😛

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er helt merkelig hvor mye svenske og særlig den galningen synes om hva vi gjør i Norge. Herregud, de har sine egne problemer og bør virkelig ordne opp i eget rot før de kritiserer og diskuterer andre. 

Anonymkode: df342...8c2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha!!! 

Anonymkode: 9a181...6e4

• Liker 4
Gjest Alkoholist
Skrevet

Det får de da bare tro... 

Skrevet

Okay?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du skal ha noe å spørre om...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var da rette ræva som feis 😳😳😳

Anonymkode: 92c2c...f33

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er sure fordi nordmenn ikke lenger legger igjen penger som holder grensebyene i gang. 

Anonymkode: 05f04...fb7

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så ikke klippet, men jeg er ikke uenig med ham slik dere beskriver det han sier.

Jeg leser her inne, og hører planlegging ute i nærmiljøet, og det høres ut som om det blir mye folk ute, selv om det ikke blir like fullt som vanlig. 

Det blir spennende å se hva som skjer i etterkant.   Kanskje det beste vi kan håpe på er styrtregn? 😂

Når det er sagt, jeg har ennå til gode å høre norske helsemyndigheter snakke negativt om den svenske strategien. De er veldig diplomatiske når de svarer på spørsmål om hva de synes om den.  Som oftest svarer de at de har et nært og godt samarbeid med sine nordiske kolleger,  og at svaret på om hvem som gjorde rett ligger langt frem i tid.   Jeg skulle ønske de svenske representantene var like tilbakeholdne når de fikk spørsmål om hva de mener om den norske strategien. Det virker litt merkelig når de nærmest håper at Norges strategi skal feile (jfr Johan Gisseckes kommentar i går)

Anonymkode: 42542...b6d

• Liker 5
Gjest Forumhei
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja rart det, og tar seg bryr med og svare 😂😂

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så ikke klippet, men jeg er ikke uenig med ham slik dere beskriver det han sier.

Jeg leser her inne, og hører planlegging ute i nærmiljøet, og det høres ut som om det blir mye folk ute, selv om det ikke blir like fullt som vanlig. 

Det blir spennende å se hva som skjer i etterkant.   Kanskje det beste vi kan håpe på er styrtregn? 😂

Når det er sagt, jeg har ennå til gode å høre norske helsemyndigheter snakke negativt om den svenske strategien. De er veldig diplomatiske når de svarer på spørsmål om hva de synes om den.  Som oftest svarer de at de har et nært og godt samarbeid med sine nordiske kolleger,  og at svaret på om hvem som gjorde rett ligger langt frem i tid.   Jeg skulle ønske de svenske representantene var like tilbakeholdne når de fikk spørsmål om hva de mener om den norske strategien. Det virker litt merkelig når de nærmest håper at Norges strategi skal feile (jfr Johan Gisseckes kommentar i går)

Nordmenn er som kveg. Dersom det blir fint vær og smittetallene er lave vil folk gå bananas som om det er historiens siste 17. Maifeiring...

Når det gjelder svenskene så blir skylden og ansvaret deres overfor egen befolkning svekket dersom vi må spa ned noen tusen nordmenn også. Da kan de peke på oss å si at vi var hysteriske, men endte opp med samme prosentandel døde.

Skulle motsatt tilfelle ha vist seg å inntreffe er de kun skjødesløse kynikere. Norges feil vil legitimere Sverige. Det er ikke mer innviklet enn det.

Når det gjelder styrtregn så er det en fin ting. Jeg håper på skikkelig drittvær selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Normalt sett tror jeg de fleste nordmenn ønsker seg en solfylt 17. mai.

I år tror jeg vi er mange, spesielt foreldre, som tenker i fellesskap at det nok ikke hadde gjort så mye om det pøsregner akkurat denne dagen i år? 

Anonymkode: e3802...46a

• Liker 2
  • Opprett ny...