Gå til innhold

Hodepine og trykk bak øyet over flere dager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt konstant hodepine siste 5 dager og noe som føles ut som et trykk bak ene øyet. Hodepine mest på en side (høyre) og ikke veldig vondt, men nok til at det er ganske plagsomt. Er verst om morgenen. Noen som har noen anelse om hva det kan komme av? Er det noe vits å gå til lege? Se det an en uke til kanskje?

Anonymkode: c3d55...8c1

Skrevet

Dette tenker jeg er riktig å gå til lege med. Sannsynligvis er det ikke noe farlig, men greit å snakke med legen om det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du aldri har hatt noe sånt før, og det ikke gir seg eller i det minste blir noe bedre, ville jeg vurdert et legebesøk. Jeg kan få noe tilsvarende, men jeg har kjent migrene som arter seg på den måten, og det varer sjelden så lenge. Så til og med jeg, som ser an det aller meste, ville kanskje oppsøkt legen på grunn av sånt som du beskriver. 

Det kan være alt fra en form for migrenehodepine eller annen hodepine til bihulebetennelse til tannproblemer til mye mye annet, men det må nesten en lege som kan se på deg vurdere. 

Anonymkode: 07a8e...dd5

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ringe legen til uka og spørre om du skal ta en time eller om du kan se det an. 

Jeg har hatt omtrent akkurat samme plager i et halvt år, uten at noen forstår hvorfor. Men de har i det minste utelukket de fleste alvorlige ting, det er jo en lettelse i seg selv. Ring og spør på mandag!

Anonymkode: b846d...e9d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det sånn av to årsaker. Den første gangen var det pga. synet som var blitt dårligere uten at jeg hadde merket det. Anstrengte øynene mye og fikk kraftig hodepine. Dette skjedde flere ganger. Det var da jeg begynte med linser for første gang. 
 Andre gangen/perioden skyldtes det stress og stressmigrene/spenningsmigrene. 

Anonymkode: fccb9...41c

Skrevet

Jeg får det slik når jeg stresser mye. 

AnonymBruker
Skrevet