Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt å studere på høyskole nå til neste skoleår og må selvfølgelig flytte ut for å få gjort om studielånet til delvis stipend, derfor har jeg søkt på hybel. I dag har jeg fått tilbud om bolig og har en kontrakt og signere på, MEN det jeg ikke visste var at man må betale depositum med en gang han signerer kontrakten (?), noe jeg ikke helt skjønner ettersom skolen ikke starter før om 3 måneder og jeg ikke skal flytte ditt før da? Hvordan forventer de at noen skal betale depositumet (som jeg forventet skulle betales med første utbetaling av studentlånet som er på over 20 tusen) når jeg ikke har fått/eller får pengene før nesten-skolestart?

Syntes det er helt r**a system de har funnet på bare for å få de som ikke har råd eller rike foreldre til å ta opp lån. Er det noen banker/steder som tilbyr lån bare for dette eller er det penger som jeg skal trylle frem? Ser ikke helt grunnen til at dette skal betales før man faktisk skal flytte inn men ok... 😕

Anonymkode: 54d4c...c5c

AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke rike foreldre for å betale litt over 20 000.......... skaff deg jobb.

Anonymkode: e8d04...93d

AnonymBruker
Skrevet

Husk at du aldri skal betale depositum til utleieren, du og utleieren skal opprette en egen depositumkonto sammen i banken og det er utleieren som skal betale for opprettelsen av kontoen men når leieforholdet avsluttes så er det du som skal ha rentene.

Hvis utleieren prøver seg på at du skal betale depositum til han så bør du finne deg en annen plass og bo, det er nemlig ulovlig av utleieren å ta depositumet selv.

Anonymkode: f6806...1e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at du aldri skal betale depositum til utleieren, du og utleieren skal opprette en egen depositumkonto sammen i banken og det er utleieren som skal betale for opprettelsen av kontoen men når leieforholdet avsluttes så er det du som skal ha rentene.

Hvis utleieren prøver seg på at du skal betale depositum til han så bør du finne deg en annen plass og bo, det er nemlig ulovlig av utleieren å ta depositumet selv.

Anonymkode: f6806...1e7

Greia er at dette er studentsamskipnaden det er snakk om her, det var ingen informasjon om dette noe sted, kanskje litt idiotisk fra demmes side. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greia er at dette er studentsamskipnaden det er snakk om her, det var ingen informasjon om dette noe sted, kanskje litt idiotisk fra demmes side. 

Det den ovenfor skriver gjelder ikke studentsamskipnadens boliger. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...