AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #1 Del Skrevet 8. mai 2020 Hvilken leverandør har du? Og hvor mange kr. per kWh betaler du, eller hva slags avtale har du? Anonymkode: ab7e3...fb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #2 Del Skrevet 8. mai 2020 Gudbrandsdal energi. Avtalen heter «ge spotpris». Prisen ligger nå på 11 øre per kWh. Anonymkode: 13b37...feb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #3 Del Skrevet 8. mai 2020 Har nettleverandør som strønleverandør. Husk at man skal betale nettleie til de som vedlikeholder strømnettet der du bor (TrønderEnergi, BKK, Hafslund, Lyse Eneri etc). Vanlig strømkjøp kommer utenom, og det er dette du kan kjøpe av sånne som Norgesenergi og Fjordkraft. De eier ikke strømlinja som koble huset ditt til strømnettet slik at du får strøm, de kjøper billig strøm og videreselger til deg. Slike rene strømselskaper har ofte lokketilbud med en måned gratis strøm, tre måneder til innkjøpspris etc. Problemet er at du gjerne havner på en ganske dyr pris etterpå, og så er du gjerne stuck med 6-12 måneders bindingstid. Men det verste med slike selskaper er ofte at de har opptil flere faste kostnader h er måned. Type 49,- fakturagebyr, 59,- admingebyr, 39,- forsikringsgebyr....... Alle strømleverandører har minst 1 sånn en, men det er helt unødvendig å betale flere sånne i måneden. Man kan jo kjøpe noen kWh for 49,- så vil jo helst bruke pengene på det. Jeg bruker nettselskapet som min strømleverandør. De er sånn midt på treet prismessig, har stabile strømpriser som ikke skrur seg plutselig opp men følger markedet. Dessuten sponser min leverandør mange lokale lag og foreninger hvis det betyr noe for deg. Du kan være heldig å få et rasende godt introtilbud, men vær da flink å sjekke hva prisen er når kampanjeperioden er over. Og hvor mange faste månedsbeløp du må betale. Onkelen min betalte 59,- hver måned i jobbforsikring eller noe sånt hos Fjordkraft. Og det var en forsikring som gjorde at han fikk utsatt strømregningen sin hvis han ble arbeidsledig. Mannen hadde vært pensjonert i 10 år...... Anonymkode: 1859c...527 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #4 Del Skrevet 9. mai 2020 Jeg skifter leverandør 2-3 ganger årlig. Som han/hun som poster over meg skriver så ja, det finnes tilleggsgebyrer blant tilbydere (men langt fra alle). Er ikke hjemme nå for å sjekke priser, men det er jo irrelevant siden priser du får avhenger av hvor i landet du bor. Jeg anvendte http://elskling.no sist gang til å finne leverandører som passer meg men det finnes flere slike tjenester (vg har en ser jeg - https://www.vg.no/sammenlign/strøm ). Tar 10 minutter å skifte leverandør hvis du gjør det første gangen (dvs skjønner ikke hva forskjell mellom variabel og spotpris er). Ellers er strømleverandørene rene mafia virksomheten (tar i her, men dette er cowboy bransje) så å ha lojalitet mot dem er hinsides all fornuft - "Do unto others before they do unto you" er en god spilleregel når det gjelder denne bransjen. Anonymkode: b903c...697 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 9. mai 2020 #5 Del Skrevet 9. mai 2020 Akraft. 6 mnd introduksjonstilbud, med pris på minus 13,25 øre per kWh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #6 Del Skrevet 24. februar 2021 Noen som vet hva som er rimeligst av Fjordkraft og Norgesenergi? Anonymkode: 5bb1c...ccc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #7 Del Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som vet hva som er rimeligst av Fjordkraft og Norgesenergi? Anonymkode: 5bb1c...ccc Er vel bare å sammenligne via nettsiden? spotprisen er jo den samme men sjekk påslag og månedsbeløp Anonymkode: 449ae...2dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #8 Del Skrevet 24. februar 2021 Spotprisen i min by/område er 41.45 øre akkurat nå. Har los Coop avtale, men spotpris er spotpris (innenfor samme området) samme hvilken leverandør det er Anonymkode: 449ae...2dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå