Gå til innhold

Rakk ikke tannpuss før barnet sovnet 😖

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en gutt på snart 3 år som sovnet i bilen på vei hjem fra besøk, for kvelden. Dette betyr at han ikke fikk pusset tennene som normalt. Skulle gjort det før vi reiste, men ting går ikke alltid som planlagt. 

Dere som har peiling - kan dette faktisk gi hull i tennene, at tannpuss en sjelden gang ikke blir gjort? 

Jeg har angst for at barnet skal få hull i tennene, og er meget nøye med tannpuss morgen og kveld. 

Helvete, altså.

Anonymkode: 9f1b6...359

Videoannonse
Annonse
Gjest Chroma
Skrevet

Nei, det går helt fint at tennene ikke blir pusset en sjelden gang i blant. 
Puss de som vanlig i morgen tidlig og ikke tenk mer på det. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han er 3 år og hadde fått hull (sier ikke at man gjør det av å misse én tannpuss), så mister han uansett melketennene om noen år og dere kan starte med blanke ark på tannpussen på de permanente tennene. 

Anonymkode: 1f4f7...3eb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei nei, slapp helt av. Det skal mer til for å få hull i tennene. Du kan jo prøve å pusse det forsiktig mens barnet sover og gi barnet litt vann i en flakse etterpå? Eller hvis barnet er sånn som våkner av det, prøv å ta bittelitt tannkrem på fingeren din og gni det forsiktig på alle tennene og la barnet sove videre med litt fluor på tennene? Da slipper du å sove med den bekymringen :) 

Anonymkode: 34137...41a

AnonymBruker
Skrevet

😄

Anonymkode: aa641...b42

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det går garantert helt fint.

Anonymkode: 23c66...9c5

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Man får ikke hull av å glemme tannpuss en gang. Slapp helt av.

Skrevet

Åh, du overreagerer! Ingen fare!😊❤️

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror de fleste av oss som har eller har hatt små barn har opplevd akkurat det :) Går helt fint! 

Anonymkode: 54393...445

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Åh, du er akkurat som meg. 🥰

En enkelt gang går fint. 

Anonymkode: c7161...f21

• Liker 2
Skrevet

Ring tannlegevakta i kveld.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke folk logisk sans lenger? 

Anonymkode: 27226...bd1

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Vel, min 3 åring hoppa over tannpuss ikveld. Og jeg godtok det MED vilje. 

alt for sent hjem, alt for mye styr. Rett i seng med t-skjorta han har hatt på i hele dag. Og gjett hva? Det går heeeeelt fint for en gangs skyld:-)

Anonymkode: f9c32...e26

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Eg er heilt lik, haha.

Det går nok fint. Det er 365 dager i året, den eine dagen øydelegge ikkje alt.

Anonymkode: 8f34a...07e

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke folk logisk sans lenger? 

Anonymkode: 27226...bd1

Nei, mange unge har totalt mista evnen til å tenke logisk og ikke minst vurdere risiko. Rett og slett. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Jytte skrev:

Ring tannlegevakta i kveld.

Jeg er sykepleier, så det kan du bare drite i 😂 Hater folk som ringer legevakter på kødd. 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Helgeline skrev:

Nei, mange unge har totalt mista evnen til å tenke logisk og ikke minst vurdere risiko. Rett og slett. 

Ok. Ts overreagerer kanskje ein smule. Men det går an å svare skikkelig da. Sjølv om vi er på eit anonymt forum.

Anonymkode: 65eac...eda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Helgeline skrev:

Min far født i 1955 fikk sirup på smokken - i dag er tanngarden helt på styr. Uvitenhet var meget utbredt i tidligere tider også. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe dette skjedde omtrent hver gang vi kjørte på kvelden da sønnen min var liten. Jeg bar ham bare inn i sengen og var såre fornøyd med at legging gikk så lett den kvelden. ;) Pusset morgen og kveld ellers, så å hoppe over det 3-4 ganger i måneden tenkte jeg ikke var noe problem.

Han er 12 nå og har aldri hatt hull. :)

Anonymkode: 50985...6b6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da ringer du tannlegen sporenstreks allerede på mandag. Mest sannsynlig vil arbeidsgiver ha forståelse for dette. 

😂😂

Anonymkode: 565fb...a07

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...