Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare jeg som tenker at alle andre stillingstitler både internt i bedriften og andre type bransjer har en lettere jobb enn meg?

Det virker som at folk avspaserer når de vil, skravler ved kaffemaskinen når de vil, og tar seg 5 minutter ekstra lunsj hver dag, og går avslappet hjem.

Jeg hadde arbeidsuker på skolen min en gang. Da testet jeg flere ting, f.eks. bibliotekar, resepsjon, vaktmester og vaskemann. Følte hver gang jeg gjorde den ene jobben at de andre jobbene virket avslappende, men når jeg skulle tilbake til de nevnte jobbene, så gruet jeg meg og ønsket å være alle andre steder.

Når jeg jobbet i butikk ble jeg alltid demotivert av folk som kom inn i lunsjen, for jeg jobbet, mens de hadde fri, og de hadde sikkert en mye bedre betalt og lettere jobb enn meg.

Når jeg jobbet på kontor ble jeg alltid demotivert av å se folk være ute i finværet som hadde en utejobb, type servitør, turistguide, bussjåfør.

Så jeg begynte å studere igjen, og da følte jeg mye press med tanke på eksamener og dårlig samvittighet for å ikke lese nok; så da ønsket jeg meg jobb. Når jeg nå har jobb og bare x antall pauser dagen og 5 uker ferie og faste starttider, så savner jeg skolebenken igjen der du møtte jevnaldrende og hadde et bra sosialt miljø og styrte din egen timeplan.

Anonymkode: cb7ca...9da

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gresset er sjelden grønnere på den andre siden...

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Grønt blad said:

Gresset er sjelden grønnere på den andre siden...

Fordi?

Alle sammen virker å ha en chill jobb.

Prøvde å ringe et par kunder i dag, men de kunne ikke prate fordi de var på vei til møter eller ''opptatte''.

Det å sitte å diskutere ting over en kaffe. Avslappende. Det å være ''opptatte''... hva er det folk liksom er så ''opptatt'' med?

AnonymBruker
Skrevet

Gjesp! 

Anonymkode: 3d2f8...f30

Skrevet

Du tror alle har det bedre, men det er fordeler og ulemper ved alle yrker. Du legger kun merke til fordelene ved andre yrker eller livssituasjoner.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Er det bare jeg som tenker at alle andre stillingstitler både internt i bedriften og andre type bransjer har en lettere jobb enn meg?

Det virker som at folk avspaserer når de vil, skravler ved kaffemaskinen når de vil, og tar seg 5 minutter ekstra lunsj hver dag, og går avslappet hjem.

Jeg hadde arbeidsuker på skolen min en gang. Da testet jeg flere ting, f.eks. bibliotekar, resepsjon, vaktmester og vaskemann. Følte hver gang jeg gjorde den ene jobben at de andre jobbene virket avslappende, men når jeg skulle tilbake til de nevnte jobbene, så gruet jeg meg og ønsket å være alle andre steder.

Når jeg jobbet i butikk ble jeg alltid demotivert av folk som kom inn i lunsjen, for jeg jobbet, mens de hadde fri, og de hadde sikkert en mye bedre betalt og lettere jobb enn meg.

Når jeg jobbet på kontor ble jeg alltid demotivert av å se folk være ute i finværet som hadde en utejobb, type servitør, turistguide, bussjåfør.

Så jeg begynte å studere igjen, og da følte jeg mye press med tanke på eksamener og dårlig samvittighet for å ikke lese nok; så da ønsket jeg meg jobb. Når jeg nå har jobb og bare x antall pauser dagen og 5 uker ferie og faste starttider, så savner jeg skolebenken igjen der du møtte jevnaldrende og hadde et bra sosialt miljø og styrte din egen timeplan.

Er det alle andre, eller er det deg?🤔

Anonymkode: b4da5...5dc

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du må øve deg på å være takknemlig med det du har. Eller finne deg mer konkrete problemer å løse, så du slipper å ha så store ting hengende over deg. Drit i hva alle andre gjør, sett deg konkrete mål for deg selv.

Jeg kjenner meg igjen da, jeg grubler mye på hva som kunne vært bedre. Nå har jeg utdanning og jobb som gjør at jeg faktisk kan ta bedritne ting og forbedre dem. Da blir det ikke like mye fokus på det i mitt eget liv, når jeg får betalt for å forbedre andres drit 👌

Anonymkode: 6d10a...69c

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi?

Fordi gresset er alltid grønnere der du vanner det ;)

Anonymkode: ae699...a55

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi?

Prøvde å ringe et par kunder i dag, men de kunne ikke prate fordi de var på vei til møter eller ''opptatte''.

Det å sitte å diskutere ting over en kaffe. Avslappende. Det å være ''opptatte''... hva er det folk liksom er så ''opptatt'' med?

Hva mener du egentlig her ? 🤣

Anonymkode: 4524c...fb5

• Liker 2
Skrevet

Utejobbing er greit i finværet ja. Men vi bor i Norge. Det er 5% finværsdager og resten dårlig. Så må man likevel jobbe ute. Regn, sludd, snø, vind, frost, hete.

Hva vil du egentlig fram til? Du har fast jobb - det største godet arbeidslivet har å by på

AnonymBruker
Skrevet

Det er et vanvittig slitsom egenskap å alltid tro at alle andre har det bedre. Du fokuserer jo bare på det slitsomme i det du gjør, og det fine i det alle andre gjør. 

Min jobb; 

Du kan se meg sitte til lunsj i 1 time, gjerne utendørs om været tillater det. Jeg kan ta hjemmekontor. Jeg har full fleksitid, og kan komme og gå som jeg vil, trene midt på dagen. Det er gode middager, spennende reiser. Mye latter med kollegaer. 

Det du ikke ser er at jeg har ca 3-400 overtidstimer i året. At jeg enkelte dager såvidt rekker å hive i meg noe frukt i løpet av en lang arbeidsdag. At reiseprogrammet er så tett at jeg ikke er hjemom på 14 dager. At jeg hver dag på ferie tar unna litt mail og telefoner. Også i dag svarte jeg på mail som har kommet i løpet av kveld/natt, før jeg nå satt meg ned med en kaffekopp. 

Anonymkode: cc386...c72

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror du må bli bedre på å fokusere på de positive tingene med din jobb, og det du gjør. 

Jeg har også en jobb med fleksitid, kan ta hjemmekontor, masse koselige kunder, herlige kollegaer. 

Men jeg har også arbeidsoppgaver for to. Telefon, kollegaer og kunder avbryter meg konstant, fleksitid betyr for med arbeidsdager fra 07-16 som normaldag og hjemmekontor på kveldene i tillegg. sure kunder som kjefter på ting jeg ikke kan fikse, og kollegaer som lurer seg unna arbeidsoppgavene med begrunnelsen omsorgsdager, og en sjef som ikke vet hva vi driver med, og som tror alt ordner seg selv, for han har fri. 

I perioder sliter jeg også med motivasjon, men som oftest stortrives jeg med jobben min og gjør alt med glede.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var da voldsomt så mange sytetråder om hvor fælt man har det på jobb og alle andre har det bedre, tråder det er her. Også i disse tider, hvor mange er permittert eller har mistet jobben sin.

Anonymkode: 47e22...c31

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er et vanvittig slitsom egenskap å alltid tro at alle andre har det bedre. Du fokuserer jo bare på det slitsomme i det du gjør, og det fine i det alle andre gjør. 

Min jobb; 

Du kan se meg sitte til lunsj i 1 time, gjerne utendørs om været tillater det. Jeg kan ta hjemmekontor. Jeg har full fleksitid, og kan komme og gå som jeg vil, trene midt på dagen. Det er gode middager, spennende reiser. Mye latter med kollegaer. 

Det du ikke ser er at jeg har ca 3-400 overtidstimer i året. At jeg enkelte dager såvidt rekker å hive i meg noe frukt i løpet av en lang arbeidsdag. At reiseprogrammet er så tett at jeg ikke er hjemom på 14 dager. At jeg hver dag på ferie tar unna litt mail og telefoner. Også i dag svarte jeg på mail som har kommet i løpet av kveld/natt, før jeg nå satt meg ned med en kaffekopp. 

Har du 3-400 overtidstimer i året og enkelte dager knapt rekker hive i deg frukt, stemmer dette dårlig overens med at du kan ta en times lunsj, trene midt på dagen etc.

Anonymkode: a4180...7a4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi?

Om du tror møter er et avslappende kaffeslaberas så er du helt på villspor.. er nesten provoserende e å lese hva du skriver

Anonymkode: 031af...816

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du 3-400 overtidstimer i året og enkelte dager knapt rekker hive i deg frukt, stemmer dette dårlig overens med at du kan ta en times lunsj, trene midt på dagen etc.

Vel, hvem har 400 overtidstimer i året uten at noen reagerer? De aller fleste har ikke lov å jobbe overtid 400 timer i året

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, hvem har 400 overtidstimer i året uten at noen reagerer? De aller fleste har ikke lov å jobbe overtid 400 timer i året

Ikke vedkommende som svarer over, men hvem tror du kontrollerer det? Arbeidstilsynet? 

Jeg har også rundt 300-400 timer overtid i året, men har fast lønn og bonuser så registreres ikke som overtidslønn. Er leder og kjenner ingen andre ledere som faktisk har et normalt årslønn. 

Anonymkode: 18a2f...be0

AnonymBruker
Skrevet

Gresset er ikke alltid grønnere på andre siden som mange sier:) Og alle jobber har positive og negative sider, og hvordan man takler dem kommer nok an på personlighet og andre egenskaper. Når det er sagt så er det enkelte jobber som jeg tror alle kan enes med har en overvekt av negative sider og andre med en overvekt positive.
Jeg jobber turnus til vanlig hvor jeg har opplevd å krype fra bilen og inn i leiligheten i utmattelse :fnise: Jeg kan le av det nå men:P Men så jobbet jeg midlertidig med et prosjekt som gjorde at jeg kunne velge hvilke dager jeg var "i felten," når jeg dro på kontoret og når jeg hadde hjemmekontor, og i det hele tatt NÅR jeg jobbet. Jeg kunne jobbe midt på natta om jeg ville. Jeg kunne jobbe 4 timer, dra å trene, treffe en venninne for kaffe, spise, så jobbe noen timer til. Hadde enormt med overskudd den perioden. Var hardt å returnere til turnus ass :fnise: 

Anonymkode: 08448...f6d

AnonymBruker
Skrevet

Noe sier meg TS at du sliter med å slå deg til ro i uansett jobb du har, da du alltid overfokuserer og pregres av det som er negativt med jobbene, uansett jobb. Holdningsproblemer, som kommer til å skade deg ved en senere anledning. For det finnes alltid ting som er negativt, med omtrent alle jobbene i dag. Å jobbe er ikke en dans på roser, spesielt ikke hvis du kun fokuserer på alt som denne jobben ikke kan tilby deg. Du kan studere så mye du vil, men når du begynner i jobb igjen så kommer du igjen til å innse at arbeidslivet ikke leverer til dine forventninger og dine holdninger. Det beste du kan gjøre for deg selv er å ignorere det negative, fokusere på det positive og prøve å finne en ro med det du gjør. Uansett hva du gjør. 

Anonymkode: d6ba9...f49

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? 

Det er rolige perioder. Og travle perioder. Markedet er som regel dødt Mai-August. Tar jeg et oppdrag i ett land kan det være rolige dager, er det f.eks Singapore kjører de 20 timers dager. Er jeg i Spania er alle ute og spiser minst en time til lunsj hver dag. Har jeg en rolig måned i Norge jobber jeg 4-6 timer om dagen, og trener midt på dagen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...