sofakrok1 Skrevet 9. mai 2020 #101 Skrevet 9. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ergo dårlig menneske Anonymkode: 3d5e3...b77 Slutt å hiss deg opp. Det er bare en permitert taper uten jobb som sikkert ikke har det så greit om dagen. 1
Tarmegenbolle Skrevet 9. mai 2020 #102 Skrevet 9. mai 2020 5 minutter siden, sofakrok1 skrev: Slutt å hiss deg opp. Det er bare en permitert taper uten jobb som sikkert ikke har det så greit om dagen. Å være permittert har da vært en god opplevelse. Endelig fikk man en skikkelig pause fra arbeidslivet. 2
sofakrok1 Skrevet 9. mai 2020 #103 Skrevet 9. mai 2020 Akkurat nå, Tarmegenbolle skrev: Å være permittert har da vært en god opplevelse. Endelig fikk man en skikkelig pause fra arbeidslivet. Men kunne vi fått en pause fra deg? 1
Tarmegenbolle Skrevet 9. mai 2020 #104 Skrevet 9. mai 2020 11 minutter siden, sofakrok1 skrev: Men kunne vi fått en pause fra deg? Det står da enhver fritt til å logge seg ut fra forumet, så det er da helt opp til en selv. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #105 Skrevet 9. mai 2020 9 timer siden, Gjeste mann skrev: Men noe jeg lurer på: Hvor mange startet egentlig sin bakerkarriere under lock-down? Jeg har tilgode av å se på instagram og snapshat stolte øyeblikk av nybakte brød og boller. Her har vi flust opp av slikt. Det har blitt bakt brød/focaccia daglig, i tillegg til burgerbrød, boller og rundstykker. Noe må man gjøre for å slå ihjel tiden med barn i hus. Alle i min vennekrets har gjort tilsvarende... Så at det ikke blir lagt på sosiale medier betyr ikke at folk ikke har bakt mer enn de bruker. Forresten viste det seg at jeg har talent for dette og har fortsatt med dette. Glemte å si det har gått mye hjemmelaget pizza og pizza snurrer også. Jeg har blitt litt rund i kantene, men familien har elsket dette. Anonymkode: 3dd04...be8 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #106 Skrevet 9. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, dere får sitte der med joikakakene og snurringen på boks og kose dere fremover, hamstere. Veldig fornuftig. Anonymkode: 7a65e...c47 Fortell gjerne hva som er ufornuftig. Anonymkode: a22a6...b61 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #107 Skrevet 9. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt, men du mangler jo tydligvis selvinnsikt, ingen som er hyggelig med deg i tråden Anonymkode: 3d5e3...b77 Pga at de stiller dårligere ved en krise, og vet det godt. Aggresjon mot de som er bedre stilt er et velkjent fenomen. Anonymkode: a22a6...b61 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #108 Skrevet 9. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå vet jeg ikke hva dere legge i ordet hamstre. Men jeg byttet ut den daglige småhandlingen med ukeshandling via kolonial. I tillegg kjøpe jeg ekstra av visse holdbare varer jeg ellers uansett spiser mye av som ris, pasta og frosne grønnsaker. Er veldig glad jeg slapp å gå i butikken i ukene etter 13. mars 😅 Anonymkode: 721a3...087 Jamen, i den perioden var det minst risiko av alt for å bli smittet av noe som helst. NÅ derimot, når alt åpner igjen og livet så smått ruller som før- det er nå det er ‘farlig’ å gå i butikken. Anonymkode: 7a65e...c47 2
Tarmegenbolle Skrevet 9. mai 2020 #109 Skrevet 9. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jamen, i den perioden var det minst risiko av alt for å bli smittet av noe som helst. NÅ derimot, når alt åpner igjen og livet så smått ruller som før- det er nå det er ‘farlig’ å gå i butikken. Anonymkode: 7a65e...c47 Man bør absolutt fortsette med hamstring, ja. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #110 Skrevet 9. mai 2020 26 minutter siden, sofakrok1 skrev: Men kunne vi fått en pause fra deg? Er bare å logge av, det. Anonymkode: a22a6...b61 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #111 Skrevet 9. mai 2020 1 minutt siden, Tarmegenbolle skrev: Man bør absolutt fortsette med hamstring, ja. Jepp. En bør ha til 8-12 mnd forbruk av alt. Hva andre sippere mener om det er så lite verdt å høre på, at Vikingarna er å foretrekke. Anonymkode: a22a6...b61 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #112 Skrevet 9. mai 2020 Jeg storhandler hver 14 dag, og har gjort det i 18 år.. hamstrer sjelden men sørger for å ha det jeg trenger for de 14 dagene så Jeg slipper å innom butikken mer en nødvendig. Det eneste jeg har endret på at jeg bestiller meg snus på nett og får rett i postkassa 😊 Anonymkode: 6b491...144 3
Anzii Skrevet 9. mai 2020 #113 Skrevet 9. mai 2020 11 timer siden, Gjeste mann skrev: Utrolig hvor lite selvkritikk noen tar. Å raske med seg alt av hvetemel og gjær er liksom greit? Ja, for det er jo lang holdbarhet liksom... det er 6 pakker gjær igjen og du rasker med deg de 5 siste? hvor usympatisk er det faktisk mulig å bli? Ja, dette er hamstring for meg. Å kjøpe masse man ikke egentlig har bruk for. Å handle for 2 uker om gangen, eller å kjøpe en stor sekk med doruller anser ikke jeg som hamstring.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #114 Skrevet 9. mai 2020 Jeg hamstrer og har huset fult i varer, dette gjør jeg for å unngå å handle så ofte. I tillegg bruker jeg mye matvarer man kun greier å skaffe i korte perioder under året (f.eks viltkjøtt, torsk, laks, hummer, krabbe, sild, sopp, lokalprodusert frukt og grønt). Mine to frysere er fylt med mat, mye sanket fra naturen gjennom året eller handlet på tilbud. Fisker mye, handler kjøtt under slakting med lokale bønder og kjøper viltkjøtt med jegere. Et tørrmatvarelager med alt av hermetikk, bakervarer og andre forbruksvarer. Et kjølerom med grønnsaker, pålegg og meieriprodukter. Har dyrket mye selv: urter, poteter, gulrøtter, kålrabi og epler. Og plukker også mye i naturen: sopp og bær. Jeg handler svært sjeldent, men når jeg første handler så kjøper jeg mye. Ofte bestiller jeg bare på nett, siden det gjerne er det letteste. Kan f.eks bestille hvetemel som rekker for 6 til 8 måneder for en familie på 5 personer. Uansett, tror dere jeg hadde behov for å handle når koronaviruset brøt ut? Nei, jeg har ikke vært på en matbutikk siden midten av februar, jeg har alt jeg trenger. Eneste jeg har kjøpt er noen linser på nett og en nesespray og hostesaft på apoteket (just in case). Ja, og noen melkeprodukter med en lokal bonde. Så jeg som hamstrer har faktisk ikke belastet matvarebutikker i det hele tatt nå under koronakrisen. Så nei, jeg er verken egoistisk eller dum slik folk hevder her i tråden. Jeg kjøper mye lokalprodusert mat, produserer mye selv og høster fra naturen. Vil si jeg har en svært bærekraftig livsstil sammenlignet med mange andre. Hamstring er ingen uting, og har vært helt essensielt for å overleve før vår moderne tid. Da måtte man ha et lager med kjøtt og poteter for å overleve vinteren. Anonymkode: 2d44a...949 10
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #115 Skrevet 9. mai 2020 2 timer siden, Imperfectionibus skrev: Var det dumt eller er du bare sur fordet du ikke gjorde det selv? Jeg er ikke sur for at jeg ikke gjorde det selv. Jeg er ingen egoist som kun tenker på meg selv. Men det var selvfølgelig jævla synd at jeg måtte utsette noen i risikogruppa på å kjøre meg rundt på 12 forskjellige butikker for å få tak i noen enkle basisvarer for meg selv og nabodama . Vet om flere som hamstret som ikke er i noen risikogruppe. Voksne mannfolk, som hamstret alt de kunne ti minutter før stengetid. Slike menn ser jeg på som noen stakkarslige pingler! Anonymkode: 63479...588 2
norw Skrevet 9. mai 2020 #116 Skrevet 9. mai 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som hamstret i mars og som nå sitter på store lagre med dopapir. Føler dere nå i ettertid at dere overragerte? Vil dere gjøre noe annerledes neste gang? Anonymkode: 99867...d21 Tviler. Det er ingen ulempe å ha et visst lager. 2
Tarmegenbolle Skrevet 9. mai 2020 #117 Skrevet 9. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke sur for at jeg ikke gjorde det selv. Jeg er ingen egoist som kun tenker på meg selv. Men det var selvfølgelig jævla synd at jeg måtte utsette noen i risikogruppa på å kjøre meg rundt på 12 forskjellige butikker for å få tak i noen enkle basisvarer for meg selv og nabodama . Vet om flere som hamstret som ikke er i noen risikogruppe. Voksne mannfolk, som hamstret alt de kunne ti minutter før stengetid. Slike menn ser jeg på som noen stakkarslige pingler! Anonymkode: 63479...588 De mennene du ser på som stakkarslige pinglete er menn som faktisk tar ansvar som situasjonen tilsier. Du har mye å lære av dem. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #118 Skrevet 9. mai 2020 1 time siden, sofakrok1 skrev: Slutt å hiss deg opp. Det er bare en permitert taper uten jobb som sikkert ikke har det så greit om dagen. Hisse meg nei, vil bare provosere jeg😈 Anonymkode: 3d5e3...b77
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #119 Skrevet 9. mai 2020 9 minutter siden, Tarmegenbolle skrev: De mennene du ser på som stakkarslige pinglete er menn som faktisk tar ansvar som situasjonen tilsier. Du har mye å lære av dem. Situasjonen tilsa ikke at det var nødvendig med hamstring. Det er jo det som er kortslutningen i hodene til disse (vill)mennene. Hadde ingen hamstret ville det vært nok til alle i de første dagene før ny forsyning kom! Anonymkode: 7a65e...c47 1
Tarmegenbolle Skrevet 9. mai 2020 #120 Skrevet 9. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Situasjonen tilsa ikke at det var nødvendig med hamstring. Det er jo det som er kortslutningen i hodene til disse (vill)mennene. Hadde ingen hamstret ville det vært nok til alle i de første dagene før ny forsyning kom! Anonymkode: 7a65e...c47 Situasjonen tilsa at flere tusen mennesker risikerte å bli satt i 14 dagers karantene, og man visste da lite om dette kom til å bli forlenget eller ikke. Blir man sittende uten å kan ta ukes handelen på en måned tilsier all fornuft at det å ha et lager for noen uker fremover er det riktige å gjøre. 2
Anbefalte innlegg