AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #181 Skrevet 10. mai 2020 Vi har ikke hamstret mat, men får blikk fordi vi handler for en god uke om gangen. Dette fordi vi skal slippe å dra i butikken så ofte. Både mannen og jeg er i risikogruppen. Anonymkode: 73f63...dbb 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #182 Skrevet 10. mai 2020 34 minutter siden, Tarmegenbolle skrev: Jo, hamstring beskytter selvsagt andre. Det blir høyere tilgjengelighet på varer etterhvert som færre kjøper dem, frem til produksjon blir redusert. Hamstring betyr ikke at man må ha gammel mat, det betyr at man bruker den eldste først. Nei, hamstring beskytter ikke andre. Men hva var motivasjonen din igjen? I sikre at DU hadde det du trengte, eller var det omsorgen for andre som gjorde at du ranet butikkhyllene? Anonymkode: 47ae7...7cf
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #183 Skrevet 10. mai 2020 Kan ikke si jeg hamster så veldig. Kjøpte dlbbeltvopp av enkelte ting og handlet for 2 uker. Vi hadde nettopp fått frys så vi hadde uansett tenkt å kjøpe opp litt på tilbud osv. Og siden vi da hadde litt mat så ble det betydelig færre butikkbesøk. Noe jeg vil påstå er et tiltak også. Anonymkode: a045e...563 2
Tarmegenbolle Skrevet 10. mai 2020 #184 Skrevet 10. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, hamstring beskytter ikke andre. Men hva var motivasjonen din igjen? I sikre at DU hadde det du trengte, eller var det omsorgen for andre som gjorde at du ranet butikkhyllene? Anonymkode: 47ae7...7cf Som jeg nettopp har forklart deg beskytter det andre. Intensjonen min med hamstring er selvsagt å ta.æ ansvar for egen familie, men det endrer ikke det at det bidrar også til andres sikkerhet.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #185 Skrevet 10. mai 2020 On 5/8/2020 at 6:11 PM, AnonymBruker said: Hamstret ikke, men det var ikke dumt. Dere stoler blindt på myndighetene. Det gjør ikke jeg. Vi ser ikke ringvirkninger av dette enda. Vi får snakkes om 1 år. Økonomien i denne verden blir aldri det samme igjen. Se litt ut av boksen. Se andre nyheter enn nrk og vg. Uti verden er det stor krise. Matmangel, medisinmangel. Se til USA. Så mange arbeidsledige. Det er køer til der de deler ut mat. Vi skal ikke være så kjepphøye før det skjer her. Anonymkode: 0946c...b13 Hvilke nyheter anbefaler du? Anonymkode: d0627...f7a
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #186 Skrevet 11. mai 2020 Noen er her åpenbart bare for å provosere, men "hamstring" som i å ha et lager hjemme til en hver tid, slik at man kan klare seg uten forsyninger et par dager, er ikke dumt. Det anbefales jo av myndighetene også. "Hamstring" som i panikkhandling av kjempemengder tilfeldige varer er derimot selvfølgelig dumt. Man må skille mellom dette. Dersom de fleste hadde fulgt oppfordringen om å ha varer for tre dager hjemme før koronakrisa kom, hadde vi kanskje sluppet noe av panikken akkurat da. Da hadde det vært igjen varer nok til dem som bor trangt eller av andre grunner ikke kan ha matlager hjemme. Anonymkode: 5a9ee...ad6 3
Tarmegenbolle Skrevet 11. mai 2020 #187 Skrevet 11. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Noen er her åpenbart bare for å provosere, men "hamstring" som i å ha et lager hjemme til en hver tid, slik at man kan klare seg uten forsyninger et par dager, er ikke dumt. Det anbefales jo av myndighetene også. "Hamstring" som i panikkhandling av kjempemengder tilfeldige varer er derimot selvfølgelig dumt. Man må skille mellom dette. Dersom de fleste hadde fulgt oppfordringen om å ha varer for tre dager hjemme før koronakrisa kom, hadde vi kanskje sluppet noe av panikken akkurat da. Da hadde det vært igjen varer nok til dem som bor trangt eller av andre grunner ikke kan ha matlager hjemme. Anonymkode: 5a9ee...ad6 Panikkhamstring er ikke det mest ønskelige, men det er langt bedte enn ingen hamstring. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #188 Skrevet 11. mai 2020 På 8.5.2020 den 18.00, AnonymBruker skrev: Dere som hamstret i mars og som nå sitter på store lagre med dopapir. Føler dere nå i ettertid at dere overragerte? Vil dere gjøre noe annerledes neste gang? Anonymkode: 99867...d21 Dopapir hadde gi mye av fra før. Men vi handlet inn litt mat slik at vi til enhver tid kan klare oss fint i minst 2 uker i tilfelle vi skulle bli smittet og ikke ville sende andre i butikken for oss unødvendig. Maten blir spist uansett så vi føler oss ikke dumme nei. Anonymkode: d78b0...076 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #189 Skrevet 11. mai 2020 Forresten, jeg har familie i Storbritannia, og der har det vært mer matforsyningsproblemer enn her. Det skyldes ikke hodeløs hamstring (selv om det gjerne framstilles sånn), men at folk vanligvis spiser mye ute, på restauranter, kantiner osv. Når alt dette ble stengt, måtte jo folk spise hjemme i stedet og supermarkedene slet med å ta igjen den ekstra etterspørselen. Da ble det tomt for mye. Langt fra så tomt at folk måtte sulte, men det ble vanskelig å få tak i akkurat det man ville ha, og det ble mye ekstra stress samtidig som alt annet var temmelig kjipt også. Anonymkode: 5a9ee...ad6 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #190 Skrevet 11. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har ikke hamstret mat, men får blikk fordi vi handler for en god uke om gangen. Dette fordi vi skal slippe å dra i butikken så ofte. Både mannen og jeg er i risikogruppen. Anonymkode: 73f63...dbb Håper dere dreit i det. Anonymkode: a1785...444
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #191 Skrevet 13. mai 2020 På 11.5.2020 den 8.00, Tarmegenbolle skrev: Panikkhamstring er ikke det mest ønskelige, men det er langt bedte enn ingen hamstring. Hehe. Jeg har vært og kjøpt 2x 24pk dopapir i dag tidlig pga denne tråden, selv om jeg hadde nesten full pakke i skapet på badet. Frydet meg over det, og kom på for litt siden for å fortelle det Anonymkode: a1785...444 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #192 Skrevet 13. mai 2020 På 8.5.2020 den 18.19, AnonymBruker skrev: Jeg storhandler (og hamstrer) også utenom pandemi, så for min del har situasjonene vært normal. Har et stort kjølerom, eget matrom + flere frysere. Ifbm jobb hamstrer jeg også til vanlig og hadde et megalager med på desinfeksjon og andre rengjøringsmidler det har vært manko på siden februar, dette må vi ha for å kunne produsere. Andre avdelinger har måttet redusere produksjonene på grunn av for lite av ulike varer. Tro meg, det har jeg fått mye skryt for av mine sjefer. Så nei, jeg føler meg ikke dum og kommer til å fortsette med hamstringen min til jeg dør. Anonymkode: 2d44a...949 Prepper, ikke hamstrer 😉 Du var fornuftig og forberedt (prepare:prepping) Tenker at det både var og fremdeles er veldig fornuftig å preppe, både i forhold til jobb og privat. I alle fall i rimelighetens grad. Jeg er selv prepper, ikke typen amerikansk bunker i kjelleren, men den som alltid har toalettpapir i sekker (støtter lokale idrettslag) og har mat for noen måneder i bod og fryser. Anonymkode: 158fc...27c 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #193 Skrevet 13. mai 2020 Selv om det til nå har vært nok mat i butikken og alltid blitt fylt opp igjen, så var det en periode da butikken slet med å få tak i mye . Så når noen hamstret så gikk det lenge før beholdning i butikken var normal igjen. Det var irriterende for en om kun har handlet hver 10.dag nå. Men jeg har lært ; nå kjøper jeg alltid 2 av hvert og etter hvert så fylles lageret opp av både tørr og frysevarer. Så her er det ikke krise om det blir karantene eller andre ting som hindrer meg å handle. Anonymkode: 2ee24...4bd
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #194 Skrevet 13. mai 2020 På 10.5.2020 den 23.49, Tarmegenbolle skrev: Kjenner du ikke til historien? Historien, som i eventyret:-)? Anonymkode: a22a6...b61
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #195 Skrevet 13. mai 2020 Vi bør hamstre igjen. Se til USA. Neste år kan bli verre enn i år. Det blir stor krise om folk ikke får medisiner og mat. Mulig verdenseliten er med på at dette skal skje. Chip og vaksine på alle. Redusere eldre og svake som koster mye. Vi kan begynne å lure selv om det høres crazy ut. USA har milevis med lange køer for å skaffe mat. Ledigheten er skyhøy. Åpnes ikke landene opp etterhvert og det blir matmangel, medisinmangel og ikke nok jobber til folk så blir det opprør. Jeg er bekymret. Anonymkode: 0946c...b13
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #196 Skrevet 13. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi bør hamstre igjen. Se til USA. Neste år kan bli verre enn i år. Det blir stor krise om folk ikke får medisiner og mat. Mulig verdenseliten er med på at dette skal skje. Chip og vaksine på alle. Redusere eldre og svake som koster mye. Vi kan begynne å lure selv om det høres crazy ut. USA har milevis med lange køer for å skaffe mat. Ledigheten er skyhøy. Åpnes ikke landene opp etterhvert og det blir matmangel, medisinmangel og ikke nok jobber til folk så blir det opprør. Jeg er bekymret. Anonymkode: 0946c...b13 Milevis med køer faktisk.., Nei, dette er ingen konspirasjon og ingen skal chippes. Anonymkode: b08e7...095
Anbefalte innlegg