AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #121 Skrevet 9. mai 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Situasjonen tilsa ikke at det var nødvendig med hamstring. Det er jo det som er kortslutningen i hodene til disse (vill)mennene. Hadde ingen hamstret ville det vært nok til alle i de første dagene før ny forsyning kom! Anonymkode: 7a65e...c47 Slutt å surv. Sørg heller for å bygge deg opp en buffer med dasspapir, såpe og hermetikk. At det blir hamstring når myndighetene varsler full nedstenging av samfunnet og oppfører seg som om svartedauden skylder inn over lander er uungåelig. Det er nettopp pga. hamstring at man alltid bør ha et lager. Har du dårlig råd så får du bygge opp lageret over tid. Anonymkode: a1656...b70 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #122 Skrevet 9. mai 2020 Jeg må skuffe dere som kritiserer hamstring av mel og gjær. Gjærprodusenten (vi har kun én i Norge!) sliter med produksjonen. Det er hovedårsaken til gjærmangel, ikke hamstring. Når det gjelder mel sliter også produsenten med å levere pga internt rot, heller ikke her er såkalt hamstring hovedårsak. Men sosiale medier får frem det verste i folk. Anonymkode: 85b13...c67 6
Nuttery Skrevet 9. mai 2020 #123 Skrevet 9. mai 2020 Jeg følger filosofien "en til nå, to til senere" omtrent hele tiden, så hadde heldigvis ikke noe behov for å hamstre. Jeg hadde det jeg trengte. Tenker heller folk bør hamstre litt hele tiden, slik at det ikke blir krise når noe skjer. 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #124 Skrevet 9. mai 2020 10 timer siden, Tarmegenbolle skrev: Man er ikke et dårlig menneske bare fordi man ikke hamstrer. Man er bare dum. Å kalle andre mennesker dumme da er en et dårlig menneske. Anonymkode: c63c7...9d8 4
Tarmegenbolle Skrevet 9. mai 2020 #125 Skrevet 9. mai 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å kalle andre mennesker dumme da er en et dårlig menneske. Anonymkode: c63c7...9d8 Uenig. Folk som gjør dumme valg er dumme. At andre gjør dumme valg sier ingenting om meg. Endret 9. mai 2020 av Tarmegenbolle 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #126 Skrevet 9. mai 2020 Slipper reise på butikken så ofte og har mindre risiko for å bli syk. Hva skal jeg angre på? Anonymkode: e1874...dce 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #127 Skrevet 9. mai 2020 1 time siden, Tarmegenbolle skrev: Uenig. Folk som gjør dumme valg er dumme. At andre gjør dumme valg sier ingenting om meg. Hva om det faktisk ble matmangel pga. tusenvis av døde på kort tid, slik man ble forespeilet i nyhetene? Da hadde det blitt langt strengere lockdown, og man hadde rissikert at man rett og slett sultet hvis man ikke hadde nok mat. Plasser skylden der den hører hjemme, på myndigheter og media som skremmer opp folket til de grader. En ting er at det fortsatt er mat i hyllene, men mange folk hamstret for å slippe å gå på butikken mens viruset spredde seg. I starten av denne situasjonen trodde til og med jeg at svartedauden 2.0 banket på døra. Hadde ikke panikk akkurat, men det føltes som en rissiko hver gang jeg gikk på butikken den første uka. Anonymkode: a1656...b70
Tarmegenbolle Skrevet 9. mai 2020 #128 Skrevet 9. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva om det faktisk ble matmangel pga. tusenvis av døde på kort tid, slik man ble forespeilet i nyhetene? Da hadde det blitt langt strengere lockdown, og man hadde rissikert at man rett og slett sultet hvis man ikke hadde nok mat. Plasser skylden der den hører hjemme, på myndigheter og media som skremmer opp folket til de grader. En ting er at det fortsatt er mat i hyllene, men mange folk hamstret for å slippe å gå på butikken mens viruset spredde seg. I starten av denne situasjonen trodde til og med jeg at svartedauden 2.0 banket på døra. Hadde ikke panikk akkurat, men det føltes som en rissiko hver gang jeg gikk på butikken den første uka. Anonymkode: a1656...b70 Jeg er tilhenger av hamstring, så jeg ser ikke helt hvorfor du retter spørsmålet til meg? 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #129 Skrevet 9. mai 2020 Kun idioter som hamstrer. Jævlig dårlig gjort å tømme butikken slik at det ikke blir noe til andre. Hva er poenget? Anonymkode: dc3e2...3bd 4
Tarmegenbolle Skrevet 9. mai 2020 #130 Skrevet 9. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kun idioter som hamstrer. Jævlig dårlig gjort å tømme butikken slik at det ikke blir noe til andre. Hva er poenget? Anonymkode: dc3e2...3bd All fornuft tilsier at man bør hamstre. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #131 Skrevet 9. mai 2020 3 timer siden, Tarmegenbolle skrev: Uenig. Folk som gjør dumme valg er dumme. At andre gjør dumme valg sier ingenting om meg. Det er akkurat det sier alt om deg. Mennesker som gjør andre valg enn deg er ikke dumme. Får vel håpe du svømmer på samme måte som du hamstrer. Anonymkode: c63c7...9d8
Tarmegenbolle Skrevet 9. mai 2020 #132 Skrevet 9. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er akkurat det sier alt om deg. Mennesker som gjør andre valg enn deg er ikke dumme. Får vel håpe du svømmer på samme måte som du hamstrer. Anonymkode: c63c7...9d8 Hvis valgene de gjør er dumme så innebærer det også at menneskene er dumme. Og det er jo dumt ikke å hamstre. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #133 Skrevet 9. mai 2020 On 5/8/2020 at 6:02 PM, Bunuel said: Er det noe poeng i å spørre om dette flere ganger? Føler du deg truffet? Anonymkode: 3d61e...539 5
stan Skrevet 9. mai 2020 #134 Skrevet 9. mai 2020 Ser ikke problemet. Vi kjøpte ting vi likevel bruker. At vi kjøpte inn for noen uker fører bare til færre og kortere turer til butikken i en periode. Vi har bare hatt positive erfaringer, og kommer nok til å fortsette å handle inn på liknende måte. Deilig å slippe å dra på butikken nesten hver dag. 7
Imperfectionibus Skrevet 9. mai 2020 #135 Skrevet 9. mai 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hamstring er så sykt egoistisk. Ikke alle har råd til å handle for en måned om gangen (å ukenshandle er selvsagt ikke å hamstre). Man er fantastisk selvsentrert om man tenker at bare seg selv og sin familie trenger dopapir, gjær, knekkebrød eller whatever. Jeg blir kvalm av den atferden. Håper alle føler seg ikke bare dumme, men egoistiske og som ganske dårlige mennesker. Anonymkode: af39c...960 Så at du ikke har råd gjør at ingen andre skal Jeg startet allerede når jeg var pr def fattig og måtte dumpsterdive for å overleve 2
Imperfectionibus Skrevet 9. mai 2020 #136 Skrevet 9. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kun idioter som hamstrer. Jævlig dårlig gjort å tømme butikken slik at det ikke blir noe til andre. Hva er poenget? Anonymkode: dc3e2...3bd Startet med å ha lageret mitt tilbake i 2000 så ekte hamstrere har ikke gjort noe fra eller til for evt tømming av butikkene. 1
Imperfectionibus Skrevet 9. mai 2020 #137 Skrevet 9. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke sur for at jeg ikke gjorde det selv. Jeg er ingen egoist som kun tenker på meg selv. Men det var selvfølgelig jævla synd at jeg måtte utsette noen i risikogruppa på å kjøre meg rundt på 12 forskjellige butikker for å få tak i noen enkle basisvarer for meg selv og nabodama . Vet om flere som hamstret som ikke er i noen risikogruppe. Voksne mannfolk, som hamstret alt de kunne ti minutter før stengetid. Slike menn ser jeg på som noen stakkarslige pingler! Anonymkode: 63479...588 Jeg har hamstret siden 2000 og har ca 1 års forbruk i hus til enhver tid. Så er ikke min skyld at du og andre ikke evner å tenke fremover 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #138 Skrevet 9. mai 2020 "– I prinsippet kan et menneske leve opp mot 60 dager uten mat og bare drikke vann. Dersom man skal ha sjanse til å overleve så lenge må man i hovedsak sitte stille for å spare mest mulig på energien, men man må få i seg væske, påpeker Sundfør" – I tillegg til væske er det viktig å få i seg salt. Cirka ett gram per dag er livsnødvendig. https://www.kk.no/livstil/sa-lenge-kunne-du-overlevd-pa-en-ode-oy/67835413 Nå sier ikke jeg at man ikke skulle kjøpt NOE, men dersom det skulle vært helt krise (slik noen tenkte det skulle bli), så kan man klare seg en god stund uten mat så lenge man har tilgang på rent vann. Man kunne også lagd toalettpapir av en klut eller en bit av et gammelt laken i aller verste tilfelle, eller hoppet rett inn i dusjen.. Samme gjelder bleier. Det at folk gikk helt bananas og hamstret toalettpapir (!) pga en 2 ukers lockdown er jo helt sinnsykt spør du meg.. Anonymkode: 6c3aa...31a 1
Tarmegenbolle Skrevet 9. mai 2020 #139 Skrevet 9. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: "– I prinsippet kan et menneske leve opp mot 60 dager uten mat og bare drikke vann. Dersom man skal ha sjanse til å overleve så lenge må man i hovedsak sitte stille for å spare mest mulig på energien, men man må få i seg væske, påpeker Sundfør" – I tillegg til væske er det viktig å få i seg salt. Cirka ett gram per dag er livsnødvendig. https://www.kk.no/livstil/sa-lenge-kunne-du-overlevd-pa-en-ode-oy/67835413 Nå sier ikke jeg at man ikke skulle kjøpt NOE, men dersom det skulle vært helt krise (slik noen tenkte det skulle bli), så kan man klare seg en god stund uten mat så lenge man har tilgang på rent vann. Man kunne også lagd toalettpapir av en klut eller en bit av et gammelt laken i aller verste tilfelle, eller hoppet rett inn i dusjen.. Samme gjelder bleier. Det at folk gikk helt bananas og hamstret toalettpapir (!) pga en 2 ukers lockdown er jo helt sinnsykt spør du meg.. Anonymkode: 6c3aa...31a Toalettpapir bør man selvsagt hamstre når det er tilbud. Om man ikke allerede hadde et lager av det var det likevel fornuftig å begynne ved lockdown. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #140 Skrevet 9. mai 2020 Hamstret ikke, men hadde nok til å være i isolasjon i 3 uker. Og godt var det når jeg ble syk (var ikke corona) og måtte holde meg hjemme pga feber og hoste. Følte meg ikke dum som hadde det jeg trengte da. Vi har ikke anledning til hjembringing av mat. Og jeg slapp å be noen andre om å utsette seg for smitte for å hjelpe meg. Anonymkode: 58f7a...82a 4
Anbefalte innlegg