AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #81 Skrevet 9. mai 2020 10 timer siden, Tarmegenbolle skrev: Og det er helt greit Nei. Tror ikke noen har selvtillit nok til å innrømme at de gjorde noe dumt her i denne tråden Anonymkode: 33b78...9ea 4
Tarmegenbolle Skrevet 9. mai 2020 #82 Skrevet 9. mai 2020 1 minutt siden, OPIgirl skrev: Dere som hamstret. Ja, dere bør føle dere dumme,og skamfulle fordi dere bidro til at det gikk tomt slik at andre ikke fikk det de trengte. Inkludert meg selv. Hvorfor sørger du ikke for å ha det du trenger for så lite som to dager frem i tid? 4
Tarmegenbolle Skrevet 9. mai 2020 #83 Skrevet 9. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. Tror ikke noen har selvtillit nok til å innrømme at de gjorde noe dumt her i denne tråden Anonymkode: 33b78...9ea Jo, det er helt greit. Det å hamstre er ikke dumt, og det har særdeles lite med selvtillit å gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #84 Skrevet 9. mai 2020 41 minutter siden, Tarmegenbolle skrev: Jo, det er helt greit. Det å hamstre er ikke dumt, og det har særdeles lite med selvtillit å gjøre. Tenk at du fortsett henger i denne tråden og beskytter egoistisk adferd Anonymkode: 3d5e3...b77 5
Tarmegenbolle Skrevet 9. mai 2020 #85 Skrevet 9. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk at du fortsett henger i denne tråden og beskytter egoistisk adferd Anonymkode: 3d5e3...b77 Fornuftig og ansvarlig atferd. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #86 Skrevet 9. mai 2020 9 timer siden, Gjeste mann skrev: Utrolig hvor lite selvkritikk noen tar. Å raske med seg alt av hvetemel og gjær er liksom greit? Ja, for det er jo lang holdbarhet liksom... det er 6 pakker gjær igjen og du rasker med deg de 5 siste? hvor usympatisk er det faktisk mulig å bli? Det er jo ganske ironisk at det store flertallet av de som syter over at det blir tomt i hyllene som følge av at myndighetene og media har skremt vettet ut av folk stort sett er de samme som latterliggjør folk som "prepper". De kalles for tinfoliehattbrukere og det ene med det andre. Og så er det jaggu meg feil med panikkhandling også, som er det dårlige alternativet til prepping. Var jo noen her inne som kritiserte de som handlet inn litt ekstra i februar, lenge før panikken brøt ut her. Denne situasjonen burde ha lært alle at det å ha et lager av essensielle varer for minst to uker frem i tid bør være et mål. Har man råd og lagringsplass burde man ha mat, såpe og dasspapir for et år frem i tid. Og for de med litt kremmerånd så er kaffe, sukker, salt, tobakk og alkohol skikkelig bra valutta om det skulle bli virkelig mangel på varer:-) Anonymkode: a1656...b70 6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #87 Skrevet 9. mai 2020 Haha bruker fremdeles av dopapiret svigers kom med! Vi hamstret ingenting, men fikk jo da hauger og lass med dopapir av dem (uten at vi ba om det..) Så beklager til dere som ikke fikk tak i dopapir første uken av nedstenging, det ligger en del her hos oss og hos svigers..... Anonymkode: 1416f...626 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #88 Skrevet 9. mai 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk at du fortsett henger i denne tråden og beskytter egoistisk adferd Anonymkode: 3d5e3...b77 Vi menn er naturligvis høyreorienterte (Høyre, Frp) og driter langt i solidaritet, feminisme og det kollektive (fellesdugnad). Individet er seg selv nærmest, så vi tenker på vår egen bak først. Jeg hamstret inn anti-bac rundt den 12.mars, det var gøy. Hadde en desperat nabo som ville betale 4 ganger høyere pris for en flaske, men jeg måtte la den kapitalistiske holdningen vike, og jeg beholdt alt for meg selv likevel. Egen sikkerhet kommer først. Anonymkode: 5fc17...ed6 3
Imperfectionibus Skrevet 9. mai 2020 #89 Skrevet 9. mai 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hamstring er latterlig dumt! Og så vanvittig egoistisk!!! Den første ukene måtte jeg søren meg fly rundt hele byen for å finne meg dopapir og en pakke kjøttdeig . Nærbutikkene mine var tomme for alt av frukt, grønnsaker, kjøtt ,håndsåpe, dopapir osv . Møtte nabodama som er dårlig til beins på nærbutikken, hun var helt fra seg da butikken var så og si tømt. Anonymkode: 63479...588 Var det dumt eller er du bare sur fordet du ikke gjorde det selv? 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #90 Skrevet 9. mai 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hamstret ikke, men det var ikke dumt. Dere stoler blindt på myndighetene. Det gjør ikke jeg. Vi ser ikke ringvirkninger av dette enda. Vi får snakkes om 1 år. Økonomien i denne verden blir aldri det samme igjen. Se litt ut av boksen. Se andre nyheter enn nrk og vg. Uti verden er det stor krise. Matmangel, medisinmangel. Se til USA. Så mange arbeidsledige. Det er køer til der de deler ut mat. Vi skal ikke være så kjepphøye før det skjer her. Anonymkode: 0946c...b13 Paranoid much? Der er IKKE matmangel i Norge! Les deg opp da! Anonymkode: 9d37a...ded 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #91 Skrevet 9. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Paranoid much? Der er IKKE matmangel i Norge! Les deg opp da! Anonymkode: 9d37a...ded Klarer du å planlegge mer enn 5 minutter inn i fremtiden? Verden er faktisk i en økonomisk krise som vi enda ikke har merket så mye til, men det er fordi det tar litt tid før dette merkes. Blir det lavere produksjon i landene vi kjøper mat og andre produkter fra så vil det bli mangel her, eller i beste fall drastisk økte priser. Anonymkode: a1656...b70 2
Tarmegenbolle Skrevet 9. mai 2020 #92 Skrevet 9. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Paranoid much? Der er IKKE matmangel i Norge! Les deg opp da! Anonymkode: 9d37a...ded Om matmangel er et faktum er det for sent å hamstre. Dette må gjøres før mangelen oppstår. Det er også andre gode grunner til å hamstre enn matmangel i seg selv. Om smittet hadde spredt seg blant ansatte på lagerene til ASKO, Coop og Rema ville det kunnet gå mange dager og i verste fall uker før distribusjon hadde vært gjenopprettet. 2
Apis Skrevet 9. mai 2020 #93 Skrevet 9. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Paranoid much? Der er IKKE matmangel i Norge! Les deg opp da! Anonymkode: 9d37a...ded Det er jo nettopp det det er, vis den internasjonale transportsektoren bryter sammen eller andre land, slik vi så det med munnbind, ikke slipper essensielle varer igjennom når de har bruk for det selv 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #94 Skrevet 9. mai 2020 Jeg har akkurat igår merket ar vi begynner å gå tom for dopapir. Vet ikke om folk så det på som hamstring, men vi kjøpte en sånn gigasekk med 30 ruller akkurat i begynnelsen av Korona-isolasjon. Vi er jo flere i familien og nå har vi begynt å gå tom. Hva skal jeg egentlig angre på? Og maten har vi spist opp for lengst. Anonymkode: 79ad6...a2f 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #95 Skrevet 9. mai 2020 Hamstring er så sykt egoistisk. Ikke alle har råd til å handle for en måned om gangen (å ukenshandle er selvsagt ikke å hamstre). Man er fantastisk selvsentrert om man tenker at bare seg selv og sin familie trenger dopapir, gjær, knekkebrød eller whatever. Jeg blir kvalm av den atferden. Håper alle føler seg ikke bare dumme, men egoistiske og som ganske dårlige mennesker. Anonymkode: af39c...960 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #96 Skrevet 9. mai 2020 Ja til hamstring og bruke selv/familie. Nei til hamstring og selge på finn.no Anonymkode: 18b75...8d9
allice Skrevet 9. mai 2020 #97 Skrevet 9. mai 2020 Jeg vil påstå at jeg «hamstrer» mer i de periodene jeg går på butikken annenhver dag istedenfor å ta 2 ukers handel. ukeshandling og planlegging stopper litt av hamstringen, vil jeg påstå. Da vet jeg at vi har 5 liter melk og 8 brød som skal vare i x antall dager, istedenfor å stå på butikken etter jobb og prøve å huske «har jeg nok brød hjemme til nistepakken», for å så bli usikker å ta med 2 til, som jeg egentlig ikke trengte. Det samme gjelder for midddagen. Har jeg nok poteter? Tar med 2kg ekstra jeg.. uheldigvis kom nedstengingsbeskjeden på min handledag, så selvom det så ut som om jeg hamstret, var det det stikk motsatte jeg gjorde. 3
Tarmegenbolle Skrevet 9. mai 2020 #98 Skrevet 9. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hamstring er så sykt egoistisk. Ikke alle har råd til å handle for en måned om gangen (å ukenshandle er selvsagt ikke å hamstre). Man er fantastisk selvsentrert om man tenker at bare seg selv og sin familie trenger dopapir, gjær, knekkebrød eller whatever. Jeg blir kvalm av den atferden. Håper alle føler seg ikke bare dumme, men egoistiske og som ganske dårlige mennesker. Anonymkode: af39c...960 De aller fleste får utbetalt lønn en gang i måneden. Dagpenger riktignok hver 14. dag. Uansett så blir ikke ting billigere av å handle oftere. Om man måtte vente to dager ekstra fordi man var for sent ute er det faktisk ingen katastrofe.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #99 Skrevet 9. mai 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi menn er naturligvis høyreorienterte (Høyre, Frp) og driter langt i solidaritet, feminisme og det kollektive (fellesdugnad). Individet er seg selv nærmest, så vi tenker på vår egen bak først. Jeg hamstret inn anti-bac rundt den 12.mars, det var gøy. Hadde en desperat nabo som ville betale 4 ganger høyere pris for en flaske, men jeg måtte la den kapitalistiske holdningen vike, og jeg beholdt alt for meg selv likevel. Egen sikkerhet kommer først. Anonymkode: 5fc17...ed6 Hamstring er kvinneegenskap Anonymkode: 3d5e3...b77
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #100 Skrevet 9. mai 2020 Jeg gjorde bare som Erna sa i pressekonferansen 12 mars: «Nå må vi handle raskt». Og det gjorde jeg. Anonymkode: 85b13...c67 1
Anbefalte innlegg