Gå til innhold

Dere som hamstret mat. Føler dere dere litt dumme nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi la opp et lite lager i februar. Jeg følte meg dum der og da (det var min samboers ide), men da hyllene plutselig ble tomme 12. mars, føltes det slett ikke så dumt ut, nei. Vi kommer nok fortsatt til å ha lager i kjelleren, nok for omkring en uke, i tilfelle noe slikt skulle skje igjen.

Anonymkode: 5a9ee...ad6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ts, men lurer allikevel på om du tenkte på andre også der du var med på å tømme mathyller enda det var frarådet?

Var ganske frustrerende å komme til tomme mathyller da jeg skulle handle etter jobb.

Anonymkode: 3835d...e4f

Det var ikke frarådet da jeg handlet stort og du kunne handlet ferskvarer hvis det var tomt for hermetikk.

Anonymkode: 46ac9...272

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Dere som hamstret i mars og som nå sitter på store lagre med dopapir. Føler dere nå i ettertid at dere overragerte? Vil dere gjøre noe annerledes neste gang?

Anonymkode: 99867...d21

hvordan blir man sittende med store lagre toalettpapir av å hamstre mat? Og på hvilken måte er det dumt å sitte med store lager dopapir? Tar noen år før det går ut på dato.

Anonymkode: a9d39...bf3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

😁 Det var aldri problem med å få tak i mat 😁

Anonymkode: 92096...e3a

• Liker 2
Skrevet

Føler meg ikke så veldig dum, nei. Snarere tvert imot føler jeg at jeg har innarbeidet nye og gode handlevaner og blitt skikkelig flink på måltidsplanlegging. Jeg har spart masse tid, enda mer penger og attpåtil gått ned noen nødvendige kilo i vekt på grunn av dette. Småhandling er noe dritt heretter. :) 

• Liker 6
Skrevet

Vi handlet for to uker i strekk. Angrer ikke og føler meg ikke dum. Det at det var færre i butikkene når smitten var såpass høy tror jeg bare var lurt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi la opp et lite lager i februar. Jeg følte meg dum der og da (det var min samboers ide), men da hyllene plutselig ble tomme 12. mars, føltes det slett ikke så dumt ut, nei. Vi kommer nok fortsatt til å ha lager i kjelleren, nok for omkring en uke, i tilfelle noe slikt skulle skje igjen.

Men hyllene ble jo tomme pga slike som dere..

Anonymkode: b08e7...095

• Liker 12
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er helt greit :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vi handlet inn i februar, i god tid det ble noen krisestemning. Dette gjorde at vi ikke behøvde å handle den helga (vi pleier ellers å ukeshandle på lørdager), så det ble faktisk mer til alle andre.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hamstring er latterlig dumt! Og så vanvittig egoistisk!!! Den første ukene måtte jeg søren meg fly rundt hele byen for å finne meg dopapir og en pakke kjøttdeig . Nærbutikkene mine var tomme for alt av frukt, grønnsaker, kjøtt ,håndsåpe, dopapir osv  . Møtte nabodama som er dårlig til beins på nærbutikken, hun var helt fra seg da butikken var så og si tømt.

Anonymkode: 63479...588

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Nå bør jeg alene med ikke alt for god råd, pleier å handle dopapir når jeg ser disse 119,  tilbudene på obs for 24 ruller eller hva det er for noe.Det gjorde jeg i januar og først må kjøpte jeg nye, så å handle stort kan være bra. Men det er dog ikke hamstring.

Men da det ble kjent at folk hamstret som f. den 11-12-13 mars jeg trodde jeg skulle rulle rundt av latter. Snakk om eksentriske, idiotiske fanatiske tullinger. Jeg lo av alle memes jeg så der disse hamstrerene  ble gjort narr av av. Og jeg lo ennda mer da det ble kjent at disse latterlige toskene prøvde å selge både doruller og annet på finn (sier ikke at alle gjorde det men det var mange).  Fy søren til latterlige mennesker. Menneskets lavmål på det beste👏

Anonymkode: 42e44...a1c

• Liker 10
Skrevet

Utrolig hvor lite selvkritikk noen tar. Å raske med seg alt av hvetemel og gjær er liksom greit? Ja, for det er jo lang holdbarhet liksom... det er 6 pakker gjær igjen og du rasker med deg de 5 siste? hvor usympatisk er det faktisk mulig å bli?

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg storhandler (og hamstrer) også utenom pandemi, så for min del har situasjonene vært normal. Har et stort kjølerom, eget matrom + flere frysere. 

Ifbm jobb hamstrer jeg også til vanlig og hadde et megalager med på desinfeksjon og andre rengjøringsmidler det har vært manko på siden februar, dette må vi ha for å kunne produsere. Andre avdelinger har måttet redusere produksjonene på grunn av for lite av ulike varer. Tro meg, det har jeg fått mye skryt for av mine sjefer. 

Så nei, jeg føler meg ikke dum og kommer til å fortsette med hamstringen min til jeg dør. 

Anonymkode: 2d44a...949

Viss du til vanlig rasker med deg alt brødet slik at ingen andre får- til vanlig tar all dopapiret i hyllene slik at ingen andre har en sjangse- til vanlig røsker med deg all gjæren så ingen andre enn kun du og dine hamstrer venner får laget 80 brød i uken, (fordi dere kjedet dere).  Er vill i blikket og lugger med dere 40 pakker med tomat i makrell så ingen andre kan ta det (for det var faktisk akkurat slik det var den første uken) så vil jeg si at du har abnorme problemer i livet ditt av den helt egoistiske selvsentrerte sorten... 

Jeg og kan og som sagt handle store kvantum på salg men den type hamstring som var under korona finnes det faktisk ingen ynnskyldning for; du er bare et kvalmt usympatis menneske som det nå finnes 9000 + memes av og som verden ler av. Tåpelig.

Anonymkode: 42e44...a1c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg handlet dagen etter storhamstringsdagen, da var hyllene fylt opp igjen, og butikken tom for folk. 

Anonymkode: 85b90...6cb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke alt dette snakket om rømme butikkhyller. Opplevde ikke dette i Trondheim iallefall. 

Angående hamstring så gjorde jeg ikke det, men ser ikke problemet med at andre hamstret. Da ble det færre folk i butikken i ukene etterpå.

Anonymkode: b5af9...3f5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke alt dette snakket om rømme butikkhyller. Opplevde ikke dette i Trondheim iallefall. 

Angående hamstring så gjorde jeg ikke det, men ser ikke problemet med at andre hamstret. Da ble det færre folk i butikken i ukene etterpå.

TOMME butikkhyller... Rømme var det også mer enn nok av såvidt jeg kunne se.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Ullvott skrev:

Føler meg ikke så veldig dum, nei. Snarere tvert imot føler jeg at jeg har innarbeidet nye og gode handlevaner og blitt skikkelig flink på måltidsplanlegging. Jeg har spart masse tid, enda mer penger og attpåtil gått ned noen nødvendige kilo i vekt på grunn av dette. Småhandling er noe dritt heretter. :) 

Dette! 
Har spart meg for masse, både økonomisk og smitterisiko-messig, ved å droppe småhandling flere ganger i uka. Det meste av «lageret» er for lengst brukt opp, så nå har vi gått over til netthandel via Kolonial istedet. Jeg tror jeg sparer meg for enda mer både tid og penger ved å droppe den vanlige småhandlingen her og der, og heller handle stort fra Kolonial en gang i uka. 

Anonymkode: a25c7...1fb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hamstrere er en form for menneskelige parasitter. I krisesituasjoner viser de at de er noen egoistiske bøller som i praksis er en ren byrde for samfunnet.

Anonymkode: 11b62...d46

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg nekter å tro at de som har hyllene fulle av hermetisert champignon, spaghetti ala capri og sodd kommer til å spise det. Det smaker dritt, og det vet de også. Det kommer til å kastes til slutt. 

Anonymkode: f7834...4d9

• Liker 9
Skrevet

Men noe jeg lurer på:

Hvor mange startet egentlig sin bakerkarriere under lock-down?

Jeg har tilgode av å se på instagram og snapshat stolte øyeblikk av nybakte brød og boller.

• Liker 3
  • Opprett ny...