Gå til innhold

Taklampe uten stikkontakt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt en taklmape fra IKEA som ikke har stikkontakt, og siden jeg må kople lampen til vanlig støpsel trenger jeg en stikkontakt som kan festes utenpå ledningen fra lampen. Er åpenbart ingen elektriker så aner ikke hva jeg driver med, men hun på IKEA sa at man kunne kjøpe en slags skjøt på feks Clas Ohlson. Noen som vet hva jeg må kjøpe og hva det heter?

Anonymkode: 5be0b...4a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har kjøpt en taklampe uten ledning og støpsel? 

https://www.clasohlson.com/no/Ledning/p/32-4343-2

Anonymkode: a9587...8ba

Og litt avhengig av hvordan selve lampen ser ut kan det også være greit med en sukkerbit for å koble dem sammen. 

Anonymkode: 43a7a...34d

Skrevet

Stikkontakt er det som sitter fast i veggen, mens støpsel er det som sitter fast i ledningen til lampa. 

Stikkontakt til venstre. Greit å snakke om samme enhet, slik at det ikke blir misforståelser i utstyr med 230V som kan skade deg

2233162.jpg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slik ser enden på ledningen til lampen ut:

85F8E097-310A-453D-8146-2060071DB664.png

Anonymkode: 5be0b...4a0

Skrevet (endret)

Du trenger en lampettledning med støpsel i den ene enden og to wago-koblingsklemmer. Så må du klippe av kontakten som henger på IKEA-lampa du har kjøpt. Så må du avmantle en liten cm på den nye ledningen du kjøpte og koble sammen. 

EDIT: Så feil på bildet. Tenkte først det var de nye taklampekontakten, men det var det jo ikke 

Endret av newman01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...