AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #1 Skrevet 8. mai 2020 Bare litt for morro. Ønsker inspirasjon til aktiviteter dere ofte finner på inne, og hva dere finner på når dere går ut. Akkurat nå er favoritten å kaste stein i elva, sparke fotball, skli på sklie. Inne spiller vi villkatten, tegner/maler og plastalin. Ellers en del baking. Anonymkode: a7012...bc5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #2 Skrevet 8. mai 2020 Trampoline og fotball ute, bok og leke med oss inne😬 Anonymkode: 911e6...d92
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #3 Skrevet 8. mai 2020 Spille lotto, pusle, leke med biler og lego, gå tur, leke med vann. Anonymkode: 2fb0e...423
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #4 Skrevet 8. mai 2020 Sparkesykle, leke i sandkassa, skli, leke med biler/kjøretøy, leke med vann og sølepytter i tillegg til å lese bøker. Snart 2,5. Anonymkode: 3e237...659
Bunuel Skrevet 8. mai 2020 #5 Skrevet 8. mai 2020 Plastelina er vel favoritten. Ellers bare gå en tur. Enkel liten skapning jeg har med å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #6 Skrevet 8. mai 2020 Sparkesykkel,trehjulssykkel,huske,trampolina,sandkasse,lage sølekaker/suppe og diverse ute,pusle,tegne,plastelina,leke med dukker, leke gjemsel med søsken, kaste stein i vannet, samle skjell, lese bok,bosse alle andre rundt.. 3 år Anonymkode: b3cab...ef2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #7 Skrevet 8. mai 2020 Maler mye. Hører på tegnefilm, fremfor å se på (øreklokker). Leser bøker. Leker ute med nabobarn. Sandkasse. Leker med oss voksne. Anonymkode: 2c415...967
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #8 Skrevet 8. mai 2020 Maler, bygger klosser, leker rollespill, trampoline, gå tur med dukkevogn, sparkesykkel, sykkel, piknik, planting, lager hytte og har piknik inni der (perfekt for å få i lunsj)☺️ Anonymkode: a13e0...227
Vera Vinge Skrevet 8. mai 2020 #9 Skrevet 8. mai 2020 Min 2-åring har eldre søsken, og liker best å gjøre det samme som dem. Dvs nå om dagen å spille fotball i hagen, hoppe på trampoline, leke i sandkassa, leke med store biler i hagen, leke med lego eller duplo inne, leke med biler. Sammen med meg liker han å hjelpe til med å lage middag, bake og støvsuge, og så leser vi litt bøker sammen. Sjelden jeg sitter og leker med ham på gulvet, eller gjør typiske bordaktiviteter. Men er vel litt forskjell på om man har barn med søsken eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #10 Skrevet 8. mai 2020 Inne: bygge med klosser, puslespill, tegne, male, duplo, dukkevogn, lekekjøkken, lese bok, bake. Ute: sandkasse, trehjulssykkel/sparkesykkel, tegne med kritt, disse, hoppe i søledammer, ball, trampoline, bare springe rundt som en villmann. Anonymkode: 54cfe...cc3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #11 Skrevet 8. mai 2020 44 minutter siden, Vera Vinge skrev: Min 2-åring har eldre søsken, og liker best å gjøre det samme som dem. Dvs nå om dagen å spille fotball i hagen, hoppe på trampoline, leke i sandkassa, leke med store biler i hagen, leke med lego eller duplo inne, leke med biler. Sammen med meg liker han å hjelpe til med å lage middag, bake og støvsuge, og så leser vi litt bøker sammen. Sjelden jeg sitter og leker med ham på gulvet, eller gjør typiske bordaktiviteter. Men er vel litt forskjell på om man har barn med søsken eller ikke. Ja, er nok en stor forskjell når man har flere barn🙈 Enn så lenge har vi bare han ene, så vi må leke mye sammen med han😅 Anonymkode: a7012...bc5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #12 Skrevet 8. mai 2020 Inne: leke med lego eller duplo, gjerne rollelek. Rollelek ellers også, for eksempel butikk eller kafé. Bygge hytte av sofaputer. Hjelpe til med husarbeid er kjekt, men ikke for lenge av gangen (vaske tre bad blir for mye, det samme med støvsuging av hele huset). Lese bøker. Ute: balansesykkel, lekeplassturer (sandkasse, klatrestativ og huske er kjekkest). Mate ender. Tur i skogen. Se på dyr. Trampoline. Leke med vann. Hjelpe til med hagearbeid (ikke for lenge om gangen). Enebarn på 3,5 år. Veldig sosial type, og liker ikke å leke alene, så han er stort sett rundt oss foreldre. Det beste er å treffe andre med barn. Anonymkode: 96ce0...159
Million Skrevet 8. mai 2020 #13 Skrevet 8. mai 2020 Leke med småbiler var favoritten til min sønn da han var to-tre år. Han elsket alt med hjul på og biler var favoritten. Han kunne alle bilmerkene fra han kunne snakke før han fylte to. Visste at dette var en Volvo, dette er en Mercedes, dette en Toytota osv. Hele kassen med lekebiler kunne han navnene på. Helt fra han var baby og satt i barnevogn pekte han på biler som kjørte forbi oss når vi gikk på fortauet eller parkerte biler som vi gikk forbi og spurte "A laks bil æ det, mamma?" og så måtte jeg sjekke bakpå bilen hva det sto, og fortelle han hva slags bil det var. Dette lærte det vesle knøttet lynraskt. Han elsket også bøker, å bli lest for. Det var ikke noe problem å få knøttet i seng om kvelden, bare sa at "skal vi gå og lese på sengen?" så løp han inn i sengen. Vi leste på dagtid også, og brukte mye tid på bøker.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #14 Skrevet 8. mai 2020 Min som akkurat har blitt tre elsker perler. Store hamaperler på brett eller piperenser (smykke). Ellers er det bake bake (hjelpe meg på kjøkkenet), huske, trampolina, aquaplay, puslespill, øve på bokstaver, lese nok og tv. På TVen er favorittene mamma mø, løvenes konge og BBCs naturdokumentarer. Anonymkode: e8bc4...54e
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #15 Skrevet 8. mai 2020 Tegne, male, puslespill, lage mat med oss, såpebobler, leke med bilene sine, lese bok, se på tv og hoppe i sofaen inne Ute går vi mye, plukker blomster og stein. Kaster stein åpne kummer, ser på tog, biler og sykler, løper litt, sykler (vi dytter sykkelen), hoppe på kryss (sånne oransje markeringer som vegvesenet gjør på asfalten), setter oss et sted å spiser is eller bolle. Anonymkode: 84322...50c
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #16 Skrevet 9. mai 2020 Min på 2,5 elsker å se på film. Han får ikke se mer enn maks en time om dagen, men det er liksom dagens høydepunkt 🙈 Han forsvinner helt inn i handlingen og så leker han at han er en av karakterene fra filmen etterpå. Så her er det mye rollelek, gjerne med utkledning. Han liker også godt å høre på lydbok, høre på musikk og lese bøker. Lego er også stas, men ikke så lenge av gangen. Husarbeid, baking, lotto og Plastelina er også gøy sånn innimellom. Anonymkode: 54ed5...a4f
Gjest Kvinne487 Skrevet 9. mai 2020 #17 Skrevet 9. mai 2020 Trampoline, sparkesykkel, sykle, fotball, lego, biler og magneter 😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå