Gå til innhold

Kloning av dyr

Hei004

Anbefalte innlegg

Hei jeg har to spørsmål, jeg finner ikke disse svarene på nettet.

Finnes det etiske utfordringer knyttet til kloning?

Og er det fornuftig å re-introdusere sabeltanntiger (smilodon) i naturen? hvorfor/hvorfor ikke

håper på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Hei004 skrev:

Og er det fornuftig å re-introdusere sabeltanntiger (smilodon) i naturen? hvorfor/hvorfor ikke

Nei, hvis den ble utryddet en gang er det meget stor sannsynlighet for at den blir utryddet igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Nei, hvis den ble utryddet en gang er det meget stor sannsynlighet for at den blir utryddet igjen. 

hvordan kan den bli utryddet igjen? kan det skyldes matmangel eller at naturen og klima har endret seg og den ikke tåler det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Hei004 skrev:

hvordan kan den bli utryddet igjen? kan det skyldes matmangel eller at naturen og klima har endret seg og den ikke tåler det?

Den største utfordringen til dyr er mennesker, enten via avskoging eller jakt og fiske. Det er mye som skal til for at tigeren(ene) ville ha overlevd uten ekstrem beskyttelse fra mennesker mot krypskyttere. Det er også ikke bare å introdusere nye dyr til et område der det allerede eksisterer dyr. Det kan skape en ubalanse i kampen om mat. 

Vi har allerede nok dyr fra før av vi som vi må beskytte, vi trenger ikke flere. 

Endret av abc123detvardet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Den største utfordringen til dyr er mennesker, enten via avskoging eller jakt og fiske. Det er mye som skal til for at tigeren(ene) ville ha overlevd uten ekstrem beskyttelse fra mennesker mot krypskyttere. Det er også ikke bare å introdusere nye dyr til et område det eksisterer dyr. Det kan skape en ubalanse i kampen om mat. 

Vi har allerede nok dyr fra før av vi som vi må beskytte, vi trenger ikke flere. 

takk for svar, tror du jeg kan ta dette og gjøre om på teksten og ha den med i dokumentet mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Hei004 skrev:

takk for svar, tror du jeg kan ta dette og gjøre om på teksten og ha den med i dokumentet mitt?

Ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...