Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har alt gått i oppløsning å jeg er desperat etter deres beste tips for å få lagt en unge på 3 mnd i egen seng i våken tilstand uten at han hyler etter 10 sekunder. 

alle tips tas i mot med stor takk! 

kan legge til at han sov i egen seng og sovnet på egenhånd fra fødsel til og med 11 uker, nå er han 14 å alt er bare kaos. Her ammes det i søvn, kobler jeg mer av for tidlig må han bysses og bæres forså ammes i søvn på nytt. 

takler ikke samsoving, vil ha han over i egen seng igjen🥵

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går over :) Sikkert ikke det du vil høre, men noen barn får bare ikke sove i egen seng. De trenger nærhet fra mamma/pappa. Vi løste det ved at pappaen flyttet på gjesterommet, baby lå i dobbeltsengen inntil veggen med egeN dyne og jeg lå ytterst. Da kunne jeg amme i søvn og så snike meg forsiktig bort. 

3 mnd er veldig tidlig å forvente at de skal finne søvnen selv, i egen seng.. veldig vanlig at slikt går både opp og ned i perioder.

Anonymkode: 712ba...7da

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det kan du ikke forvente av en baby på 3 mnd.. beklageligvis, vet hvordan du har det.. 

Anonymkode: abd2b...6be

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre er det nok bare slik med noen babyer. Har hatt 3 barn, og 2 av 3 har måttet samsove til 10-12 måneders alder. 

Det ene barnet aksepterte å sove med sprinkelsengen koblet sammen med vår seng, så kanskje det er en mulighet? 

Anonymkode: 083f2...c55

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Enilorak93 said:

Her har alt gått i oppløsning å jeg er desperat etter deres beste tips for å få lagt en unge på 3 mnd i egen seng i våken tilstand uten at han hyler etter 10 sekunder. 

alle tips tas i mot med stor takk! 

kan legge til at han sov i egen seng og sovnet på egenhånd fra fødsel til og med 11 uker, nå er han 14 å alt er bare kaos. Her ammes det i søvn, kobler jeg mer av for tidlig må han bysses og bæres forså ammes i søvn på nytt. 

takler ikke samsoving, vil ha han over i egen seng igjen🥵

Mitt beste tips er samsoving. Kast far/medmor ut av dobbeltsenga, så du ikke trenger ligge så nærme baby. Amm liggrnde i søvn, så baby ikke våkner når han flyttes.

Anonymkode: 2c2fc...cf3

AnonymBruker
Skrevet

Bedside crib? Jeg greier å amme i søvn mens babyen ligger i bedside crib. Flytter med etter at hun har sovnet. 

Anonymkode: a8927...6f0

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok litt for tidlig å forvente, baby er jo bare 3 måneder 😕

Anonymkode: 13a69...ae2

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje slutte å amme i søvn? Far kan prøve å ta legging noen kvelder.

Anonymkode: 72cee...8e8

• Liker 1
Skrevet

Kunne kanskje lagt til litt mer informasjon ser jeg. Han har siden fødsel til og med 11 uker sovet i bedside crib. Jeg har kunnet lagt han der våken også har han sovnet uten problem. Men ved 3 utviklingstrinn ble han veldig urolig og våkner konstant så jeg tok han over i vår seng for å se om der utgjorde noen forskjell. Vi sover i samme seng men det er ingen kroppskontakt. Mannen jobber mye til rundtn 20:00 så jeg er alene med han store deler av dagen. 

det virker ikke som at han har behov for å dove inntil meg eller noe da han sover helt fint for seg selv i vår seng. Derfor tenker jeg å forsøke å få han til å ville ligge i bedside criben igjen. Han våkner heller ikke like ofte nå lenger, kan sove 4 timer i strekk fremfor bare 1,5-2t sol han begynte med rundt uke 11. 

till å bare være 3 mnd og 64 cm lang så tar han enormt med plass. Jeg og mannen deler på hans side så har babyen hele min side. Har akkurat blitt vekker av en fot rett på nesa, gjør jaggu vondt også 😂

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Enilorak93 skrev:

Kunne kanskje lagt til litt mer informasjon ser jeg. Han har siden fødsel til og med 11 uker sovet i bedside crib. Jeg har kunnet lagt han der våken også har han sovnet uten problem. Men ved 3 utviklingstrinn ble han veldig urolig og våkner konstant så jeg tok han over i vår seng for å se om der utgjorde noen forskjell. Vi sover i samme seng men det er ingen kroppskontakt. Mannen jobber mye til rundtn 20:00 så jeg er alene med han store deler av dagen. 

det virker ikke som at han har behov for å dove inntil meg eller noe da han sover helt fint for seg selv i vår seng. Derfor tenker jeg å forsøke å få han til å ville ligge i bedside criben igjen. Han våkner heller ikke like ofte nå lenger, kan sove 4 timer i strekk fremfor bare 1,5-2t sol han begynte med rundt uke 11. 

till å bare være 3 mnd og 64 cm lang så tar han enormt med plass. Jeg og mannen deler på hans side så har babyen hele min side. Har akkurat blitt vekker av en fot rett på nesa, gjør jaggu vondt også 😂

Ja, slikt går ofte i perioder. Vår er 6 mnd og har vekslet masse mellom egen seng, vår seng inntil meg og vår seg borte fra meg. I perioder har han også godtatt å ligge «alene» i vår seng, men ikke sin egen. De er rare disse små, men det er helt normalt 😅 Du må bare fortsette å prøve og legge han i egen seng - plutselig en dag så går det. Så kan det komme perioder hvor det ikke går plutselig.. 

Anonymkode: 712ba...7da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Enilorak93 skrev:

Wow. Dette høres jo ut som luksus!🥰 Min sov ikke engang 2 timer i strekk før han var 7 mnd. Han måtte ha konstant nærkontakt ved 3 mnd, helst ligge oppå meg. 

Anonymkode: 4a930...22e

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Enilorak93 skrev:

Greier du å flytte ham fra din seng og over i bedside crib-en etter at han har sovnet? Eller bøye deg over sånn at han har brystet i munnen mens han sovner oppi der? Det er litt urealistisk å forvente at en baby på 3 måneder sovner av seg selv i egen seng, selv om han har gjort det før. Det er helt vanlig å begynne å trenge mer hjelp til å sove når de blir 2-3 måneder gamle, og så trenger de hjelp en stund før de kan lære å sovne av seg selv igjen. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Greier du å flytte ham fra din seng og over i bedside crib-en etter at han har sovnet? Eller bøye deg over sånn at han har brystet i munnen mens han sovner oppi der? Det er litt urealistisk å forvente at en baby på 3 måneder sovner av seg selv i egen seng, selv om han har gjort det før. Det er helt vanlig å begynne å trenge mer hjelp til å sove når de blir 2-3 måneder gamle, og så trenger de hjelp en stund før de kan lære å sovne av seg selv igjen. 

Har forsøkt det en drøss ganger men han våkner i løftet. Har innført babynest på dagtid idag å det ser ut til at det hjelper. Han sov i nestet både dag og natt når han var nyfødt frem til 8 uker. Han sov fint uten det også men ikke i det siste. Skal forsøke P legge han i nestet i bedside crib-en i natt 😊 veit jeg ikke kan forvente det altså, men om noen hadde noen tips til hvordan man går frem for å lære han det så hadde vi kunnet prøve oss frem litt 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...