Gå til innhold

Dødt på soverommet - akseptere det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min mann er i midten av 30-årene og har vært sammen i 15 år. Vi har to barn. De siste 10 årene har det vært ganske dødt på soverommet - vi har kanskje sex en gang hver 6 uke, alltid på lørdager og alltid etter å ha drukket alkohol. Jeg har i alle disse årene "mast" (det vil si tatt opp emnet 2-3 ganger i året) om at jeg ønsker mer, men det ender bare med krangling. Han virker totalt uinteressert i sex, snakker aldri om sex ellers, klår aldri på meg osv. Vi har aldri noensinne snakket om hva vi liker/tenner på osv. Jeg har masse jeg har lyst å prøve, men tenker at siden han seg så uinteressert kan jeg ikke foreslå noe nytt. Hvis jeg tar initiativ later han som regel som ingenting. 

Jeg har sluttet å ta opp temaet og vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg vil bare at han skal ha lyst på meg, jeg vil ha intimitet og sex med han, men jeg føler vi bare er to stykker som deler hus og har barn sammen. Jeg får mye tilbud når jeg er ute osv, men har til nå ikke vært utro. 

Jeg prøver å finne måter der jeg bare kan bli kvitt min egen sexlyst, men det handler ikke bare om å ha lyst på sex. Jeg har lyst at han skal ha lyst på meg, jeg savner intimitet osv. Vet ikke om det er noe jeg kan gjøre som bare dreper sexlysten jeg? 

Siste alternativ er vel skilsmisse, men det er vanskelig pga økonomi og barn...

Noen som har noen tips eller råd?

Anonymkode: 67ca2...0af

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si at hvis dere ikke kan snakke om det, så kommer du til å være utro.

Anonymkode: b3b2d...808

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Si at hvis dere ikke kan snakke om det, så kommer du til å være utro.

Anonymkode: b3b2d...808

Dette. Hadde aldri livet funnet meg i noe sånt. Etter 11 år og barn har vi fremdeles sex flere ganger i uken (og edru selvsagt). 

Anonymkode: f42d4...200

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror dette er en normal situasjon når en begynner å nærme seg middelalderen. Hva med samlivsterapaut?

Anonymkode: ec64c...860

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tror dette er en normal situasjon når en begynner å nærme seg middelalderen. Hva med samlivsterapaut?

For noe sprøyt, 35 år er ikke nær døden akkurat. Og ts er full av sensualitet og seksualitet samt får masse tilbud av menn som enda har blod i årene, den gubben hennes fortjener henne ikke. Enten bør han legge inn en innsats, eller la henne ha seg med andre menn. Man har ett liv, og sex og det å føle seg ønsket er en viktig del av det. 

• Liker 14
Gjest Tobias Juul Grythe
Skrevet

Et forhold uten sex går ikke. Da må du få ha sex med andre eller gjøre det slutt hvis han nekter både å ha sex med deg og at du ikke får pule andre. En aseksuell person kan ikke tvinge andre til å være aseksuell. Nei nei nei. Går ikke. Han får finne seg ei aseksuell dame. Du kan ikke tvinge deg selv til å være i et forhold på grunn av barn og økonomi.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen tips dessverre, men jeg har det på samme måten med min mann. Ingen interesse for sex med meg i det hele tatt, kun med seg selv. Veldig vondt å være sammen med noen som ikke har noe lyst på en.

Anonymkode: 444d0...d13

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Hadde aldri livet funnet meg i noe sånt. Etter 11 år og barn har vi fremdeles sex flere ganger i uken (og edru selvsagt). 

Jepp. 14 år og barn her, og vi river av hverandre klærne flere ganger i uka enda. Har alltid lyst på hverandre, men ikke alltid anledning. 

Jeg ville nok taklet et liv uten så mye sex da, men ikke hvis han nektet å snakke om det. Vi gikk et år uten sex (han var syk + baby) men da snakket vi mye om ting og hadde en åpen dialog om følelser, forventninger og alt.

Jeg ville gitt ham et ultimatum, enten snakker han skikkelig om dette med deg, ellers finner du deg en elsker.

Anonymkode: ef872...6e2

• Liker 7
Skrevet

Synes han sex er uinteressant generelt? Tenner han på noe som helst? Masturberer han?

Har han lyst til å ha lyst? Savner han slik det var før?

Er dere i en spesielt prøvende periode? Karrieremessig? Husprosjekt? Småbarn? Sykdom?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, MuffinStud skrev:

Synes han sex er uinteressant generelt? Tenner han på noe som helst? Masturberer han?

Har han lyst til å ha lyst? Savner han slik det var før?

Er dere i en spesielt prøvende periode? Karrieremessig? Husprosjekt? Småbarn? Sykdom?

TS sier jo at de har hatt det sånn i 10 år. Da er det jo ikke en spesiell periode, men to tredjedeler av årene de har vært sammen. 

Anonymkode: 75e15...d2e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

TS sier jo at de har hatt det sånn i 10 år. Da er det jo ikke en spesiell periode, men to tredjedeler av årene de har vært sammen. 

Ja, det tenkte jeg ikke på en gang. 10 år ts, HVORFOR? Du er mer verdt enn dette!

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

La TS svare. En problematisk jobbsituasjon eller økonomisk uføre etter f.eks et fellesprosjekt kan lett vare i ti år.

Spørsmålet er mer om det er fiksbart/forbigående mer enn hvorvidt det er kort.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar. 

Hvis jeg prøver å ta det opp sier han bare "greit, Jeg er ubrukelig "/"du får finne deg noen andre å pule på" / "det er du som er nymfoman"/"ingen av eksene mine har klaget"... så jeg orker ikke prøve å ta det opp igjen, det blir så enormt dårlig stemning... Vet ikke hvordan jeg skal snakke om det lenger... bare kjenner jeg blir mer og mer sint på han...

TS

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

For øvrig ikke noe spesielt vanskelig periode på noen måte. Barna er blitt større (9 og 11), alt ok ift jobb osv og jeg gjør alt av husarbeid, matlaging osv. Han spiller helst Playstation eller er ute med kompiser..

TS

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle svar. 

Hvis jeg prøver å ta det opp sier han bare "greit, Jeg er ubrukelig "/"du får finne deg noen andre å pule på" / "det er du som er nymfoman"/"ingen av eksene mine har klaget"... så jeg orker ikke prøve å ta det opp igjen, det blir så enormt dårlig stemning... Vet ikke hvordan jeg skal snakke om det lenger... bare kjenner jeg blir mer og mer sint på han...

TS

Tror du han mener det alvorlig at du kan ha sex med andre? Det ville jeg ha spurt han om når han sier det.

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle svar. 

TS

Da ville jeg gjort det tydelig at sex og nærhet var viktig for meg og gitt ultimatum. Siden han mener at du kan finne deg en ny en er det lurt å spørre han hva han mener om et åpent forhold der du har en elsker 😘

• Liker 4
Gjest Ufordragelig
Skrevet
3 minutter siden, NymeriaRhoynar said:

Tror du han mener det alvorlig at du kan ha sex med andre? Det ville jeg ha spurt han om når han sier det.

Han mener det ikke alvorlig. Han sier det fordi han sutrer på at hun ikke er fornøyd.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Serr

Jeg er langt eldre og vi har fremdeles sex 1-2g for dagen når vi begge er hjemme

Anonymkode: ba576...685

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du må slanke deg eller pynte deg litt? Kanskje testosteron-nivået hans er på bunn? Finn ut hva årsaken er.

Anonymkode: f43ba...1fa

Skrevet
4 minutter siden, Ufordragelig skrev:

Han mener det ikke alvorlig. Han sier det fordi han sutrer på at hun ikke er fornøyd.

Det er meget mulig, men kanskje er det akkurat dette hun skal ta som åpninga for å få i gang en samtale om hva som foregår. Hvis han sier at hun får pule noen andre så svarer hun nysgjerrig: "Hadde det vært greit for deg?" Ikke anklagende på noen måte, bare undrende. Det kan være som du sier at det er sutring, eller så kan det være at han virkelig ikke bryr seg (og da vil det vel være en fordel for TS å vite det) eller så kan han være av de mennene som fantaserer om at dama skal ha seg med andre menn.

Det er umulig for oss å vite, TS, men poenget må vel være å komme til bunns i hvorfor han ikke vil. Og det er det mest sannsynlig at du gjør hvis du klarer å snakke med han uten å bli emosjonell på noen måte. Og samtidig ha aksept for hans standpunkt, uten at det skal bety at du skal finne deg i å leve i sølibat resten av livet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...