Gå til innhold

Det er nå munnbindene må frem...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt fint at folk på kg stadig lager sine egne regler, så lenge de ikke pålegger andre å følge dem. 

Anonymkode: 8da34...e31

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det fins andre enn "ekspertene" på FHI rundt i verden.. 

Anonymkode: 22bc8...a36

Åja. Jeg trodde bare det fantes en ekspert i hele verden.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Bunuel skrev:

Åja. Jeg trodde bare det fantes en ekspert i hele verden.

Da lærte du noe nytt. bare hyggelig. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da lærte du noe nytt. bare hyggelig. 

Takker og bukker. Jeg er glad det finnes folk som deg som opplyser oss uvitende.

AnonymBruker
Skrevet

Takker og bukker. Jeg er glad det finnes folk som deg som opplyser oss uvitende.

Jeg skjønte iallefall at det kom til å bli en pandemi før folk flest her i Norge. Og jeg har nok lest litt mer enn deg...

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den 1 meter anbefalingen er latterlig. Det er ikke en safe grense..   Men det kommer sikkert noen morsomme folk her på forumet og sier.. da får du gå en km unna... hø hø hø. 

Jo, dråpesmitte smitter ved nærkontakt innenfor 1 meter. De har nok sagt opp til 2 meter avstand for å ta i for å være helt sikre på at folk holdt avstand.

Anonymkode: c3514...996

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønte iallefall at det kom til å bli en pandemi før folk flest her i Norge. Og jeg har nok lest litt mer enn deg...

Jeg betviler ikke din kunnskap. Bøyer meg i støvet bare. Du virker som en meget opplyst type som har et meget nyansert syn på ting.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betviler ikke din kunnskap. Bøyer meg i støvet bare. Du virker som en meget opplyst type som har et meget nyansert syn på ting.

Vær ironisk du. Jeg bryr meg ikke... Men jeg har endel kunnskap..

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, Tobias Juul Grythe skrev:

Enkelte voksne har tydelige lærevansker ser det ut til. Til og med mange barn er smartere og har bedre hoste og håndhygiene enn de. Offentlig transport er for mange umulig å unngå så de her som ikke kan hoste i albuen skulle vært låst inne sammen med noen som nekter de å gå ut for døra før de har LÆRT å hoste i albuen. Så de ikke smitter uskyldige mennesker. De kan også tvinges til å bruke munnbind.

Nå som samfunnet åpner opp igjen må munnbindene på plass også. Reproduksjonsraten vil stige i tiden fremover, og det er nå man må ta forhåndsregler. 

I tiden som har vært har smittetrykket vært lavt pga tiltak og lavere aktivitet i samfunnet. Nå som vi går inn i en friere fase må man være seg bevisst.

Hold avstand (helst 2 meter), vask hender hyppig  bruke antibac, unngå offentlig transport og bruk munnbind :) gjør man dette vil ting gå så fint så  😄

Anonymkode: 3f37c...503

Mmmm, munnbind. Oppkonsentrert virussuppe av fuktig materiale perfekt plassert for å samle opp mest mulig, som man tar bortpå fordi det klør og er i veien, og tar rett på dørhåndtak og alt mulig annet med fuktige fingre etterpå. 

Anonymkode: 50b2c...d8f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær ironisk du. Jeg bryr meg ikke... Men jeg har endel kunnskap..

Ok, men spørsmålet er om hva. Vepsenes forplantningssyklus? Samisk grammatikk? Håndfarging av strikkevotter? Mulighetene er mange og ikke alltid like relevante....

Anonymkode: 8e2c2...b7f

AnonymBruker
Skrevet

Anbefalt avstand er 1 meter. Munnbind er ikke anbefalt. Offentlig transport har vært lovlig hele tiden. 

Hvor får du slik feilinformasjon fra? 

Anonymkode: 3ae3e...92d

Fra resten av Europa, men for all del. FHI har nok rett, akkurat slik de hadde med antall smittede til påske...

Skulle nesten spurt de som lager den anbefalingen om de ville stått 1 meter unna en som er corona smittet selv ,hvis personen hoster eller nyser... Tipper mange hadde droppet 1 meter avstanden da...  Da hadde nok 1 meter vært alt for liiiite plutselig... 

Neida, KGerne ville stått og tatt imot dusjen... 

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mmmm, munnbind. Oppkonsentrert virussuppe av fuktig materiale perfekt plassert for å samle opp mest mulig, som man tar bortpå fordi det klør og er i veien, og tar rett på dørhåndtak og alt mulig annet med fuktige fingre etterpå. 

Ikkesant...? Er helt sikkert det som er grunnen til at helsepersonell bruker munnbind også... 

(En skal høre mye dumt før øra detter av si...)

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå som samfunnet åpner opp igjen må munnbindene på plass også. Reproduksjonsraten vil stige i tiden fremover, og det er nå man må ta forhåndsregler. 

I tiden som har vært har smittetrykket vært lavt pga tiltak og lavere aktivitet i samfunnet. Nå som vi går inn i en friere fase må man være seg bevisst.

Hold avstand (helst 2 meter), vask hender hyppig  bruke antibac, unngå offentlig transport og bruk munnbind :) gjør man dette vil ting gå så fint så  😄

FORHOLDSREGLER!

Anonymkode: fd8b4...651

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fra resten av Europa, men for all del. FHI har nok rett, akkurat slik de hadde med antall smittede til påske...

Neida, KGerne ville stått og tatt imot dusjen... 

Ikkesant...? Er helt sikkert det som er grunnen til at helsepersonell bruker munnbind også... 

(En skal høre mye dumt før øra detter av si...)

Munnbind har ikke sikker bevist effekt. Det kan ha noen betydning for å hindre asymptomatisk smitte, HVIS personen bruker den riktig, dvs tar den av og på riktig, ikke tar seg i ansiktet, og den passer skikkelig. Den kan, hvis den brukes feil, være en falsk sikkerhet og faktisk også øke risikoen for smitte. Helsepersonell har opplæring, bruker munnbind i definerte situasjoner og kan kvitte seg med det på tryggere vis. 

Så munnbind er faktisk ikke så rett frem som det det fremstilles som. Jeg ville foretrukket at folk holdt god hostehygiene og holdt seg hjemme, heller enn at de brukte munnbind. 

https://www.ecdc.europa.eu/sites/default/files/documents/COVID-19-use-face-masks-community.pdf

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Munnbind har ikke sikker bevist effekt. Det kan ha noen betydning for å hindre asymptomatisk smitte, HVIS personen bruker den riktig, dvs tar den av og på riktig, ikke tar seg i ansiktet, og den passer skikkelig. Den kan, hvis den brukes feil, være en falsk sikkerhet og faktisk også øke risikoen for smitte. Helsepersonell har opplæring, bruker munnbind i definerte situasjoner og kan kvitte seg med det på tryggere vis. 

Så munnbind er faktisk ikke så rett frem som det det fremstilles som. Jeg ville foretrukket at folk holdt god hostehygiene og holdt seg hjemme, heller enn at de brukte munnbind. 

https://www.ecdc.europa.eu/sites/default/files/documents/COVID-19-use-face-masks-community.pdf

I know, man må ha minimum bachelor i sykepleie for å klare å sette på munnbind korrekt... #Sigh...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I know, man må ha minimum bachelor i sykepleie for å klare å sette på munnbind korrekt... #Sigh...

Neida, det er ikke det jeg sier, men jeg sier at det er ikke så enkelt som å bare sette på seg et munnbind så er man og sine omgivelser mye tryggere. Det har sine problemer og utfordringer det og, og det å bruke munnbind ute har en del problemer med seg som bruk av munnbind i helseinstitusjoner ikke har. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Støtter denne. 
Jeg pendler til jobb hver dag og jeg møter på mange mennesker til og fra jobb. Av det jeg har observert så bruker 90% av folk med munnbind dette feil. Mange tar de opp og ned alt av haken ettersom at de trenger å «puste» eller spise. Folk legge munnbind i setet ved siden av seg mens de fikler med andre ting, de legger de i sekken til neste gang de skal ut å reise kollektivt og sist så jeg en person med hansker og munnbind som skulle åpne en sjokolade som han strevde med å åpne fordi han hadde hansker på seg. Det endte med at han dro ned munnbindet og åpnet sjokoladen med munnen. Jeg tror, og dette er min personlige mening at hansker og munnbind blir en falsk trygghet og en hvilepute hva gjelder vasking av hender og det å holde avstand. 

Anonymkode: 369a3...459

AnonymBruker
Skrevet

Uten tvil best at alle i  Risikogruppene holder seg hjemme , til vaksinen kommer! 

Anonymkode: d409e...753

AnonymBruker
Skrevet

Støtter denne. 
Jeg pendler til jobb hver dag og jeg møter på mange mennesker til og fra jobb. Av det jeg har observert så bruker 90% av folk med munnbind dette feil. Mange tar de opp og ned alt av haken ettersom at de trenger å «puste» eller spise. Folk legge munnbind i setet ved siden av seg mens de fikler med andre ting, de legger de i sekken til neste gang de skal ut å reise kollektivt og sist så jeg en person med hansker og munnbind som skulle åpne en sjokolade som han strevde med å åpne fordi han hadde hansker på seg. Det endte med at han dro ned munnbindet og åpnet sjokoladen med munnen. Jeg tror, og dette er min personlige mening at hansker og munnbind blir en falsk trygghet og en hvilepute hva gjelder vasking av hender og det å holde avstand. 

Anonymkode: 369a3...459

Fair enough, men det blir for dumt å komme med råd til hele befolkningen på bakgrunn av enkelte retarderte individer. Hele ideen om å spise mens man reiser kollektivt er jo ganske tåpelig nå om dagen. Hanskene og munnbindet gjør jo det hele enda mer tøysete.

Jeg bruker kun munnbind, men dropper hansker dersom jeg er feks på kollektiv transport. Spriter hendene godt etter avstigning. Munnbindet forblir på, og uberørt. Best sånn.

- ts 

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå som samfunnet åpner opp igjen må munnbindene på plass også. Reproduksjonsraten vil stige i tiden fremover, og det er nå man må ta forhåndsregler

Forholdsregel.

Tips: Se deg i speilet og gjenta 10 ganger på rad: Forholdsregel, forholdsregel, forholdsregel, forholdsregel, forholdsregel, forholdsregel, forholdsregel, forholdsregel, forholdsregel,forholdsregel.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefalt avstand er 1 meter. Munnbind er ikke anbefalt. Offentlig transport har vært lovlig hele tiden. 

Hvor får du slik feilinformasjon fra? 

Anonymkode: 3ae3e...92d

Er du helt sikker på at det du sier er riktig, da?  Jeg er enig med ts. 

Anonymkode: 34567...032

• Opprett ny...