AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #1 Del Skrevet 8. mai 2020 Er ikke at enkelte medlemmer virker til å være så ivrige på bakovervending at de omtrent virker radikaliserte. Nei, det er fordi de selv er utrolig opphengte i sikkerhet, og ikke forstår at det faktisk er de som SKAPER risikoen, fordi de fyller alle steder og anledninger med kjøring av bil, bil, bil. Hva slags bilstol skal jeg ha om ungen vil ha med venner hjem fra skolen? PS vi bor 1 km unna. Er det greit om ungen sitter forovervent på vei hjem fra barnehagen, hen er fire og er bare tre minutter å kjøre. Feeden er full av en helt enorm mengde unødvendig kjøring og bilbruk! I tillegg er det flere der inne som også nekter all bruk av offentlig transport, for det er IKKE trygt nok, uten å reflektere over helserisikoen det er både med tanke på forurensning, ulykker og støy av å kjøre bil overalt og hele tiden. Sukk. Anonymkode: 37df3...6ec 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #2 Del Skrevet 8. mai 2020 Og jeg syns det farligste der er de som nekter å tro på fakta, og skryter av at de snur 2åringen. Anonymkode: 4d824...6d8 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #3 Del Skrevet 8. mai 2020 Ooookay.. Skal vi nå diskutere denne gruppa på FB med overforbrukere av bil? Hvis du sjekker rånegrupper, eller gatebilgruppa, så tror jeg du kommer til å finne langt mer unødvendig bilkjøring.. Anonymkode: eebb8...ec9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #4 Del Skrevet 8. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ooookay.. Skal vi nå diskutere denne gruppa på FB med overforbrukere av bil? Hvis du sjekker rånegrupper, eller gatebilgruppa, så tror jeg du kommer til å finne langt mer unødvendig bilkjøring.. Anonymkode: eebb8...ec9 Sier ikke at det er de verste overforbrukerne, men i motsetning til rånegruppene er dette kanskje en av nisjegruppene på facebook med absolutt høyest fokus på sikkerhet, og likevel er det helt blottet for refleksjon om hva det gjør med barns sikkerhet å fylle omgivelsene deres og nærmiljøet med biler og trafikk. Anonymkode: 37df3...6ec 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #5 Del Skrevet 8. mai 2020 Den gruppen er bare SÅ underholdende🍿 folk som presser 11 åringer inn i bakovervendte seter, folk som mener at å kjøre buss med barnet er uforsvarlig. Folk som bærer med seg store tunge bakovervendte seter i tillegg til unge og barnevogn for å ha med seg på bussen... Anonymkode: 24afb...0a0 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #6 Del Skrevet 8. mai 2020 Du har et poeng, jeg har tenkt det samme. Hvis man påpeker det (her også), dukker det gjerne opp noen som må kjøre masse bil, for de bor sånn til at de bruker en time til barnehagen. Ikke noe valg! For disse folkene har tydeligvis ikke noen innflytelse over hvor de velger å bo. Anonymkode: aefef...36a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #7 Del Skrevet 8. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du har et poeng, jeg har tenkt det samme. Hvis man påpeker det (her også), dukker det gjerne opp noen som må kjøre masse bil, for de bor sånn til at de bruker en time til barnehagen. Ikke noe valg! For disse folkene har tydeligvis ikke noen innflytelse over hvor de velger å bo. Anonymkode: aefef...36a Ja, og de som har en time til barnehagen, eller de som har ugunstige arbeidstider eller noe annet som gjør at de MÅ bruke bilen, hadde også hatt bedre liv (i hvert fall brukt mindre tid i kø) dersom andre hadde latt bilen stå fordi de ikke gadd å gå 1 kilometer for å hente ungen sin eller gjøre et ærend. Anonymkode: 37df3...6ec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #8 Del Skrevet 8. mai 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den gruppen er bare SÅ underholdende🍿 folk som presser 11 åringer inn i bakovervendte seter, folk som mener at å kjøre buss med barnet er uforsvarlig. Folk som bærer med seg store tunge bakovervendte seter i tillegg til unge og barnevogn for å ha med seg på bussen... Anonymkode: 24afb...0a0 Er vel ingen som presser 11 åringer i en bakovervendt bilstol?😳 Anonymkode: 07d6f...a0d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Brumle Skrevet 8. mai 2020 #9 Del Skrevet 8. mai 2020 (endret) «Bakovervendt sikring gir klart best sikkerhet for småbarn. Barn bør derfor sikres bakovervendt så lenge som mulig, minst til de er fire år.» https://www.tryggtrafikk.no/sikring-av-barn-i-bil/bakovervendt-sikring-er-best/ Det ser ut som du kan sette fireåringen bakovervendt, men at barna skal sitte bakover lenge som mulig. Men jeg skjønner godt hvofor disse på Facebook er så opptatt av bakovervendt. Det er gjort masse forsking på at bakovervendt er best. Krasj test videoer viser også hvordan barnet blir «tatt i mot» av setet hvis det sitter bakovervendt. Hvis de sitter forovervendt så blir nakken og hodet slengt mye mer. Men gutten din er jo fire år så det er helt greit med å sitte forovervendt nå. Endret 8. mai 2020 av Ny medlem 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Brumle Skrevet 8. mai 2020 #10 Del Skrevet 8. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel ingen som presser 11 åringer i en bakovervendt bilstol?😳 Anonymkode: 07d6f...a0d Nei, enig i det. jeg tror kommentaren var for å overdrive. Det er jo direkte farlig å presse et barn inn i et sete ment for mindre barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #11 Del Skrevet 8. mai 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel ingen som presser 11 åringer i en bakovervendt bilstol?😳 Anonymkode: 07d6f...a0d Jo, har sett det på den gruppen. Ingen er for store til bakovervendt. Har sett flere som sier de selv også ønsker seg bakovervendte bilseter til seg selv, for det er jo mye tryggere for voksne også😬 Anonymkode: 24afb...0a0 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #12 Del Skrevet 8. mai 2020 Eg har sett 12 åringar bakovervendt på den gruppa. Veit ikkje heilt kva eg meiner om det. Ser for meg at eg snur min unge ganske seint, men kanskje ikkje sååå seint. Vi får sjå. Anonymkode: 5f9be...db4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #13 Del Skrevet 8. mai 2020 56 minutter siden, Ny medlem skrev: Nei, enig i det. jeg tror kommentaren var for å overdrive. Det er jo direkte farlig å presse et barn inn i et sete ment for mindre barn. Jeg har sett 12 åringer bakovervendt i den gruppen, så nei, de tuller ikke. Anonymkode: 816f5...7f4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trynefaktor Skrevet 8. mai 2020 #14 Del Skrevet 8. mai 2020 De er så enormt hissige der, orket ikke være medlem lenger. Kjefting og kverulering,ble sliten bare av å lese. Min snart 4-åring sitter bakovervendt og kommer til å gjøre det lenge, bare så det er sagt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgeline Skrevet 8. mai 2020 #15 Del Skrevet 8. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo, har sett det på den gruppen. Ingen er for store til bakovervendt. Har sett flere som sier de selv også ønsker seg bakovervendte bilseter til seg selv, for det er jo mye tryggere for voksne også😬 Anonymkode: 24afb...0a0 Håper det ikke gjelder sjåføren 😳🤣 Har ikke fulgt med på gruppen, men vet mange er nazi på dette. Ikke bare der. En bekjent lånte i god tro et forovervendt bilsete til ettåringen ei helg (de lånte bil også, hadde det ikke til vanlig). Etter å ha lagt ut bilde av kjøreturen på IG ble hun nærmest hetsa... 😳 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgeline Skrevet 8. mai 2020 #16 Del Skrevet 8. mai 2020 (endret) Tror dette er et fenomen som sier noe om den yngre generasjonen. De skal ha all risiko eliminert. Når 11-åringer skal sitte bakovervendt går det for vidt. Endret 8. mai 2020 av Helgeline 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #17 Del Skrevet 8. mai 2020 Så... vi burde alle sitte den veien da eller ? Alle utenom sjåfør. Tja... Anonymkode: 95668...208 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #18 Del Skrevet 8. mai 2020 Alle bor faktisk ikke midt i en by, så noen må faktisk bruke bilen. Ser ikke hvorfor det er noe å klage på. Anonymkode: 5ac63...89d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #19 Del Skrevet 8. mai 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så... vi burde alle sitte den veien da eller ? Alle utenom sjåfør. Tja... Anonymkode: 95668...208 I teorien, ja. Anonymkode: 4d824...6d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #20 Del Skrevet 8. mai 2020 24 minutter siden, Helgeline skrev: Tror dette er et fenomen som sier noe om den yngre generasjonen. De skal ha all risiko eliminert. Når 11-åringer skal sitte bakovervendt går det for vidt. 11-åringer sitter ikke bakovervendt. Vedkommende har påstått dette før uten å kunne dokumentere dette. Dog har det vært dokumentert i gruppene et barn på 8-9 år som passer i en bakovervendt stol enda, bare for å bevise at stolen faktisk passer lenge. 2 timer siden, Ny medlem skrev: Nei, enig i det. jeg tror kommentaren var for å overdrive. Det er jo direkte farlig å presse et barn inn i et sete ment for mindre barn. Nei, det er ikke direkte farlig. Hvis du bokstavelig talt presser barnet i stolen kanskje, men det er også barnemishandling da og bør meldes til barnevernet. Men å be et barn sette seg i en stol for å teste er ikke farlig 😉 34 minutter siden, Trynefaktor skrev: De er så enormt hissige der, orket ikke være medlem lenger. Kjefting og kverulering,ble sliten bare av å lese. Min snart 4-åring sitter bakovervendt og kommer til å gjøre det lenge, bare så det er sagt.. Jeg opplever de som ønsker å snu små barn som de mest hissige. De tåler ikke å få "Visste du at...? *med dokumentert link*" og går rett i forsvarspossisjon med hersketeknikker alle veier. De fleste oppfører seg fint der inne, men alt for mange vet ikke hvordan man skal oppføre seg på Internett. Anonymkode: 4d824...6d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå