Gå til innhold

Korona i desember

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var så dårlig i månedsskiftet november/desember. Begynte med hodepine, og gikk over i å være tett i brystet. Så ille at det føltes som å puste gjennom et sugerør. Var på legevakten en kveld/natt forsi jeg nesten ikke fikk puste. 
Etterhvert gikk det over i stygg hoste og sår hals og null stemme. Var sikkert dårlig i 3-4 uker.

Har tulla med det i vinter og sagt at jeg er ferdig med korona for jeg hadde det før jul. 
Men tenk om det virlelig var det da 😱 Jeg pleier aldri å være syk, men dette var skikkelig ille. Jeg drar ikke til legen før jeg må liksom. 

Anonymkode: 72fb3...69a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du overlevde da?

Anonymkode: eba7f...e85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan ha vært det, men tror det er lite sannsynlig. Det var ingen oppdagede tilfeller i Norge på den tiden, og sannsynligheten er nok ganske lav for at det var kommet smitte til Norge så tidlig. 

Anonymkode: 34bc6...329

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var så dårlig i månedsskiftet november/desember. Begynte med hodepine, og gikk over i å være tett i brystet. Så ille at det føltes som å puste gjennom et sugerør. Var på legevakten en kveld/natt forsi jeg nesten ikke fikk puste. 
Etterhvert gikk det over i stygg hoste og sår hals og null stemme. Var sikkert dårlig i 3-4 uker.

Har tulla med det i vinter og sagt at jeg er ferdig med korona for jeg hadde det før jul. 
Men tenk om det virlelig var det da 😱 Jeg pleier aldri å være syk, men dette var skikkelig ille. Jeg drar ikke til legen før jeg må liksom. 

Jeg var også syk rett før jul med samme symptomer som corona, hadde ikke problemer med pusten da. Det var også veldig langvarig, har aldri vært så lenge syk. Og hostet i over 1 mnd etterpå.

Anonymkode: fee32...b1b

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan ha vært det, men tror det er lite sannsynlig. Det var ingen oppdagede tilfeller i Norge på den tiden, og sannsynligheten er nok ganske lav for at det var kommet smitte til Norge så tidlig. 

Nei, det trenger ikke være lite sannsynlig. Det har vært inn- og ut reise fra Kina og andre land hele tiden. Mest sannsynlig så kom det til Kina en stund før det ble oppdaget der også.

Jeg synes derimot at det er rart smitten ikke kom hit før i februar siden folk har reist hele tiden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det trenger ikke være lite sannsynlig. Det har vært inn- og ut reise fra Kina og andre land hele tiden. Mest sannsynlig så kom det til Kina en stund før det ble oppdaget der også.

Jeg synes derimot at det er rart smitten ikke kom hit før i februar siden folk har reist hele tiden.

Av det vi vet var det trolig til Kina i november, men derfra er det lite sannsynlig at det også kom til Norge på samme tid. Det kan selvfølgelig endre seg, men ut fra det man vet i skrivende stund så er det ikke så sannsynlig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av det vi vet var det trolig til Kina i november, men derfra er det lite sannsynlig at det også kom til Norge på samme tid. Det kan selvfølgelig endre seg, men ut fra det man vet i skrivende stund så er det ikke så sannsynlig. 

Nei, det kan vi ikke vite sikkert, ikke ble det testet så tidlig heller. Er ihvertfall veldig rart at det ikke kom hit før i slutten av februar da det har vært inn og utreise hele tiden. Det har jo vært snakk om at smitten var i Sverige allerede  i november også.

Husker jeg ringte legevakta da jeg var syk i desember, og da fikk jeg beskjed om at det var mye langvarig sykdom som gikk.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen oppdagede tilfeller, nei, de testet jo ingen før i februar. Vanskelig å oppdage dem før det.

Anonymkode: 28306...57a

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen oppdagede tilfeller, nei, de testet jo ingen før i februar. Vanskelig å oppdage dem før det.

Tvilsomt at det kom til Norge før i februar. Hvis det hadde kommet hit allerede i desember hadde jo mange flere blitt smittet og syke lenge før februar. Hvis så mange fikk en utypisk lungebetennelse og trengte sykehusinnleggelse i desember hadde vi oppdaget det lenge før slutten av februar.

Anonymkode: 7aca7...b58

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tvilsomt at det kom til Norge før i februar. Hvis det hadde kommet hit allerede i desember hadde jo mange flere blitt smittet og syke lenge før februar. Hvis så mange fikk en utypisk lungebetennelse og trengte sykehusinnleggelse i desember hadde vi oppdaget det lenge før slutten av februar.

Hvem har sagt det er snakk om "så mange"? 
Hørt om eksponensiell vekst? 1, 2, 4, 8, 16, 32 osv. 
Tar litt tid før du får merkbare antall.
Dessuten får noen også ganske stygg lungebetennelse ifm influensa.
100 tilfeller fordelt over noen uker og på forskjellige sykehus over hele landet hadde neppe vakt oppsikt.

• Liker 1
Gjest Tutte
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får du lese her. FHI utelukker ikke at corona var i Norge allerede i november

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.abcnyheter.no/amp/helse-og-livsstil/2020/05/05/195675641/utelukker-ikke-corona-smitte-i-norge-i-november&ved=2ahUKEwihu6vA46TpAhVUr4sKHR4FC5gQFjAHegQIAxAB&usg=AOvVaw1ZILH9Rz_lweB6Om5CQML9&ampcf=1

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du overlevde da?

Anonymkode: eba7f...e85

Såvidt 🤷‍♀️

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest at influensaen i vinter var den verste på flere år. En tante av meg sa det var den verste hun noensinne hadde hatt. Hun bor i en kommune hvor det ikke er påvist smitte ennå.

Forhåpentligvis kan alle som tror/håper de har vært smittet teste seg for antistoffer snart.

Anonymkode: 55e14...0ad

• Opprett ny...